امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9684 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بااعلام حکم اولیه؛

محمد مرسی به اعدام محکوم شد

خبرایران: دادگاه جنایی قاهره رئیس جمهور سابق و مفتی سرشناس این کشور که رهبر معنوی اخوان المسلمین بود را به اعدام محکوم کرد.
محمد مرسی به اعدام محکوم شد
به گزارش خبرایران به نقل از المیادین، دادگاه مصر امروز «محمد مرسی» و  چند تن دیگر از رهبران اخوان المسلمین مصر را به دلیل جاسوسی برای حماس به اعدام محکوم کرد و این حکم برای تائید نهایی به مفتی مصر ارجاع داده شد.

همچنین یوسف قرضاوی نیز در این دادگاه به اتهام دست داشتن در ناآرامی‌ها به اعدام محکوم شد و این حکم نیز برای تائید نهایی به مفتی مصر ارجاع داده شد.

خبرنگار روزنامه تایمز در این باره خبر داد که حکم مفتی مصر درباره احکام اعدام در دوم ژوئن اعلام خواهد شد.

امروز جلسه محاکمه مرسی و 150 نفر از اعضای اخوان السملمین به دلیل دست داشتن در حمله به زندان وادی نطرون و جاسوسی برای حماس برگزار شد.

خبرهای تازه حاکی از آن است که دادگاه مصر پرونده 108 نفر را در این باره را به مفتی مصر ارجاع داده است. بارزترین این افراد مرسی، «یوسف قرضاوی» ، «سعد الکتاتنی»، «عصام العریان»، «خیرت شاطر» و پسرش ، «محمد البلتاجی»، «محمود عزت»، «صلاح عبدالمقصود» و «احمد رجب سلیمان» هستند.

در هیمن راستا دادگاه قاهره «حسن سلامه» اسیر فلسطینی و تعداد دیگری از اسرای فلسطینی را نیز به اعدام محکوم کرد و پرونده آنها را به مفتی ارجاع داد. در این بین اسامی چند شهید گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس از جمله «رائد العطار» و «تیسیر ابوسنیمه» نیز دیده می‌شود.

پسر مرسی: اخوانی‌ها به پا خیزید

در اولین واکنش به حکم اعدام اولیه محمد مرسی، «اسامه» پسر او در صفحه فیس‌بوک خود حامیان اخوان‌المسلمین را به اعتراض فرا خواند و نوشت: اخوانی‌ها (علیه این حکم) به پاخیزید.

حماس: حکم صادر شده «تأسف بار» است

«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس حکم صادر شده اولیه در این خصوص را «تاسف بار» خواند.

ابوزهری حکم مذکور را سیاسی و نقطه‌ای تاریک در تاریخ قضائی مصر توصیف کرد و افزود در این حکم حتی تعدادی از اسرا و شهدای مقاومت نیز به اعدام محکوم شدند.

وی تصریح کرد از احکام صادر شده در این باره نگران نیستیم و برخی از فلسطینی‌هایی که حکم علیه آنها صادر شده در طول زندگی خود وارد مصر نشده‌اند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب