امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10007 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور علیرضا كمری و نادر طالب‌زاده

كتاب «ر» رونمایی می‌شود

خبرایران: كتاب «ر» كه زندگی شهید رسول حیدری را به تصویر كشیده است، با حضور چهره‌های سرشناس فرهنگی و سیاسی كشور، سه‌شنبه 19 خرداد رونمایی می‌شود.
كتاب «ر» رونمایی می‌شود
به گزارش  خبرایران از حوزه هنری، مراسم رونمایی از كتاب «ر» ساعت 17 روز سه شنبه 19 خرداد با حضور خانواده معظم شهید رسول حیدری (مجید منتظری) سردار احمد وحیدی، علیرضا كمری، نادر طالب‌زاده، مجید جاودان، محسن حسام مظاهری، حسین قرایی، نمایندگانی از كشور بوسنی، مریم برادران و دیگر چهره‌های فرهنگی و سیاسی كشور در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود.
همچنین در حاشیه این مراسم مجموعه نگارگذری از عكس‌های زندگی و مبارزات شهید كه توسط احمد حمزه‌ای عكاسی شده است، به نمایش در خواهد آمد.

كتاب «ر» نتیجه بیش از چهارسال تحقیق و نگارش مریم برادران است كه  در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، امسال توسط نشر آرما روانه بازار و با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شد.

این كتاب زندگی شهید رسول حیدری (مجید منتظری) را به تصویر كشیده است؛ زندگی مردی كه در كنار مردمی از جنس خودش اما با زبان و  آداب و رسوم متفاوت در كشوری غریب (بوسنی) به شهادت رسید.

این اثر در سه فصل روایت شده است: فصل نخست رمانی است كه شهید از سفر بوسنی در سال 71 باز می گردد. در این فصل حال و هوای خانه و دلتنگی های همسر و بچه ها ترسیم شده است. فصل دوم به دوران تشكیل قرارگاه رمضان تا پایان جنگ می‌پردازد؛ روزهای فعالیت شهید در قرارگاه رمضان تا پایان جنگ را به تصویر می‌كشد و در ادامه‌ همین فصل ماجراهای دانشگاه رفتن ایشان را تعریف می‌كند. فصل سوم نیز به روایت زندگی و فعالیت‌های حیدری در بوسنی می‌پردازد و روایتی انسانی از حضور وی در تمام مراحل زندگی را به تصویر كشیده است. از آنجایی كه نقطه تمایز زندگی شهید رسول حیدری، شهادت او در بوسنی است، فصل سوم، نه ماه آخر زندگی ایشان (مهر 71 تا خرداد 72) را نشان می دهد.

نویسنده این اثر، عنوان «ر» برای كتاب را از امضای همیشگی شهید رسول حیدری در نامه‌هایش انتخاب كرده است.

علاقه‌مندان جهت حضور در این مراسم می توانند به خیابان ولی عصر (عج)، ضلع شمالی پارك ساعی، كوی ساعی یكم مراجعه كنند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب