امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10182 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شب شعر و تواشیح یادواره ملی «طلوع خرداد» در ورامین برگزار شد

خبرایران:شب شعر و تواشیح سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» به مناسبت دوازدهمین سالروز ۲۲ خرداد سال ۸۲ مصادف با سفر مقام معظم رهبری به شهرستان ورامین برگزار شد.
شب شعر و تواشیح یادواره ملی «طلوع خرداد» در ورامین برگزار شد

به گزارش خبرایران از کمیته اطلاع رسانی یادواره ملی «طلوع خرداد»، این برنامه فرهنگی و هنری که از برنامه های جنبی سومین یادواره ملی «طلوع خرداد» بود، شامگاه جمعه 22 خرداد 94 با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران، حسین تاجیک مشاور فرهنگی هنری فرماندار شهرستان ورامین و مشاور اجرایی یادواره، حمیدرضا آرمان مهر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین و دبیر اجرایی یادواره، علیرضا مهدی زاده رئیس کمیته اطلاع رسانی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» و جمعی از شعرا و هنرمندان برتر استان تهران و کشور در مسجد صاحب الزمان(عج) مصلای نمازجمعه ورامین برگزار شد.

در این شب شعر و تواشیح، گروه تواشیح ملی «آل یاسین» از شهرستان ورامین چهار قطعه مذهبی اجرا کردند و شاعران نیز به قرائت سروده های خود در خصوص قیام 15 خرداد 1342، انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، بیداری اسلامی و... پرداختند.

حسین جنتی شاعر اول سال 1388 جشنواره بین المللی شعر فجر و یکی از داوران بخش شعر سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد»، حسین عبدی، منوچهر سوری، علی داوودی، حسین اخلاقی، مهرداد انتظاری، سیدمهدی میرآقایی، فرشاد فروزان و داود جهانوند شاعرانی بودند که اشعار خود را قرائت کردند.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۷ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت آغاز شد؛ بخش داستان، شعر و کتاب نیز از ۲۴ خرداد در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس از ۱۸ تا ۲۰ خرداد در شهرستان پیشوا، بخش سرودهای انقلابی و تواشیح از ۱۹ خرداد در ورامین به مدت دو روز برگزار شد و اجرای بخش تئاتر نیز از ۲۱ خرداد به مدت چهار روز تا 24 خرداد در شهرستان ورامین آغاز شده است.

اختتامیه سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» نیز ۲۵ خردادماه در ورامین برگزار می شود که دبیرخانه مرکزی و دائمی این یادواره ملی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین مستقر است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب