امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9032 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پلیس اروپا خبرداد؛

داعش ۵ هزار اروپایی تروریست استخدام کرد

خبرایران : پلیس اروپا (یورو پل) با اعلام اینکه حدود ۵ هزار اروپایی عضو داعش هستند، خبر داد که هویت سه هزار تروریست اروپایی را که در عراق و سوریه می جنگند، شناسایی شده است.
داعش ۵ هزار اروپایی تروریست استخدام کرد

به گزارش خبرایران، «راب وین رایت» رئیس یوروپل با اعلام شناسایی حدود سه هزار تروریست اروپایی حاضر در گروه داعش در سوریه و عراق گفت این افراد دارایی افکاری افراطی بوده و در صورت بازگشت به کشورهای خود در اروپا می توانند دست به اقدامات تروریستی بزنند.

وی در گفتگو با روزنامه ال پایس اسپانیا گفت شمار واقعی تروریست هایی که از اروپا به خاورمیانه رفته اند بیش از پنج هزار نفر است. به گفته وی گروه تروریستی داعش بسیار حرفه ای بوده و به خوبی می داند چگونه از شبکه اینترنت بدون بر جای گذشتن هیچگونه ردپایی استفاده کند.

وین رایت در ادامه بر لزوم همکاری سیستماتیک سرویس های اطلاعاتی کشورهای اروپایی برای مقابله با حملات تروریستی تاکید کرد.

وی پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی در لاهه گفته بود بیشتر کسانی که به تروریست ها می پیوندند عضو گروه های مسئله دار و باندهای بزهکاری، خانواده های از هم گسیخته و از اقشار سرخورده جامعه خود هستند.

بر این اساس هر چند بیشتر تروریست ها را مردان جوان تشکیل می دهند اما در بین آنها زنانی نیز دیده می شوند که از طریق تبلیغات جذب داعش شده اند. وین رایت معتقد است این زنان جوان به خوبی می دانند که چه چیزی در انتظارشان است. آنها برای ازدواج با تروریست ها به سوریه می روند و این امر را جزئی از سرنوشت خود می دانند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب