امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6856 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ؛

وضعیت نیروهای عراقی در برابر داعش از دفاع به حمله تغییر کرده است

خبرایران: ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که طی روزهای گذشته نیروهای امنیتی عراق در مقابل داعش از وضع دفاعی به وضعیت تهاجم و حمله روی آورده‌اند.
وضعیت نیروهای عراقی در برابر داعش از دفاع به حمله تغییر کرده است
به گزارش خبرایران ، «ماری هارف» با اشاره به ناآرامی‌ها در لبنان گفت: «ارتش و سازمان‌های دولتی لبنان تنها مسئول و پاسخگوی امنیت این کشور هستند».

خانم سخنگو همچنین از سفر فردای جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده به اوتاوا برای دیدارهای دوجانبه با مقامات کانادا و گفتگو درباره تیراندازی و حملات اخیر در این کشور خبر داد.

هارف درباره سفر نماینده ویژه اوباما در قبال ائتلاف موسوم به مقابله با داعش به کویت تاکید کرد: «ژنرال آلن از شرکای ائتلاف خوستار مقابله با داعش شده و همچنین از کویت به دلیل کمک به ائتلاف تشکر کرده است. قرار است وی برای دیدار با مقامات کشورهای دیگر منطقه خلیج (فارس)، توقف‌های دیگری هم در منطقه داشته باشد».

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه «آیا درباره کمک ایران در جنگ داعش، صحبتی در دیدارهای کویت شده؟»، گفت: «من فکر نمی‌کنم این موضوع بخشی از گفتگوهای آقای آلن بوده باشد».

دیپلمات آمریکایی با تاکید بر ادامه حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه افزود: «همزمان که ما به حملاتمان علیه داعش ادامه می‌دهیم، انتظار و توقع داریم که مخالفان (دولت سوریه) به مبارزه علیه (بشار) اسد ادامه دهند».

ماری هارف همچنین با استقبال از اعلام آمادگی آنکارا برای تسریع در عبور نیروهای کرد عراقی از مرز ترکیه به کوبانی گفت: «ما از تلاش‌های ترکیه در تسهیل عبور نیروهای پیشمرگه به کوبانی استقبال می‌کنیم، البته مذاکرات با کردها در این باره ادامه دارد».

این مقام دیپلماتیک آمریکایی افزود: «طی روزهای گذشته نیروهای امنیتی عراق در مقابل داعش از وضع دفاعی به وضعیت تهاجم و حمله روی آورده‌اند.... ما از سفر نخست‌وزیر العبادی به اردن به منظور تقویت روابط دو کشور استقبال می‌کنیم؛ وی در این سفر با یک هیات نمایندگی از الانبار دیدار داشت».

سخنگوی جان کری تاکید کرد: «آمریکا درباره این موضوع که اسد در تلاش برای سود جستن از حملات ائتلاف باشد، نگرانی دارد اما در نهایت، آمریکا و متحدانش با این تهدید مقابله خواهند کرد».

معاون سخنگوی وزارت خارجه همچنین با اشاره به طرح جدید شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین تصریح کرد: «حرکت به سوی اجرای چنین طرحی، با مذاکرات صلح ناهمخوان و ناسازگار است».

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب