امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10229 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ضرغامی در اختتامیه یادواره فرهنگی هنری طلوع خرداد اعلام کرد؛

باید درخورشأن وجایگاه قیام 15 خرداد به ورامین ، پیشوا ، قرچک و پاکدشت پرداخته شود/ امام راحل در جریان انقلاب اسلامی آرمان های بلندی را برای ایران ترسیم کرد

خبرایران: دکتر برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: یادواره طلوع خرداد به عنوان نمادی هنری است تا بتواند به عنوان تابلویی روشن و گویا ، سهم مردم دیار 15 خرداد را در شکل گیری انقلاب اسلامی در قالب های هنری به نمایش گذارد.
باید درخورشأن وجایگاه قیام 15 خرداد به ورامین ، پیشوا ، قرچک و پاکدشت پرداخته شود/ امام راحل در جریان انقلاب اسلامی آرمان های بلندی را برای ایران ترسیم کرد

به گزارش خبرایران ،مراسم پایانی سومین یادواره فرهنگی هنری طلوع خرداد با حضور«دکتر برزین ضرغامی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، «بهروز فتحی» مدیر کل دفتر برنامه ریزی و مطالعات راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محسن خوانساری» فرماندار ورامین ، «محمد حسین اسماعیلی» معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران، مسئولین محلی، هنرمندان و عموم مردم هنردوست و اصحاب رسانه درسالن دانشکده کشاورزی شهرستان ورامین برگزار شد.

 

فرماندار ورامین: حرکت 15 خرداد مردم دشت ورامین در اعتراض به دستگیری رهبر و مرجعیت شیعه آغاز شد

 

در ابتدای این مراسم «محسن خوانساری» فرماندار ورامین طی سخنانی ابرازداشت: جریان 15 خرداد سال 42 تابلوی انقلاب اسلامی است و مردم خطه 15 خرداد که شامل کل منطقه ورامین ، پاکدشت ، قرچک و پیشوا می باشد در این نقش سهم مهمی ایفا کرده اند و حرکت 15 خرداد مردم دشت ورامین در اعتراض به دستگیری رهبر و مرجعیت شیعه آغاز شد، شاید در جریان دستگیری امام، مردم خیلی از شهرها به حرکت در آمده و تظاهرات کردند ولی آنچه در تاریخ باقی مانده ، حرکت کفن پوشان دشت ورامین است که جان خود را تقدیم کردند و 15 خرداد را به نام منطقه ورامین تمام کردند.

فرماندار ورامین تصریح کرد: در جریان واقعه 15 خرداد همه افراد و تشکل ها حرکات خودجوشی را برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان و این قیام خونین انجام دادند ولی به فرموده مقام معظم رهبری اگر هر واقعه ای با هنر قرین شود ماندگارتر خواهد شد واین یادواره در چهار شهرستان ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت برگزارشد.

خوانساری خاطرنشان کرد: بخش تجسمی این جشنواره به میزبانی شهرستان پیشوا برگزار گردید که در این بخش 350 اتر تجسمی به دبیرخانه ارسال شد. بخش شعر و داستان این یادواره به میزبانی شهرستان قرچک برگزار شد که 230  شاعر از سراسر کشور تعداد 1200 اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: شهرستان ورامین میزبان بخش تئاتر و سرودهای انقلابی سومین یادواره ملی طلوع خرداد بود که برای این بخش 100 اثر تئاتر و 60 اثر موسیقی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. خوانساری ادامه داد : در بخش فیلم 230 اثر و در بخش عکس 1280 اتر به دبیرخانه این بخش در پیشوا ارسال شد و اجرای این یادواره باعث ماندگاری یاد و خاطره قیام خونین 15 خرداد و اثربخشی بیش از پیش آن در جریان انقلاب اسلامی دارد .

 

ضرغامی: قرار نیست که در این دولت، سکان دار اجرای برنامه های فرهنگی، دولت باشد

درادامه این مراسم« برزین ضرغامی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و رییس سومین یادواره فرهنگی و هنری «طلوع خرداد» نیز طب سخنانی اظهار داشت: قرار نیست که در این دولت، سکان دار اجرای برنامه های فرهنگی، دولت باشد؛  بلکه بر اساس سیاست های دولت تدبیر و امید، دولت باید از هنرمندان حمایت کند تا هنرمندان میزبان کارها باشند و یادواره طلوع خرداد به عنوان نمادی هنری است تا بتواند به عنوان تابلویی روشن و گویا ، سهم مردم دیار 15 خرداد را در شکل گیری انقلاب اسلامی در قالب های هنری به نمایش گذارد.

ضرغامی عنوان داشت: مردم شهرستان های ورامین ، پیشوا ، قرچک و پاکدشت در دوران خفقان ستم شاهی و شکنجه های رژیم منحوس پهلوی قیامی را شکل دادند که زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد و باید در خور شأن و جایگاه این قیام به ارزش های آن پرداخت  و امام راحل در جریان انقلاب اسلامی آرمان های بلندی را برای ایران ترسیم کرد و با ایجاد پیوندی قلبی میان مریدان خویش و اعتقادات قوی مبارزان انقلابی، این حرکت عظیم را به پیروزی رساند و همه وظیفه دارند تا از این آرمان ها حراست کنند.

 

اسماعیلی: ارسال بیش از 2 هزار و 500 اثر هنری 20 استان کشور به دبیرخانه سومین یادواره ملی طلوع خرداد

درادامه این مراسم «محمد حسین اسماعیلی» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر یادواره طلوع خرداد نیزگفت: ارسال بیش از 2 هزار و 500 اثر هنری 20 استان کشور به دبیرخانه سومین یادواره ملی طلوع خرداد نشان از غنای این یادواره و جایگاه آن در عرصه هنری کشور دارد  و در این یادواره بیش از 150 هنرمند از سراسر کشور طی 10 روز در شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت به اجرای برنامه پرداخته و تمامی ارکان این چهار شهرستان درگیر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بودند که نشان از اثرگذری بالای این یادواره در منطقه  دارد .

دبیر سومین یادواره ملی طلوع خرداد تاکید کرد: یادواره ملی طلوع خرداد طلیعه ای برای ایجاد جریان فرهنگی تأثیرگذار در حوزه ی هنر انقلاب اسلامی و نهال نوپایی است که نیازمند توجه همه افراد است تا به درختی تناور در بوستان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی تبدیل شود  و چون در آغار راه هستیم مطمئناً  اشکالاتی نیز در روند اجرای آن دیده می شود که باید با یک نگاه مثبت به آن کمک کرده و مراقب باشیم که با برخی اقدامات تیشه به ریشه ی آن نزنیم .

وی ادامه داد: یکی از  اهداف اجرای این یادواره، بازتولید آثار هنری مرتبط با موضوعات یادواره طلوع خرداد و حمایت از هنرمندانی است که در این راستا فعالیت می نمایند و اجرای این آثار در شهرستان های مبدأ قیام 15 خرداد در ماندگاری این قیام خونین تأثیرگذار خواهد بود.

اسماعیلی افزود: سومین یادواره ملی طلوع در دوره‌های پیشین خود به شکلی محدودتری برگزار می شد، اما با اضافه شدن بخش های مختلف تجسمی، تئاتر صحنه ای،فیلم و عکس و موسیقی ، یادواره به شکل رسمی تر و گسترده تری برگزار شد که اکنون سومین دوره آن را پشت سر گذاشتیم.

وی درپایان گفت: سومین یادواره طلوع خرداد به صورت ملی و در رشته های تئاتر خیابانی و صحنه ای ، هنرهای تجسمی و خوشنویسی ، شعر و داستان، سرود و آهنگ های انقلابی، فیلم و عکس از 15 تا 25 خرداد ماه در شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت برگزارشد  و امیدواریم در سال های آینده نیز این رویداد هنری هرچه با شکوه تر برگزارشود.

 

بنابراین گزارش، درپایان این مراسم نفرات برگزیده بخش‌های گوناگون سومین یادواره «طلوع خرداد» دربخش های مختلف معرفی و از آنها تقدیر به عمل آمد .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب