امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10089 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

روز گذشته؛

پکیجی از پروژه های زیست محیطی در منطقه 22 به بهره برداری رسید

خبرایران: به همت حوزه امور شهری و محیط زیست منطقه 22، ساختمان انرژی، بوستان انرژی، پمپ حرارتی زمین گرمایی و پکیج تصفيه فاضلاب به بهره برداری رسیدند تا این منطقه باز هم در کسب گواهینامه های زیست محیطی و تحقق اهداف زیست محیطی خود گام دیگری برداشته باشد.
پکیجی از پروژه های زیست محیطی در منطقه 22 به بهره برداری رسید

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، افتتاح رسمی این پروژه ها، با حضور محمد علی شاعری رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران  همچنین قاسم مولایی شهردار و دیگر مسئولان منطقه روز گذشته در محدوده شمال غرب تهران و در مقابل دوربینهای خبری صورت گرفت تا منطقه 22 بعنوان منطقه پیشتاز در کسب عناوین زیست محیطی، در بکار گیری انرژیهای نو و تجدید پذیر پیشگام و الگوی دیگر مناطق تهران باشد.

قاسم مولایی شهردار منطقه 22 در این باره گفت: « با تجهیز 3 ساختمان اصلی منطقه شامل ساختمان اسکان کارگری و شهرداری ناحیه یک همچنین سرای محله زیبادشت بالا به المانهای انرژیهای نو همچون نیروگاه خورشیدی، آبگرمکن خورشیدی، توربین بادی- هیبریدی و ... این ساختمانها بعنوان "ساختمان انرژی" به شهروندان معرفی می شوند. بوستان دوستدار کودک واقع در ناحیه یک منطقه نیز با تجهیز به پایه چراغها و آلاچیقهای خورشیدی مجهز به توربین بادی – هیبریدی برای تامین برق خود، بعنوان بوستان انرژی، نمونه ای کامل از چگونگی بکارگیری انرژیهای نو و تجدید پذیر را به نمایش خواهد گذاشت.»

وی در ادامه صحبتهای خود از بکارگیری پمپ حرارتی زمین گرمایی بعنوان اولین پمپ به بهره برداری رسیده در شهر تهران با قابلیت تامین سرمایش و گرمایش در منطقه 22 خبر داد و افزود: « این پمپ با قدرت 5 تن، برای تامین سرمایش و گرمایش فضای اداری ساختمان سرای محله بکار گرفته شده است.»

راه اندازی رسمی اولین پکیج فاضلاب در 20 چشمه از سرویسهای بهداشتی فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر نیز اتفاق خوبی بود که در ادامه بهره برداری از پروژه های همگام با محیط زیست صورت گرفت. این پکیج بنحوی طراحی شده که امکان تصفیه و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده سرویسهای بهداشتی را در آبیاری بوستان جنگلی چیتگر فراهم می کند. حجم پکیج تصفیه فاضلاب 14 متر مکعب است و کیفیت پساب خروجی آن مطابق با استانداردهای روز اروپاست.

گفتنی است این برنامه پس از نظارت دوره ای ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در منطقه 22 و تشریح برنامه ها و اقدامات زیست محیطی این منطقه همچنین اعلام امتیاز عالی در عملکرد زیست محیطی منطقه صورت گرفت.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب