امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10167 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون رفاه اجتماعی خبر داد؛

بیمه شدگان از خدمات یکسان برخوردار می شوند/ یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه از اول خرداد ماه اجرایی شد

خبرایران: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای برنامه یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه، تمام بیمه شدگان خدمات یکسان برخوردار می شوند.
بیمه شدگان از خدمات یکسان برخوردار می شوند/ یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه از اول خرداد ماه اجرایی شد
به گزارش خبرایران از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری افزود: با توجه به اینکه امروزه بهبود سلامتی افراد و کاهش نابرابری های سلامتی به یکی از مهمترین دغدغه های دولت تدبیر و امید در زمینه سیاستهای داخلی تبدیل شده است، یکسان نبودن تعهدات سازمانهای بیمه گر پایه بعنوان مهمترین عامل سردرگمی و نارضایتی بیمه شدگان و مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت مطرح بود به نحوی که هرکدام از سازمانها خدمات مورد تعهد خود را براساس نرخ و ضوابط داخل سازمانی خویش پرداخت می کردند.



** یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه از اول خرداد ماه اجرایی شد

وی افزود: برهمین اساس در اردیبهشت ماه سال جاری به دستور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با تشکیل هفت کارگروه و با صرف 2 هزار و 400 نفر ساعت کار کارشناسی یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه در سرفصل های خدمات سرپایی، دارو، تجهیزات پزشکی، مفاد قراردادها، قوانین و ضوابط لازم الاجرا، رسیدگی به اسناد بستری، نحوه پرداخت جزء حرفه ای به پزشکان و اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی و نظارت صورت پذیرفت و از اول خرداد ماه اجرایی شد.



** پیامدهای مثبت یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه

وی تصریح کرد: از پیامدهای مثبت این برنامه می توان به بهره مندی تمام بیمه شدگان در بیمارستان های دولتی از یک میزان خدمت، نحوه برخورد یکسان سازمان های بیمه گر پایه در زمان تخلف مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد، تدوین دستورالعمل یکسان نحوه رسیدگی به اسناد بستری، یکسان سازی قراردادها و ضوابط لازم الاجرا در تمام سازمان های بیمه گر پایه اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه، تمام بیمه شدگان بیمه های پایه می توانند با هر دفترچه درمانی جهت دریافت خدمت به مراکز درمانی مراجعه کنند که در آن صورت یک خدمت واحد با کیفیت و سطح پوشش یکسان دریافت خواهند کرد.



** مهمترین اقدامات در یکسان سازی سازمان های بیمه پایه

میدری یکی از مهمترین اقدامات در یکسان سازی سازمان های بیمه پایه را در نظر گرفتن بالاترین پوشش تعهدات بیان کرد و گفت: بطور مثال تحویل نسخ از بیمار پس از تجویز خدمت یا دارو توسط پزشک تا قبل از یکسان سازی بطور متفاوت در سازمانهای بیمه گر بین 15 تا 30 روز و پس از یکسان سازی بصورت واحد تا پایان ماه بعد تعیین شد.

وی افزود: همچنین سقف پرداختی سمعک برای تمام سازمانهای بیمه گر تا قبل از یکسان سازی بصورت متفاوت بود برخی از سازمانها با قیمت 20هزار تومان و صرفاً نوع مکانیک را پرداخت می کردند که پس از یکسان سازی با حداکثر قیمت واحد برای تمام بیمه شدگان و هر دو نوع مکاینیک و دیجیتال قابل پرداخت خواهد بود.



** برخورد با مراکز متخلف

معاون رفاه اجتماعی اظهار داشت: علاوه بر این نحوه برخورد نظارتی سازمان های بیمه گر پایه با مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد متخلف متفاوت بود که پس از یکسان سازی رویه ها در کمیته یکسان سازی ضوابط نظارت، تصمیم واحدی در برخورد با مراکز متخلف اتخاذ شد.

میدری گفت: ذکر این نکته ضروری است، یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه گامی ارزشمند و مثبت برای بیمه شدگان و مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد خواهد بود که با عنایت به پایش مداوم عملکرد حوزه بیمه سلامت و احصاء چالش های پیشرو و ارائه راهکارهای عملیاتی ارتقاء وضع و با توجه به اهمیت نظرات ذینفعان در تسریع تحقق موارد فوق، این معاونت نتایج یکسان سازی رویه های سازمان های بیمه گر پایه را بر روی پورتال این وزارت به آدرس www.mcls.gov.ir به مدت 3 ماه جهت اخذ دیدگاهها و پیشنهادات ذینفعان قرار داده و آدرس پست الکترونیکی Health_Insurance@mcls.gov. ir و شماره فکس 64492842جهت دریافت نقطه نظرات درنظر گرفته شده است.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب