امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10197 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مهر امسال برگزار می شود؛

هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با دو متریال متفاوت

خبرایران : سید مجتبی موسوی از برگزاری هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با دو متریال متفاوت خبر داد و گفت: بخش اصلی سمپوزیوم هفتم شامل دو کارگاه سنگ و آهن است که از یکم تا بیست و چهارم مهر ماه سال 1394 برگزار می شود.
هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با دو متریال متفاوت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، موسوی با اشاره به اینکه سمپوزیوم در دو بخش اصلی و دانشجویی برگزار می شود، افزود: بخش اصلی سمپوزیوم با دو کارگاه برگزار می شود که کارگاه سنگ به منظور طراحی و ساخت مجسمه از جنس سنگ تراورتن تعیین شده و کارگاه آهن به آفرینش اثر هنری از جنس آهن اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه مصالح مورد استفاده در بخش دانشجویی سنگ تراورتن است، افزود: حداکثر 10 دانشجوی رشته ی مجسمه سازی که در مقطع کارشناسی این رشته به تحصیل اشتغال دارند به این بخش راه می یابند.

به گفته موسوی بخش دانشجویی صرفا بر جنبه های آموزشی و کسب تجربه تاکید داشته و به صورت غیر رقابتی برگزار   می شود.

موسوی با بیان اینکه این سمپوزیوم بصورت رقابتی و همانند دوره های پیشین با هدف توسعه هنر مجسمه سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهرتهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینشهای هنری، برگزارمی شود، گفت: تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت ها، در زمینه مجسمه سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار از دیگر اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.

به گفته دبیر سمپوزیوم هفتم متقاضیان شرکت دراین کارگاه می توانند با مراجعه به دبیرخانه سمپوزیوم و تکمیل فرم ثبت نام، ارائه یک قطعه عکس پرسنلی، ارائه رزومه مستند و تصاویر آثار خود برروی CD با فرمت  JPEG با کیفیت  300  Dpiبه همراه ماکت طرح پیشنهادی خود، ثبت نام نمایند.

موسوی با بیان اینکه دبیرخانه سمپوزیوم در روزهای بیستم و بیست و یکم تیرماه سال جاری به مدت 2 روز در ساعات اداری از علاقمندان ثبت نام میکند، گفت: هنرمندان منتخب به فاصله ده روز از آخرین مهلت ثبت نام از طریق وب سایت سازمان زیباسازی و خبرگزاری ها معرفی خواهند شد.

او با اشاره به اینکه انتخاب هنرمندان براساس داوری ماکت های ارائه شده به سمپوزیوم و باتوجه به سوابق کاری هنرمندان صورت خواهد گرفت، ادامه داد: شورای انتخاب، در بخش اصلی حداکثر 5 نفرهنرمند ایرانی،9 نفر هنرمند خارجی و در بخش دانشجویی حداکثر 10 نفر را به منظور اجرای آثار در ابعاد واقعی انتخاب و دعوت می نماید.

دبیر هفتمین سمپوزیوم با تاکید بر اینکه شورای انتخاب ماکت های قابل نمایش در بخش نمایشگاه جنبی سمپوزیوم راانتخاب خواهد کرد، افزود: مرتضی نعمت الهی، کامبیز صبری ، بهداد لاهوتی ، محمدرضاخلجی،مجید حقیقی اعضای شورای انتخاب آثار بوده، دکتر جمال کامیاب، رییس سمپوزیوم و سعید شهلاپور، سید مجتبی موسوی، کامبیز صبری، سهند حسامیان، مجید حقیقی، اعضای شورای سیاستگزاری سمپوزیوم هستند ضمن آنکه هیات داوران این دوره متشکل از2 داور ایرانی و 1 داور خارجی  است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب