امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10196 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

شمسه قرآن را وارد جزئیات زندگی شهری می کند

خبرایران: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که «شمسه» با برگزاری جشنواره های قرآنی در میان اقشار مختلف شهر تهران، قرآن را وارد جزئیات زندگی مردم می کند.
شمسه قرآن را وارد جزئیات زندگی شهری می کند

لاله افتخاری نماینده مردم تهران و دارای مدرک دکترای الهیات در گفتگو با ستاد خبری جشنواره آیینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه، توجه این جشنواره به فعالیت های قرآنی را در خور تحسین می داند و می گوید:  جشنواره های شمسه به دلیل پرداختن به قرآن و فعالیت های قرآنی ( در جشنواره قرآن در زندگی شمسه) و در نتیجه کمک به آشنایی هر چه بیشتر مردم با این کتاب ارزشمند آسمانی می تواند عنصر بسیار مهمی برای شناسایی ظرفیت های قرآنی در جامعه باشد.

به گفته این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، توجه به فرهنگ دینی، امر بسیار مهمی است که جامعه ما بیش از هر زمانی به آن نیاز دارد؛ چرا که آموزه های این فرهنگ می تواند نقش بسزایی در حفظ هویّت دینی ایفا کند و در نتیجه ، می توان شاهد موفقیت ها و پیشرفت های قابل توجهی در حوزه فرهنگ و هنر بود. 

افتخاری با بیان این که قرآن مختص به یک قشر خاص نیست بلکه همه اقشار باید از آن بهره مند شوند، می افزاید: شمسه می کوشد با برگزاری جشنواره های قرآنی در میان اقشار مختلف شهر تهران، قرآن را وارد جزئیات زندگی مردم کند و از طرف دیگر فعالیت های قرآنی را نیز در جامعه شهری تداوم بخشد.

وی می گوید: با توجه به این مساله مهم که فراگیری قرآن از سفارشات پیامبر بزرگ اسلام(ص) و بزرگان دین است و ترویج اندیشه و تفکر در جامعه را به همراه دارد، چه قدر خوب است که در این جشنواره نگاه راهبردی و تخصصی به مسایل قرآنی لحاظ شود.

افتخاری با تأکید بر لزوم تربیت نیروهای متخصص و کارآمد در زمینه قرآن تصریح می کند: در جامعه امروز ما، هنرمندان و نخبگان قرآنی بسیاری وجود دارند که لازم است استعدادهایشان به تناسب نیازهای روز جامعه پرورده شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  در پایان خاطر نشان می کند: امید است که این جشنواره بتواند با سرمایه گذاری های فرهنگی و محتوایی  در تمامی بخش های این جشنواره به ویژه بخش قرآنی، فرهنگ درست و شایسته ای را برای مردم شهر تهران به ارمغان آورد.

مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه و زندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»، «خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می شود. شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.sham3.irمراجعه کنند. شهروندانی که تا پایان اردیبهشت ماه 94 ثبت نام کرده اند، تا پایان خردادماه مهلت دارند آثار خود را سرای محله خود ارائه کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب