امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10094 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

از سوی شهرداری منطقه 11 انجام می شود ؛

امکان سنجی ایجاد همراه سرا و 2 پارکینگ مکانیزه برای بیمارستان چشم پزشکی فارابی

خبرایران: شهرداری منطقه 11 در نظر دارد به منظور رفع مشکلات بیماران و همراهان مراجعه کننده به بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی اقدام به ایجاد همراه سرا و 2 پارکینگ مکانیزه برای مراجعین این بیمارستان نماید.
امکان سنجی ایجاد همراه سرا و 2 پارکینگ مکانیزه برای بیمارستان چشم پزشکی فارابی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، در نشستی که با حضور رییس و مسئولین بیمارستان فارابی و شهردار و معاونین شهرداری منطقه 11 برگزار شد ؛ راهکارهای رفع مشکلات بیماران و همراهان آن ها مورد بررسی قرار گرفت .

نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 با بیان  این که بیمارستان فارابی قطب علمی و بزرگترین و مجهز ترین مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی کشور است و روزانه 4000 بیمار چشمی از شهرهای دور و نزدیک به این مرکز مراجعه می کنند ؛ بر ایجاد امکانات رفاهی برای بیماران و همراهان آن ها تأکید کرد و گفت: یکی از وظایف و اولویت های مدیریت شهری توجه به سلامت شهروندی و مناسب سازی امکانات ارائه خدمات سلامت به تمام شهروندان است و از آن جا که مراجعه کنندگان به این بیمارستان غالبا از نقاط دور به این منطقه سفر می کنند ، لزوم راه اندازی مرکزی در نزدیکی بیمارستان به عنوان"همراه سرا" مورد بررسی قرار گرفت تا همراهان بیماران بتوانند به راحتی به بیمار خود رسیدگی کنند.

او توجه به آرامش روانی همراهان بیماران را برای سیر مراحل درمانی بیمار؛ بسیار با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد : در نظر داریم 2 پارکینگ مکانیزه نیز از ورودی میدان رازی برای مراجعه کنندگان به بیمارستان فارابی احداث کنیم که توافقات اولیه و امکان سنجی اجرای طرح در دست اقدام است.

دکتر محمود جباروند رییس بیمارستان فارابی و مدیر گروه چشم پزشکی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش های مدیریت شهری برای ارتقای سلامت شهروندان ؛ اقدامات انجام شده از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 در هفته سلامت را ارزنده دانست و تعامل دوسویه بین این بیمارستان و شهرداری را خدمتی برای سلامت جامعه عنوان نمود.

دکتر جبار وند با اشاره به این که بیمارستان فارابی 217 تخت فعال دارد که بیماران را به صورت بستری پذیرش می کند ، بر لزوم ایجاد امکانات رفاهی و اقامتی موقت برای همراهان بیماران تأکید کرد و یاد آور شد که در طول دوره درمان بیماران ، همراهانشان نیاز به خدمات اولیه ضروری از جمله مکانی برای استراحت دارند . چرا که مراقبت از همراهان بیماران و حفظ سلامت و روحیه آنان نیز جزو اولویت های سلامت محور جامعه محسوب می شود.

بر اساس این گزارش ایجاد همراه سرا و پارکینگ مکانیزه از سوی شهرداری منطقه 11 در دست بررسی است تا پس از انجام توافقات و تمهیدات قانونی لازم ؛ عملیات اجرایی آن آغاز شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب