امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 884 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برای دوازدهمین دوره؛

علی والایی دبیر جشنواره قلم زرین شد

خبرایران: علی‌اکبر والایی به عنوان دبیر دوازدهمین دوره جشنواره قلم زرین که تابستان هر سال برگزار می‌شود انتخاب شد.
علی والایی دبیر جشنواره قلم زرین شد

به گزارش خبرایران، جشنواره قلم زرین با سابقه‌ترین و منظم‌ترین جشنواره ادبی غیردولتی کشور است که همه ساله در ۱۴ تیرماه همزمان با روز ملی قلم برگزار می‌شود و در سه رشته داستان، پژوهش، نقد ادبی و شعر، برگزیدگان خود را معرفی کرده و مورد تقدیر قرار می‌دهد.

تاکنون افراد متعددی از جمله سمیرا اصلان‌پور، راضیه تجار، احمد شاکری، مریم صباغ‌زاده، رضا رسولی و رضا اسماعیلی، دبیری این جشنواره را برعهده داشته‌اند و در این دوره، هیئت مدیره انجمن قلم ایران طی جلسه‌ای، علی‌اکبر والایی را به عنوان دبیر دوازدهمین جشنواره قلم زرین انتخاب کرده است.

دبیر جشنواره به عنوان نخستین اقدام، داور و سرداوران مورد نظر خود برای هر یک از بخش‌های سه‌گانه داستان، پژوهش، نقد ادبی و شعر را به هیئت مدیره انجمن قلم معرفی می‌کند تا پس از تأیید مشغول به کار شوند. این داوران می‌توانند از میان اعضای انجمن یا خارج از آن باشند.

گفتنی است که علی‌اکبر والایی، با شرکت در نخستین دوره کلاس‌های رسمی آموزش داستان‌نویسی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، در سال ۱۳۶۵، وارد وادی ادبیات داستانی شد. بخشی از نیمه اول دهه ۶۰ را در آموزش و پرورش به عنوان مربی هنری به قصه‌گویی و تدریس داستان و نمایشنامه برای دانش‌آموزان پرداخت. از سال ۶۶ به صورت جنبی، همکاری‌ قلمی‌اش را با برنامه قصه ظهر جمعه رادیو آغاز کرد و همکاری با  این برنامه را با وقفه‌هایی چند ساله به مدت دوازده سال ادامه داد.

همزمان با نوشتن داستان، ده‌ها نمایشنامه نیز برای برنامه‌های مختلف رادیو نوشت. سال ۱۳۷۲ مدیریت داخلی مجله سوره نوجوان را برعهده داشت. بیشتر آثارش، پیش از چاپ، در ماهنامه‌های خاص نوجوانان همچون مجلات رشد، سوره نوجوانان، سروش نوجوان، آینده‌سازان و … منتشر شدند.

والایی همچنین، مدتی کارشناس و عضو شورای بررسی کتاب سال سوره نوجوانان، کارشناس و عضو شورای داوری داستان‌های انقلاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و داور کتاب فصل بوده است. وی در سال ۱۳۶۸ اولین اثرش را که یک داستان بلند است، به چاپ رساند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب