امروز: چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ [2025/09/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 69902 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴ ساعت ۱۲:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری «کمپین نسیم رحمت» اعلام شد:

زنگوئی: کمپین نسیم رحمت از 22 مرداد تا 22 شهریور 1405اجرا می‌شود/ فرج‌اللهی: احساس مسئولیت و همبستگی میان کشورهای اسلامی، بستری مهم برای پیوند در حوزه سلامت است/صاحب : شهرداری تهران با تمام توان در حوزه گردشگری سلامت حضور خواهد داشت

خبرایران: نشست خبری «کمپین نسیم رحمت» صبح امروز سه‌شنبه 25 شهریورماه 1404با حضور«مجید زنگوئی» دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و رئیس انجمن گردشگری سلامت استان تهران ،«میثم فرج‌اللهی»دستیار شهردار تهران و دبیر ستاد اقتصاد دانش‌بنیان مردم‌نهاد شهرداری تهران، «حمید صاحب» مدیرکل سلامت شهرداری تهران،«مسلم شجاعی» مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اصحاب رسانه در ساختمان بلدیه تهران برگزارشد.
زنگوئی: کمپین نسیم رحمت از 22 مرداد تا 22 شهریور 1405اجرا می‌شود/ فرج‌اللهی: احساس مسئولیت و همبستگی میان کشورهای اسلامی، بستری مهم برای پیوند در حوزه سلامت است/صاحب : شهرداری تهران با تمام توان در حوزه گردشگری سلامت حضور خواهد داشت

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «کمپین نسیم رحمت» صبح امروز سه‌شنبه 25 شهریورماه 1404  با حضور « مجید زنگوئی» دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و رئیس انجمن گردشگری سلامت استان تهران ،«میثم فرج‌اللهی» دستیار شهردار تهران و دبیر ستاد اقتصاد دانش‌بنیان مردم‌نهاد شهرداری تهران، «حمید صاحب» مدیرکل سلامت شهرداری تهران ،«مسلم شجاعی» مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اصحاب رسانه در ساختمان بلدیه تهران برگزار ودراین نشست خبری «مجید زنگوئی» دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و رئیس انجمن گردشگری سلامت استان تهران اظهارداشت: مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی  بیش از 10 سال است که با هدف گسترش ارتباطات میان کشورها در حوزه خدمات درمان و گردشگری فعالیت می‌کند و امروز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های بین‌المللی در این عرصه در اروپا، آسیا و خاورمیانه با همکاری سازمان‌ها، وزارتخانه‌های بهداشت و تشکل‌های مرتبط، ظرفیت‌های کشورها را معرفی و پروژه‌های مشترک را اجرا می‌کند.

زنگوئی تصریح کرد: پیش‌تر تمرکز ما بر توسعه کسب‌وکارهای مرتبط با حوزه سلامت و همکاری با وزارتخانه‌ها و تشکل‌های تخصصی بود اما از سال گذشته به طور جدی ایجاد ارتباطات مردمی و پیوند مؤثر بین بیماران و دریافت‌کنندگان خدمات درمانی با ارائه‌دهندگان خدمت در دستور کار قرار گرفت. کمپین نسیم رحمت در همین راستا تعریف شده است.

وی ابرازداشت: یکی از آرزوهای ما این بود که همزمان با ماه پربرکت ربیع‌الاول خدمتی متمایز را برای افراد نیازمند خدمات درمانی، به‌ویژه در جهان اسلام ارائه کنیم. ایران با ظرفیت‌های بی‌نظیر خود در حوزه سلامت می‌تواند نقشی ویژه در سطح بین‌المللی ایفا کند. برای تحقق این هدف، انسجام داخلی ضروری بود و خوشبختانه با همراهی سازمان نظام پزشکی کشور و همکاری شهرداری تهران، این کمپین در سطح ملی آغاز شد.

زنگوئی: کمپین نسیم رحمت از 22 مرداد تا 22 شهریور 1405اجرا می‌شود

زنگوئی عنوان داشت: شعار «تهران، پایتخت گردشگری سلامت کشورهای اسلامی» در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان، درمان و تجهیزات پزشکی مورد توجه قرار گرفت و اکنون اقدامات عملی برای معرفی ظرفیت‌های ایران در نقاط دنیا در حال انجام است و کمپین نسیم رحمت یک فرصت یک‌ماهه برای بیماران از سراسر جهان ایجاد می‌کند تا بتوانند در ایران از خدمات درمانی با کیفیت و قیمت مناسب بهره‌مند شوند. این طرح از 22 مرداد تا 22 شهریور 1405 (ربیع‌الاول 1448 اجرا می‌شود و مراجعه‌کنندگان در این بازه زمانی می‌توانند از تسهیلات ویژه آن استفاده کنند.
وی تأکید کرد: اهمیت این کمپین تنها در معرفی ظرفیت‌های ایران یا ارائه خدمات درمانی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه با تکیه بر همدلی، همکاری‌های مشترک و تقویت پیوندهای جوامع مسلمان و حتی غیرمسلمان، می‌تواند به یک الگوی نوین در عرصه بین‌المللی بدل شود. این طرح برای نخستین بار در جهان و از ایران کشوری با تمدن کهن، پزشکان حرفه‌ای و حس انسان‌دوستی بی‌نظیر مردمانش آغاز شده و با نقش‌آفرینی نهادهای همراه از جمله وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت بهداشت، کمپین نسیم رحمت می‌تواند آغازگر فصل جدیدی در توسعه گردشگری سلامت جهان اسلام و فراتر از آن باشد.

زنگوئی خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی کشور، وزارت امور خارجه، شهرداری تهران، شهرداری‌های کلانشهرها و حتی شهرداری‌های شهرهای مرزی ایران و همچنین سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی فعال در بخش‌های داخلی و بین‌المللی نقش مهمی در پیشبرد کمپین نسیم رحمت خواهند داشت. امیدواریم با هم‌افزایی این نهادها و همراهی رسانه‌ها چه صداوسیما، چه رسانه‌های داخلی و به‌ویژه رسانه‌های خارجی تحت حمایت وزارتخانه‌های مرتبط بتوانیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران را در نقاط دنیا معرفی کنیم.

رئیس انجمن گردشگری سلامت استان تهران بیان داشت: شاید این پرسش مطرح شود که چرا از هم‌اکنون برای کمپینی که قرار است در سال آینده برگزار شود، اطلاع‌رسانی می‌کنیم. پاسخ روشن است؛ معرفی چنین کمپین بین‌المللی فرآیندی زمان‌بر است و نیاز به یک سال کار و هماهنگی در بخش‌های داخلی و خارجی دارد. به همین دلیل شورای سیاستگذاری این کمپین با حضور بازیگران و نهادهای مرتبط تشکیل خواهد شد تا با اجماع عمومی، بستر اجرای صحیح و موفق آن در سال 1405 فراهم شود.

وی اضافه کرد: خوشحالیم که توانستیم در ماه مبارک ربیع‌الاول امسال اطلاع‌رسانی رسمی کمپین را انجام دهیم. اکنون یک سال فرصت داریم تا با توان جمعی، قدرت بی‌نظیر ایران را در حوزه سلامت به دنیا مخابره کنیم. با اطمینان می‌گویم مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و انجمن سلامت استان تهران با همه توان در این مسیر خواهند ایستاد. از همه نهادهای متولی درخواست داریم که در کنار ما و جوانان این سرزمین باشند تا بتوانیم رویدادی متفاوت را در جهان رقم بزنیم؛ رویدادی که در حوزه دیپلماسی سلامت و دیپلماسی عمومی تأثیرات چشمگیری خواهد داشت.

دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی بر اهمیت نقش رسانه‌ها تأکید کرد : در طول سال نشست‌های خبری متعددی برگزار خواهیم کرد تا پیشرفت‌ها، اقدامات سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و استان‌ها را گزارش دهیم و نشان دهیم که این حرکت، یک کار صرفاً دولتی نیست بلکه یک هم‌افزایی ملی است که با همراهی تشکل‌ها، حوزه‌های حاکمیتی و دولتی مدیریت می‌شود.

وی افزود: از سازمان نظام پزشکی کشور، شهرداری تهران و دستیار شهردار تهران که پیگیرانه این موضوع را دنبال می‌کنند تشکر ویژه دارم. همچنین اداره کل سلامت شهرداری تهران در حوزه فرهنگ‌سازی شهری، اداره کل بازاریابی خارجی وزارت گردشگری به مدیریت شجاعی نقش مهمی در این مسیر ایفا می‌کنند. وزارت بهداشت نیز مطابق قولی که داده است در ادامه این حرکت ملی و بین‌المللی در کنار ما خواهد بود.

زنگوئی یادآور شد: طی 10 سال گذشته هر آنچه در سطح جهان اعلام کرده‌ایم، عملیاتی و اجرایی بوده است. با تلاش شبانه‌روزی همکاران که بدون تعطیلی و با نهایت دلسوزی کار می‌کنند، امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که می‌توانیم الگویی برای سایر حوزه‌های اقتصادی و صنعتی کشور هم باشیم و امیدواریم سال آینده میزبان جمع عظیمی از متقاضیان خدمات درمانی از کشورهای مختلف در تهران باشیم. ایرانیان به مهمان‌نوازی و عواطف انسانی شهرت دارند و این اقدام فرصتی است تا پیام ایران را در عرصه‌های سلامت، انسان‌دوستی و اقتصاد به دنیا مخابره کنیم. این پروژه که برای نخستین بار در جهان اجرا می‌شود، نشان‌دهنده جایگاه متفاوت ایران در عرصه بین‌المللی است.

وی درپایان سخنان خود گفت: اطمینان دارم با همراهی رسانه‌ها و نهادهای ذی‌ربط، بهترین نتایج حاصل خواهد شد. کمپین بین‌المللی نسیم رحمت پیام‌آور امید، سلامتی و همدلی برای تمام جوامع به‌ویژه جوامع مسلمان خواهد بود و سال‌هاست با تلاش مستمر در پی آن هستیم که بیمارستان‌های کشورمان نقشی حرفه‌ای و متفاوت در عرصه گردشگری سلامت در نقاط دنیا ایفا کنند.  

فرج‌اللهی : احساس مسئولیت و همبستگی میان کشورهای اسلامی، بستری مهم برای پیوند در حوزه سلامت است
میثم فرج‌اللهی دستیار شهردار تهران و دبیر ستاد اقتصاد دانش‌بنیان مردم‌نهاد شهرداری تهران نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: از سه منظر می‌توان به موضوع گردشگری سلامت نگاه کرد؛ اقتصاد دانش‌بنیان، دیپلماسی عمومی و همبستگی انسانی و اسلامی و کشور ناگزیر است به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کند. در حوزه توریسم سلامت، ایران در هر دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مزیت‌های ویژه‌ای دارد.
وی عنوان داشت : نیروی انسانی متخصص، پزشکان برجسته و نخبگان کشور در کنار بیمارستان‌های مجهز و زیرساخت‌های شهری همچون حمل‌ونقل، تهران را به شهری دارای ظرفیت ممتاز تبدیل کرده است. همان‌طور که در برنامه هفتم توسعه نیز تأکید شده، توریسم سلامت می‌تواند نقشی ویژه در اقتصاد دانش‌بنیان ایفا کند و امروزه دیپلماسی از سطح دولت‌ها فراتر رفته و به ملت‌ها و حتی افراد اثرگذار رسیده است. هر بیمار خارجی که در ایران درمان می‌شود، تجربه‌ای مثبت با خود به کشورش می‌برد و این بزرگ‌ترین تبلیغ برای معرفی ایران است. با فرهنگ و روحیه مهمان‌نوازی مردم ما، این ظرفیت می‌تواند به‌شکل مؤثری فعال شود.

وی ادامه داد: احساس مسئولیت و همبستگی میان کشورهای اسلامی، بستری مهم برای پیوند در حوزه سلامت است. مردم ایران با روحیه میزبانی بی‌نظیر خود می‌توانند این حس مشترک را تقویت کرده و نقش‌آفرین باشند و شهرداری تهران حلقه واسط میان بخش خصوصی، استارتاپ‌ها، فعالان حوزه سلامت و نهادهای حاکمیتی خواهد بود. از بدو ورود گردشگر سلامت به تهران در بحث خدمات حمل‌ونقل، ارتباط با بیمارستان‌ها و فرهنگ‌سازی شهری و زیرساخت‌های شهرداری آماده خدمت هستند.
فرج‌اللهی خاطرنشان کرد: شخص شهردار تهران نیز بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهری برای توسعه گردشگری سلامت و حمایت از بخش خصوصی تأکید دارند. چرا که یک حاکمیت زمانی توانمند است که بخش خصوصی توانمند در کنار خود داشته باشد. بنابراین همه نهادهای حاکمیتی از وزارت خارجه، وزارت بهداشت، وزارت علوم، وزارت اطلاعات و سایر ارگان‌ها باید در تقویت بخش خصوصی مشارکت کنند. نقش رسانه‌ها نیز در این میان کلیدی است.

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم در ربیع‌الاول سال آینده شاهد یک جریان قدرتمند، عمیق و افتخارآفرین در تهران و سراسر کشور باشیم و میزبانی شایسته‌ای از تمامی متقاضیان خدمات درمانی از کشورهای مختلف داشته باشیم.

صاحب: شهرداری تهران با تمام توان در حوزه گردشگری سلامت حضور خواهد داشت
 حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز در این نشست خبری اظهار داشت: بدیهی است که در حوزه گردشگری سلامت، مسائل فنی و زیرساختی حرف اول را می‌زنند و نقش مهمی دارند، اما کافی نیستند.
صاحب تاکید کرد: برای توسعه و تحول این حوزه، علاوه بر مسائل فنی، به مسائل و زیرساخت‌های فرهنگی نیز نیازمندیم و باید در این زمینه نیز پیشرفت داشته باشیم و ضرورت دارد که شکوه، عظمت و توانمندی ایران در حوزه سلامت به‌ویژه درمان به جهانیان معرفی شود. این در حالی است که تنها چند دهه پیش، کشور واردکننده خدمات ابتدایی و اولیه سلامت بود. امروز باید این تحول بزرگ در حوزه سلامت و درمان را به‌درستی رسانه‌ای کنیم و نشان دهیم چه پیشرفت چشمگیری حاصل شده است. این اقدام یک کار فرهنگی است که اهمیتی هم‌تراز با توسعه فنی و حتی در برخی موارد با اولویتی بالاتر دارد.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به رویکرد مدیریت شهری ابرازداشت : شهردار تهران در این دوره تاکید دارند که با ارتقا در سطوح و ابعاد مختلف، باید تلاش کنیم که پایتخت به عنوان الگوی پایتخت‌های جهان اسلام معرفی شود. در این چارچوب، حوزه گردشگری سلامت نیز باید جایگاهی ویژه داشته باشد. بر همین اساس، تمام بخش‌های فرهنگی و زیرساختی شهری بسیج شده‌اند تا تهران بتواند نقش خود را در این حوزه به‌خوبی ایفا کند.

وی درپایان سخنان خود گفت: شهرداری تهران با تمام توان در حوزه گردشگری سلامت حضور خواهد داشت و به‌ویژه در بخش فرهنگی، می‌تواند نقش بی‌بدیل خود را ایفا کرده و مشکلات موجود را مرتفع سازد. امیدواریم با این نگاه، سهم شایسته‌ای در توسعه گردشگری سلامت داشته باشیم.

شجاعی: ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور درتوسعه گردشگری سلامت بسیار جذاب و مؤثر است
مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداتشت: محصولات ما در ایران در وضعیت‌های رقابتی جهانی موضوعی حائز اهمیت است و اقدامات انجام‌شده نشان می‌دهد که حتی در شرایط بی‌ثباتی و جنگ نیز، دو محصول گردشگری یعنی زیارت و سلامت کمتر آسیب‌پذیر بوده‌اند.

وی بیان داشت: به همین دلیل باید به دنبال بهبود کیفیت تجربه بیمار خارجی باشیم، چرا که مشکلاتی در این مسیر وجود دارد، اما ما باور و اعتماد داریم به توانمندی‌های کشور است و ایران می‌تواند به‌راحتی با کشورهایی همچون امارات، عمان و تایلند رقابت کند و شرایط را تا حدودی مناسب سازد و این اتفاق در ارتباط مستقیم با شعار گردشگری سال 2026 خواهد بود.
شجاعی اضافه کرد: به نظر می‌رسد در بخش هماهنگی و فرآیند اجرا، باید همبسته‌تر و منسجم‌تر عمل کنیم تا فعالیت‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود و با حضور وزارت بهداشت و همراهی عزیزان، جمهوری اسلامی ایران با معیار و شاخصی مشخص در بازارهای هدف ورود خواهد کرد و اعزام‌ها به بغداد و کربلا نیز در همین راستا انجام می‌شود.

وی درپاین سخنان خود ضمن قدردانی از همکاری دولت و بخش خصوصی گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور می‌تواند بسیار جذاب و مؤثر در توسعه گردشگری سلامت باشد و ما نیز دراین خصوص تلاش های لازم را انجام خواهم داد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب