امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10171 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی اعلام کرد؛

تندروی ها، چهره اسلام ناب محمدی را نزد جهانیان غبارآلود جلوه می دهد/ امروز اردوگاه اسلام،مسیحیت را به کوشش مشترک جهت«تقویت اخلاق»دعوت کند

خبرایران : حجت الاسلام احمد مبلغی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: فایده سوم غبار زدایی از چهره اسلام ناب محمدی است که متاسفانه این چهره در اثر رفتارهای سلفی های تندرو در نزد جهانیان غبارآلود جلوه داده می شود.
تندروی ها، چهره اسلام ناب محمدی را نزد جهانیان غبارآلود جلوه می دهد/ امروز اردوگاه اسلام،مسیحیت را به کوشش مشترک جهت«تقویت اخلاق»دعوت کند

به گزارش خبرایران، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد مبلغی در ادامه دیدارها و سخنرانی های خود در جریان سفر به چند کشور اروپایی با دکتر «جلول محمد صدیقی»؛ مدیر مرکز امام غزالی مسجد بزرگ پاریس دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در این دیدار، اظهار کرد: امروز لازم است اردوگاه اسلام شامل شیعه و سنی در صف واحدی، اردوگاه مسیحیت را به کوشش مشترک جهت "تقویت اخلاق در جهان" دعوت کند.

وی با اشاره به اینکه چنین دعوتی اگر صورت گیرد چند فایده در بر دارد، گفت: یک فایده این است که روابط بشر از حیث زندگی، بیش از گذشته در هم تنبیده شده، و چنین وضعیتی زندگی بشر را به بازتعریف و بازسازی مبتنی بر مشترکات اخلاقی نیازمند کرده است.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دعوت به اخلاق ادیانی خود؛ مصداق دعوت به کلمه" سواء" است که قرآن ما را به دعوت کردن اتباع ادیان به آن فراخوانده است.

وی ادامه داد: فایده سوم غبار زدایی از چهره اسلام ناب محمدی است که متاسفانه  این چهره در اثر رفتارهای سلفی های تندرو در نزد جهانیان غبارآلود جلوه داده می شود.

 لازم به ذکر است: حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی  در جریان سفر خود به پنج کشور فرانسه، ایتالیا، سوئد، بلژیک و واتیکان نشست ها، سخنرانی ها و دیدارهایی با مقامات دینی، علمی و مسلمانان این کشورها داشته است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب