امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9664 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

به دلیل چُرت زدن؛

وزیر دفاع کره شمالی با گلوله ضدهوایی اعدام شد! + تصویر

خبرایران: وزیر دفاع کره شمالی به دلیل چرت زدن به هنگام سخنرانی رهبر کره شمالی (کیم جونگ اون) اعدام شد.حکومت کره شمالی وزیر دفاع این کشور را به ضرب گلوله ضدهوایی اعدام کرده است.
وزیر دفاع کره شمالی با گلوله ضدهوایی اعدام شد! + تصویر
به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی، "هان کیم بیوم" معاون مدیر سازمان اطلاعات و امنیت این کشور در سخنانی در کمیته پارلمانی کره جنوبی این خبر را اعلام کرد.

اعدام وزیر دفاع کره شمالی به دلیل چُرت زدن

"هیون یونگ چول" وزیر دفاع معدوم کره شمالی (راست) در کنار "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی

براساس این خبر، "هیون یونگ چول" وزیر دفاع کره شمالی به اتهام توهین به رهبری این کشور، پیروی نکردن از کیم جونگ اون و کم کردن از احترام به او، اعدام شد.او به صورت علنی و با حضور صدها نفر در روز 30 آوریل اعدام شد.سازمان اطلاعات و امنیت کره جنوبی توضیح داده است که دلیل اصلی اعدام وزیر دفاع کره شمالی این بود که او به هنگام سخنرانی رهبر کره شمالی در رژه نظامی، چرت زده بود.برخی منابع دیگر هم گفته بودند که وزیر دفاع کره شمالی از یکی از دستورات رهبر کره شمالی پیروی نکرده بود.

 از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون رهبر 32 ساله کره شمالی (در دسامبر 2011 ) او افراد زیادی را از مقامات سابق و کسانی که در دوران حکمرانی پدرش مناصب بالا داشته اند حذف کرده است. در یکی از بحث برانگیز ترین این حذف ها و اعدام ها رهبر جوان کره شمالی در اواخر سال 2013 " جانگ سونگ تائگ" شوهر عمه متنفذ خود را به طرز فجیعی اعدام کرد.

" اتهام این مقام سابق کره شمالی تلاش برای توطئه علیه کیم جونگ اون اعلام شد. بر اساس گزارش هایی که سازمان اطلاعات کره جنوبی منتشر کرده است شوهر عمه رهبر کره شمالی به صورت زنده  خوراک دهها سگ گرسنه شده است.به دلیل بسته بودن فضای کشور کره شمالی غالب خبرها و گزارش ها درباره تحولات داخلی این کشور از سوی سازمان های اطلاعاتی و دولتی کره جنوبی و رسانه های این کشور منتشر می شود و در اغلب موارد این گزارش ها قابل راستی آزمایی نیست. 3 هفته پیش سازمان اطلاعات کره جنوبی اعلام کرد کیم جونگ اون قرار است برای نخستین سفر خارجی خود به منظور شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ دوم جهانی به مسکو سفر کند، اما دولت کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد رهبر کره شمالی در این مراسم حضور نخواهد داشت و به نمایندگی از کره شمالی نماینده ای رسمی به این مراسم خواهد رفت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب