امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 7613 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

افشای همکاری امنیتی ریاض- تل آویو/ پشت پرده حمله اسرائیل به سوریه

خبر ایران: حمله ناگهانی روز دوشنبه اسرائیل به سوریه آن هم در شرایطی که این کشور درگیر نبردی سخت با تروریستهاست شگفتی محافل خبری را برانگیخت.
افشای همکاری امنیتی ریاض- تل آویو/ پشت پرده حمله اسرائیل به سوریه
این هفتمین حمله رژیم صهیونیستی به سوریه است که به بهانه های واهی صورت می گیرد . در حمله روز یکشنبه چند سوله و انبار مهمات هدف قرار گرفت که منابع اسرائیلی مدعی بودند سلاح های آماده ارسال به حزب الله در آن مکانها دپو شده بود. بر اساس گزارش منابع خبری 8 جنگنده  صهیونیست‌  مجموعه انبارها و سوله‌هایی را در نزدیک فرودگاه بین‌المللی دمشق و فرودگاه «دیماس» هدف قرار دادند.
فرمانده کل ارتش سوریه انگشت اتهام را به سوی اسرائیل نشانه رفت، رژیمی که محافل رسمی آن، در قبال این حملات سکوت اختیار کردند ولی برخی از رسانه‌های این رژیم اشاره غیر مستقیمی به موضوع داشتند  و این حمله را  «سلاح بر هم زننده توازن قوا» نامیدند و مدعی شدند که قرار بود این سلاح برای حزب الله برده شود.
 
پشت پرده این حمله چیست؟
اما در پشت پرده این حمله چه موضوعی می تواند وجود داشته باشد؟ حمله اسرائیل به سوریه در حالی صورت گرفت که یک مقام مسئول در رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل از این حمله  از عمق همکاری تل‌آویو با عربستان پرده برداشت.  
این روزنامه 6 روز قبل از حمله از خط پروازی مستقیم میان برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس و تل‌آویو خبر داد اما هویت کشور عربی را فاش نکرد. تا اینکه ساعاتی قبل از حمله روز یکشنبه به سوریه، این روزنامه به صراحت خبر داد که اسرائیل با عربستان سعودی همکاری امنیتی دارددر همین حال «عوزی اراد» مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی در تحلیل شرایط منطقه به وضعیت لبنان اشاره کرد و گفت وضعیت کنونی این سرزمین پتانسیل بالایی برای آشفتگی امنیتی دارد. این کشور از اقتصاد حاصل از دریا دور است به ویژه اینکه در مورد چاه‌های نفت و گاز در دریای مدیترانه با طرف اسرائیلی مناقشه دارد و وضعیت آن مشخص نیست و هیچ کس نمی‌داند این امور به کجا ختم می‌شود
وی به ها آرتص گفت: بین عربستان و اسرائیل همکاری امنیتی است و این موضوع در بخشی از همکاری در زمینه‌های دیگر است و باید منتظر باشیم و ببینیم این همکاری به کجا می‌رسد
تکمیل تکه های یک پازل
اظهارات این مقام صهیونیست نشان می دهد که دستهای مشخصی تلاش دارند بر روند تحولات منطقه تاصیر بگذارند.نخست آنکه طی روزهای گذشته لبنان درگیر بحران امنیتی با تروریستهای گروه النصره که عامل عربستان سعودی در این کشور هستند شده و چند سرکرده این گروه تهدید کردند که در صورت عدم آزادی یکی از زنان وابسته به این تشکیلات دست به اقدام تلافی جویانه خواهد زد.
در این شرایط حساس اسرائیل به انبار مهمات در سوریه حمله می کند و مدعی می شود که تسلیحات موجود در این انبار قرار بوده به لبنان فرستاده شود تا در اختیار حزب الله که اکنون با همکاری ارتش لبنان در حال مقابله با تروریستهاست قرار بگیرد.
تا اینجا پازل های کنار هم قرار داده شده یک موضوع بسیار مهم را روشن می کند : نخست آنکه با توجه به اقرار صریح روزنامه ها آرتص آن هم ساعاتی قبل از حمله رژیم صهیونیستی به سوریه و اذعان به همکاری امنیتی اسرائیل با عربستان و با توجه به اینکه اکنون گروهک تروریستی النصره  ( مورد حمایت سعودی) درگیر چالشی سخت با ارتش لبنان و حزب الله شده می توان از هماهنگی سعودی ها با تل آویو برای حمله و قطع دسترسی حزب الله و ارتش لبنان به سلاح های مورد نیاز برای مقابله با تروریستهای النصره مطمئن بودنکته دیگر اینکه مشخص نیست اساسا چه لزومی داشت که در اوج درگیری های امنیتی در لبنان و بحران در سوریه ، اسرائیل وارد عمل شود ، این امر می تواند حتی تئوری نقش اسرائیل در ایجاد داعش و حمایت از این گروهک را نیز اثبات کند. به هر تقدیر اسرائیل در هر دو صورت متهم به حمایت از تروریستهاست چه در موضوع همداستانی با عربستان در موضوع قطع دسترسی لبنان و حزب الله  به مهمات برای مقابله با تروریستها و چه ضربه زدن به سوریه ای که در حال نبرد سنگین نظامی با داعش در جبهه های مختلف است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب