امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8204 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر امور خارجه عربستان مرگ ملک عبدالله را تایید کرد

خبرایران : در حالی که صفحه تویتیری سعود الفیصل خبر مرگ پادشاه عربستان را به نقل از وی تایید کرد،اما پس از دقایقی این صفحه در توییتر از دسترسی خارج شد.
وزیر امور خارجه عربستان مرگ ملک عبدالله را تایید کرد

به گزارش خبرایران ، دقایقی پیش سعود الفیصل در صفحه توییتر خود اعلام کرد که عبدالله بن عبدالعزیز خادم الحرمین پادشاه عربستان سعودی فوت کرده است.

این خبر در حالی دقایقی پیش در این حساب تویتری اعلام شد که در کمتر از چند دقیقه حساب تویتری بسته شد و برخی از افراد اعلام کردند که این حساب تویتری یک حساب جعلی بوده است که توسط یک خبرنگار ایتالیایی ایجاد شده است.

چند روز قبل دربار پادشاهی سعودی در بیانیه ای اعلام کرد پس از آزمایش های پزشکی مشخص شد که ملک عبدالله دچار التهاب ریوی (ذات الریه) شده که مستلزم قرار دادن لوله ای در ریه وی برای تنفس به صورت موقت است. این بیانیه دربار پادشاهاهی سعودی در حالی صادر شده است که برخی منابع عربی از دیروز از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان خبر داده بودند.چندی پیش هم یک فعال عربستانی که به دلیل افشای مسایل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق شبکه اجتماعی توییتر با نام مستعار مجتهد شهرت و هواداران بسیاری را کسب کرده است، از پنهانکاری درباره وضع جسمانی شاه سعودی خبر داد.ملک عبدالله دهمین فرزند عبدالعزیز آل سعود - بنیانگذار عربستان - و ششمین پادشاه عربستان سعودی است. او از سال ۱۹۸۲ میلادی به مدت 23 سال ولیعهد عربستان شد. از سال ۱۹۹۵ پس از زمین‌گیر شدن برادرش «ملک فهد» عملا تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت و سرانجام سال 2005 پس از مرگ برادرش «فهد بن عبدالعزیز» به جای او بر کرسی پادشاهی عربستان نشست.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب