امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10102 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تدارک گسترده شبکه های رادیویی برای ماه مهمانی خدا

خبرایران:همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، شبکه های رادیویی با تولید و پخش برنامه های متنوع به استقبال ماه مهمانی خدا می‌روند.
تدارک گسترده شبکه های رادیویی برای ماه مهمانی خدا

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت صدا، شبکه های مختلف رادیویی در آستانه ماه مبارک رمضان تدارک گسترده‌ای دیده‌اند تا با تولید و پخش برنامه های متنوع رادیویی به استقبال ماه مهمانی خدا بروند، بر این اساس ویژه برنامه های شبکه رادیویی در این ایام پرفضیلت بدین ترتیب است؛

راديو ايران:

"قرار بي‌قراران" ايجاد فضاي معنوي براي اجراي مراسم سحر - بيان نكته‌هايي از قرآن كريم با موضوعات مختلف اخلاقي و اجتماعي و ... و پخش دعا و نيايش زمان سحر، حكايت‌ها و پندهاي اخلاقي و ديني از ادبيات فارسي ، تاكيد برارزش شكر نعمت و اهميت آن. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:3:00.

"لحظه هاي آسماني" فضيلت‌هاي ماه مبارك رمضان، آداب ميهماني خدا، خودسازي و تشريح ارزش مناسبت‌هاي مذهبي براي حفظ معنويات در جامعه. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:12:45.

"مهمان آسمان شو" آمادگي لازم و شرايط مورد نياز براي بهره‌گيري هرچه بيشتر و بهتر از بركات ماه مبارك رمضان، عبادت‌هاي ويژه ماه رمضان، شرايط روزه‌داري و چگونگي تقويت روح و روان براي پرهيز از محرمات. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:19:30.

راديو اقتصاد:      

"روز از نو" اخلاق در تجارت، اخلاق اقتصادي در كسب و كار. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:6:35.

"عيار" فقه و حقوق اقتصادي،پرسش و پاسخ در مورد احكام اقتصادي. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:13:30.

"نان و خرما" معرفي مشاغل مرتبط با ماه مبارك رمضان، بركت در ماه مبارك،افطاري دادن كسبه و مشاغل مختلف به عموم مردم،تاثير رعايت حلال و حرام در امور اقتصادي بر ابعاد مختلف زندگي مردم. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:20:00.

راديو تهران:       

   "طعم غزل" ماه ویژه افطار جنگ معارفی اجتماعی با تاکید بر نشاط معنوی قران کلید زندگی،سبک زندگی، فرایض دینی. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:19:00.

   "فصل نو" برنامه ای با رویکرد باور پذیری برای استمرار زندگی و الگو پذیری در افراد جامعه. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:17:45.

   "شهر روشنایی" ویژه سحر برنامه معارفی ترکیب شده از موضوعات اجتماعی قرآنی، پخش دعای سحر، سحرنامه(مناجات با خدا)، سخنان بزرگان درباره تزکیه نفس، دعاهای شبانه با ترجمه، فرازی از نهج البلاغه(حکمتهای موضوعی مرتبط با برنامه)، معرفی علمای شیعه، فرازی از سخنرانی عامل و شخصیتهای برجسته دینی، آوازه و تصنیفهای عرفانی. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:03:30.

راديو جوان:        

   "نسیم سحر" ویژه برنامه سحر، فرازهایی از دعای جوشن کبیر متناسب با موضوع برنامه، استفاده از دعا، احادیث و روایات زیبا و متناسب، گزارش از مساجد در هنگام سحر، حول محور نماز و قبل از ورود به بخش اذان. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:03:30.

   "ویژه برنامه افطار" ویژه برنامه افطار، تکیه بر وحدت بین مسلمانان همراه با فضای معنوی جوانان مسلمان کشورهای مختلف، آشنایی با شخصیت های مهم و جوانان جهان اسلام و شخصیت های قرآنی. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:03:30.

   "ساعتی بعد از افطار" لزوم بهره گیری از نهج البلاغه و سخنان حضرت علی (ع) در زندگی امروز. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:03:30.

راديو سلامت:

  "فراسو" كارشناسان حوزه سلامت از جمله: دكتر پورسعيد اصفهاني(متخصص پزشكي ورزشي)، دكتر رمضاني(دندانپزشك)، دكتر وحيدي(اروولوژيست، دكتر خدمت (فوق تخصص غدد و متابوليسم)، دكتر قزوينيان( نورولوژيست). تاریخ پخش: از 30/03/94، ساعت پخش:08:30.

   "مجله عصرگاهی" ماه مبارک رمضان مجله عصرگاهي با موضوعات سلامت روان در ماه رمضان، سلامت روان در سايه عبادت (گذري بر دعاي روز)، تبیین شعایر دینی از سوی والدین در خانواده، ترویج زندگی اسلامی در خانواده، ترویج فرهنگ صله رحم. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:17:00.

   "مجله پزشكي" اهميت مصرف به موقع داروهاي كنترل قند در مبلايان به ديابت، تأثير روزه داري در كاهش بيماري هاي دستگاه گوارش، تأثير روزه داري در كنترل چربي خون ، اهميت انتخاب وعده هاي غذايي مناسب در ماه مبارك رمضان ، تأثير روزه داري در كنترل پرفشاري خون، نكات روزه داري در روزه اولي ها ، آشنايي با فوايد و نكات آموزشي روزه داري در كودكان، اهميت مصرف گروه هاي غذايي مختلف در ماه مبارك رمضان، آشنايي با فوايد تنوع در ماه مبارك رمضان ، آشنايي با مراقبت هاي و نكات  روزه داري در افراد مبتلا به زخم معده، كاهش عوارض زخم معده در ماه مبارك رمضان. تاریخ پخش: از 24/03/94، ساعت پخش:15:00.

راديو فرهنگ:     

   "سحوري"ميان برنامه با قاريان و اخلاق قرآني،متن ادبي نيايش ترجمه دعاي ائمه،رمضان در فرهنگ عامه و کشورهاي اسلامي،رمضان در متون عرفاني،احکام رمضان و پخش سخنراني استاد فاطمي نيا و دستغيب و مرحوم راشد. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:03:00.

  "در حوالي قاف" سيري در احوالات معنوي هنرمنداني که در حوزه ديني فعاليت دارند، تجربه های معنوی هنرمندان و تأثیر این حالات روحانی و معنوی در هنر آنان، درباره یکی از اصول و فروع دین،آیاتی از قرآن که به اخلاق یا روزه داری یا انفاق اشاره دارد، شرحی بر اسما الهی. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:حوالی اذان مغرب.

   "شنيدني هاي تاريخ"روزنگار تاريخي رمضان و شنيدني هاي خاطرات تاريخي ماه رمضان. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:20:00.

راديو قرآن:         

 "قرآن،کتاب زندگی" آموزش قرائت ، روخوانی و حفظ 30آیه اخلاقی کاربردی قرآن طرح مشارکتی با سیمای قرآن، موضوع اخلاقی کاربردی قرآن طرح مشارکتی با سیمای قرآن. تاریخ پخش: از 28/03/94، ساعت پخش:17:30.

   "سخنراني استقبال از ماه مبارك رمضان" سخنراني با موضوع آمادگي روحي و معنوي استقبال از ماه مبارك رمضان برگرفته از آموزه هاي قرآني و توصيه معصومين. تاریخ پخش: از 26/03/94، ساعت پخش:22:10.

  "خبر 114ثانیه" انعکاس رویدادهای قرآنی ماه رمضان در حوزه برگزاری مسابقات ، محافل و نشست های قرآنی. تاریخ پخش: از 24/03/94، ساعت پخش:10:30.

راديو گفتگو:       

  "ضیافت"کارکرد دین در دنیای معاصر، اذان و نیایش. تاریخ پخش: از 24/03/94، ساعت پخش:20:00.

  "سخنرانی" استاد رحیم پور ازغدی ـ موضوعاتی مانند: آیین فرمانداری در مکتب علی، تعریف غیر دینی از دین،‌ نها دین ایستا یا پویا و ... تاریخ پخش: از 24/03/94، ساعت پخش:23:00.

  "سخنرانی" آیت الله حسن زاده آملی، استاد مطهری، آیت الله مشکینی،‌آیت الله یثربی، آیت الله بهجت،‌آیت الله خوش وقت، آیت الله مجتبی تهرانی، آیت الله مهدوی کنی و ... تاریخ پخش: از 24/03/94، ساعت پخش:شناور.

راديو نمايش:       

  "فرزند صالح" ملا آقاجان ازنیشابور به کرمان می آید برای دیدن حاجی کرمانی تا قصه زندگیش را برای اوحکایت کند ماه شعبان است وحاجی کرمانی با تنها پسرش تنهاست زیرا پسر بزرگش شهید شده و همسرش به زیارت امام رضا رفته است.(وقایع در ماه رمضان اتفاق می افتد). تاریخ پخش: از 30/03/94، ساعت پخش:22:00.

  "زیر خاکستری ابر"پدر خانواده بعد از 2 سال بی خبری به خانه بر می گردد و باخوشحالی همسرش ومخالفت یکی از پسرانش مواجه میشود.پسرش از اومیخواهد به همانجایی برگردد که این2سال آنجا بوده اما مادر سعی میکند پسرش را قانع کند و به همسرش قول میدهد که پسرش را آرام کند...(وقایع در ماه رمضان اتفاق می افتد). تاریخ پخش: از 06/03/94، ساعت پخش:00:00.

   "چراغ خاموش" در شب دومین سالگرد ازدواج مهتاب و شاهین، شیرین سرمد با شاهین تماس گرفته و از او میخواهد برای دیدنش از اصفهان به تهران برود. شیرین که به تازگی همسرش را از دست داده به همراه پسر عقب مانده اش در موسسه نگهداری کودکان عقب افتاده کار و زندگی می کند و...(وقایع در ماه رمضان اتفاق می افتد). تاریخ پخش: از 06/03/94، ساعت پخش:22:00.

راديو ورزش:

   "عصرانه" آیتم ویژه ورزش در ماه رمضان، مطالب مربوط به روزه داری و تغذیه،آداب و رسوم ماه رمضان، گفتار در مورد اهمیت استفاده از شبهای قدر و پخش نوحه،ویژه برنامه به مناسبت عید فطر. تاریخ پخش: روزهای زوج، ساعت پخش:16:30.

   "شب های رمضان" انعکاس رویدادهای ورزشی که مناسبت این ماه انجام شد، شب نشینی صمیمانه با اهالی ورزش و هنر در ماه مبارک رمضان،پخش گزارش از گزارشگران افتخاری رادیو ورزش از شهرستانهای مختلف، دعوت مردم به راهپیمایی روز قدس. تاریخ پخش: هرشب، ساعت پخش:22:00.

   "نسیم نیاز"ویژه برنامه سحر ماه مبارک، بحث احکام ویژه ورزشکاران روزه دار،دعای سحر و مراسم اذان، شرح دعای ابوحمزه ثمالی. تاریخ پخش: هرروز، ساعت پخش:03:30.

راديو پيام:

رادیو پیام نیز در دو نوبت سحرگاهی و شامگاهی اقدام به پخش حكايت هاي عرفاني، قطعات ادبي مرتبط، دعا و تواشيح، قرآن و ترجمه، احاديث، اذان، ساز و آواز و... می‌پردازد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب