امروز: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴ [2025/12/07]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 70612 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۴ ساعت ۹:۴۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

طی مراسمی شب گذشته 29 مهرماه 1404 صورت گرفت ؛

رونمایی از دو محصول جدید آرین پارس موتور با نام«لاماری نئو» و« لاماری هیرکانی»

خبرایران: مراسم رونمایی از دو محصول شرکت آرین پارس موتوربا نام های «لاماری نئو» و« لاماری هیرکانی» شب گذشته 29 مهرماه 1404 برگزار واین دو محصول رسما رونمایی شدند.
رونمایی از دو محصول جدید آرین پارس موتور با نام«لاماری نئو» و« لاماری هیرکانی»

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم رونمایی از دو محصول شرکت آرین پارس موتور   با نام های «لاماری نئو» و« لاماری هیرکانی» شب گذشته 29 مهرماه 1404 برگزار واین دو محصول رسما رونمایی شدند.
بنابراین گزارش، خودرو«لاماری نئو»، نسخه جدیدی از کراس‌اوور محبوب این شرکت است. با توجه به اطلاعات فنی منتشر شده ، لاماری نئو یک کراس‌اوور کامپکت با تمرکز بر قوای محرکه توربوشارژر و لیست بلندبالایی از امکانات رفاهی و ایمنی است که نشان می‌دهد آرین موتور قصد دارد با محصول مونتاژی جدید سهم خود را در این سگمنت شلوغ و رقابتی افزایش دهد.
قوای محرکه و پلتفرم؛ توازن میان بازدهی و عملکرد

 

معرفی و طراحی لاماری نئو

 

 

https://www.khabareiran.ir/FileCenter/Multimedia/Images/Galleries/302_dogkyhc.jpg


قلب تپنده لاماری نئو، یک پیشرانه بنزینی با کد SQRE4T15C است. این موتور 1500 سی‌سی توربوشارژر و 4 سیلندر خطی ، توانایی تولید حداکثر قدرت 156 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه را دارد. نکته قابل توجه، حداکثر گشتاور 230 نیوتن‌متری آن است که در بازه دور موتور بسیار وسیع 1750 تا 4000 دور در دقیقه در دسترس قرار می‌گیرد. این منحنی گشتاور تخت نشان‌دهنده کشش مناسب خودرو در دورهای پایین و میانی است که برای رانندگی شهری و سبقت‌گیری‌های جاده‌ای ایده‌آل به نظر می‌رسد.
 
سیستم انتقال قدرت و شاسی
نیروی تولیدی این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. استفاده از گیربکس CVT معمولاً با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت و ارائه یک تجربه رانندگی نرم و بدون تنش صورت می‌گیرد، هرچند که برای ارائه حس رانندگی هیجانی‌تر، حالت رانندگی Sport در کنار حالت Normal نیز در نظر گرفته شده است. این خودرو با وزن خالص 1378 کیلوگرم ، مصرف سوخت ترکیبی قابل توجه 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر را ثبت کرده و با استاندارد آلایندگی یورو 6 مطابقت دارد.
در بخش شاسی، لاماری نئو از یک ترکیب استاندارد در این سگمنت بهره می‌برد؛ سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع تورشن بیم (نیمه مستقل) است. اگرچه سیستم تعلیق تورشن بیم از نظر پیچیدگی فنی و راحتی در سطحی پایین‌تر از سیستم‌های مولتی‌لینک قرار می‌گیرد، اما به دلیل هزینه تولید کمتر و اشغال فضای کمتر (که به افزایش فضای صندوق بار کمک می‌کند)، گزینه‌ای رایج در کراس‌اوورهای دیفرانسیل جلو محسوب می‌شود. سیستم فرمان نیز از نوع برقی (EPS) است.
 
ابعاد، ایمنی و ساختار؛ اولویت‌های یک کراس‌اوور خانوادگی
لاماری نئو با ابعادی شامل 4400 میلی‌متر طول، 1831 میلی‌متر عرض و 1653 میلی‌متر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2632 میلی‌متر ، خود را به عنوان یک کراس‌اوور کامپکت شهری معرفی می‌کند. این ابعاد، فضای کابین مناسبی را برای 5 سرنشین نوید می‌دهد.
فضای بار و چرخ‌ها
فضای صندوق عقب در حالت استاندارد 360 لیتر است که برای استفاده‌های روزمره کافی به نظر می‌رسد، اما با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب ، این فضا به 1100 لیتر افزایش می‌یابد. تایرهای مورد استفاده دارای سایز 215/60R17 هستند که فاق بلند 60 درصد، نشان از اولویت دادن به نرمی سواری نسبت به هندلینگ اسپرت دارد. ظرفیت مخزن سوخت خودرو نیز 51 لیتر اعلام شده است.
پکیج ایمنی فعال و غیرفعال
در بخش ایمنی، لاماری نئو لیست کاملی از سیستم‌های کمکی راننده را ارائه می‌دهد. ترمزهای جلو از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب دیسکی هستند. مجموعه‌ای کامل از سیستم‌های پایداری شامل ترمز ضدقفل (ABS) ، توزیع الکترونیکی نیروز ترمز (EBD) ، کمک ترمز اضطراری (EBA) ، سامانه کنترل کشش (TCS) و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده‌اند.
امکاناتی نظیر ترمز پارک برقی (EPB) ، سیستم توقف خودکار (AutoHold) ، سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HAC) و سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها (TPMS) نیز راحتی و ایمنی مضاعفی را فراهم می‌کنند. برای کمک به پارک و مانورهای شهری، سنسور دنده عقب و دوربین پانورامای 360 درجه نیز در نظر گرفته شده است.
با این حال، در بخش ایمنی غیرفعال، یک نقطه ضعف بالقوه مشاهده می‌شود. این خودرو «مجهز به 4 عدد کیسه هوا راننده، سرنشین، جانبی» است. در حالی که این سطح از ایمنی کف قابل قبولی را فراهم می‌کند، عدم وجود کیسه‌های هوای پرده‌ای (Curtain Airbags) برای محافظت از سر سرنشینان عقب در تصادفات جانبی، یک کمبود در مقایسه با استانداردهای جهانی و برخی رقبای مجهز به 6 ایربگ محسوب می‌شود. البته مواردی چون سیستم ضد سرقت (Immobilizer) و سیستم اتصال صندلی کودک (ISOFIX) نیز در لیست تجهیزات ایمنی به چشم می‌خورند.
 
کابین و تجهیزات رفاهی؛ فراتر از انتظار در سگمنت
جایی که لاماری نئو به شدت می‌درخشد، لیست تجهیزات رفاهی و تکنولوژی‌های کابین آن است. این خودرو تلاش دارد تا با ارائه امکاناتی که معمولاً در کلاس‌های بالاتر یافت می‌شوند، خریداران را به سوی خود جلب کند.
تکنولوژی و ارتباطات
در مرکز داشبورد، یک سیستم مولتی مدیا 10.25 اینچی تمام لمسی قرار دارد که از طریق 6 بلندگو صدا را پخش می‌کند. نکته بسیار مهم، پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto به صورت بی‌سیم است که یک مزیت رقابتی بزرگ محسوب می‌شود. در مقابل راننده نیز یک جلو آمپر دیجیتال 7 اینچی (TFT) اطلاعات خودرو را نمایش می‌دهد.
از دیگر امکانات فناورانه می‌توان به استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید ، شارژ بی‌سیم تلفن همراه ، دو خروجی USB در ردیف جلو ، یک خروجی USB در ردیف عقب و یک خروجی 12 ولت اشاره کرد. فرمان برقی با قابلیت تنظیم در 2 جهت ، مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا است.
 
امکانات آسایشی و رفاهی
سقف پانورامیک Sky Light فضای کابین را دلبازتر نشان می‌دهد. صندلی راننده به صورت برقی در 6 جهت قابل تنظیم است ، در حالی که صندلی سرنشین جلو به صورت دستی در 4 جهت تنظیم می‌شود. گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو یک آپشن رفاهی ارزشمند برای فصول سرد سال است.
سیستم تهویه مطبوع با تنظیم برقی مجهز به خروجی برای سرنشینان عقب است. چراغ‌ها با تکنولوژی LED ، مجهز به سیستم Auto Light (روشنایی خودکار) ، چراغ روشنایی در روز (Day Light) ، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ جلو و سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل ، پکیج نوری کاملی را تشکیل می‌دهند. آینه‌های جانبی نیز برقی ، تاشو برقی و دارای چراغ راهنمای یکپارچه هستند.
به هرحال لاماری نئو با تکیه بر پیشرانه توربوی کارآمد، مصرف سوخت بهینه و لیستی بسیار کامل از امکانات رفاهی و تکنولوژی‌های روز به‌خصوص در بخش مولتی‌مدیا و اتصالات بی‌سیم، قصد دارد تا رقیبی جدی در بازار شلوغ کراس‌اوورهای کامپکت باشد.  

 

 

معرفی و طراحی لاماری هیرکانی

 

 

https://www.khabareiran.ir/FileCenter/Multimedia/Images/Galleries/301_xeonjik.jpg

لاماری هیرکانی در بخش طراحی ظاهری با زبان طراحی مدرن و متناسب با بازارهای امروز ارائه شده است. ابعاد بزرگ‌تر، چراغ‌های LED با نورپردازی روز (Day Light)، خطوط بدنه حجیم و سقف کشیده همراه با اسپویلر عقب، این خودرو را به یک کراس‌اوور خانوادگی با جلوه‌ای نیمه‌لوکس تبدیل می‌کند. کابین با تمرکز بر راحتی هفت سرنشین، نمایشگرهای دیجیتال بزرگ و امکانات چندمنظوره طراحی شده است.

پیشرانه قوی‌تر و گیربکس دوکلاچه در کنار گشتاور بالای ۲۷۵ نیوتن‌متر، هیرکانی را در شتاب‌گیری و عملکرد شهری و بین‌شهری توانمند می‌سازد.

تعلیق، پایداری و تجربه رانندگی

تعلیق جلو: مک‌فرسون

تعلیق عقب: مستقل چندمیله‌ای (Multi-Link)

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC/ESP) و کنترل کشش (TCS)

حالت‌های رانندگی Sport ،Comfort و Eco

ترکیب تعلیق چندمیله‌ای عقب با سیستم‌های کنترلی پیشرفته، تعادل مناسبی بین راحتی سواری و هندلینگ پایدار ارائه می‌دهد؛ قابلیتی که در خودروهای ۷ نفره می‌تواند تفاوت محسوس در تجربه سفرهای خانوادگی ایجاد کند.

ایمنی و سامانه‌های کمکی

  • ترمزهای دیسکی جلو (خنک‌شونده) و عقب
  • ۶ کیسه هوا: راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای
  • ABS، EBD و کمک ترمز اضطراری (BA/BAS/EBA)
  • ESC/ESP، TCS، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری (HDV/HAC)
  • ترمز پارک برقی (EPB) و AutoHold
  • TPMS (نمایش فشار باد تایرها)
  • دوربین پانوراما ۳۶۰ درجه و ۴ سنسور دنده عقب
  • ISOFIX، کروز کنترل و سیستم ضد سرقت (Immobilizer)

پکیج ایمنی هیرکانی با ۶ ایربگ و مجموعه‌ای از سامانه‌های فعال، برای خانواده‌ها طراحی شده و موقعیت ایمنی قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

تجهیزات رفاهی و فناوری کابین

  • نمایشگر لمسی ۱۴.۶ اینچی کنسول میانی با قابلیت ناوبری (GPS)
  • کلاستر تمام رنگی ۱۲.۳ اینچی
  • Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم — اتصال Wi-Fi
  • شارژر بی‌سیم، ۶ بلندگو و پورت‌های متعدد USB (۲ جلو، ۲ ردیف دوم)
  • صندلی‌های برقی جلو (راننده ۶ جهته، سرنشین ۴ جهته)، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو
  • گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم و گرم‌کن فرمان
  • سانروف پانورامیک و درب صندلی عقب برقی
  • قابلیت باز و بسته کردن شیشه‌ها از طریق ریموت و سیستم حفاظتی ضد مانع
  • نورپردازی داخلی قابل انتخاب رنگ و سیستم تهویه اتوماتیک با خروجی‌های متعدد
  • ۴ خروجی اگزوز در دو سمت برای ظاهر اسپرت

حجم قابل توجه صندوق و آرایش ۷ نفره هیرکانی آن را برای سفرهای خانوادگی مناسب می‌کند؛ ضمن اینکه صندلی‌های تاشو، انعطاف‌پذیری بار را افزایش می‌دهند.

 چشم‌انداز بازار

لاماری هیرکانی با تمرکز بر نیاز خانواده‌های بزرگ و مشتریان خواهان فضای داخلی و تجهیزات بالا، وارد بازار کراس‌اوورهای میان‌سایز شده است. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو همراه با گیربکس دوکلاچه و گشتاور ۲۷۵ نیوتن‌متر، عملکرد رقابتی در شتاب و مصرف ارائه می‌دهد؛ در حالی‌که تعلیق چندمیله‌ای عقب و سیستم‌های الکترونیکی پایداری، تعادل میان هندلینگ و راحتی را تأمین می‌کنند.


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب