امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6379 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عبدالله اوجالان به ترکیه هشدار داد؛

کوبانی در آستانه فاجعه انسانی/ محاصره شهر توسط تروریست های داعشی

خبرایران: کوبانی در آستانه فاجعه قرار دارد. شهری کردنشین در سوریه که دو هفته است از سه محور در محاصره تروریست های داعش قرار دارد. شهری که رهبر پ ک ک درباره عواقب سقوط آن به دولت ترکیه هشدار داده است
کوبانی در آستانه فاجعه انسانی/ محاصره شهر توسط تروریست های داعشی

 

به گزارش خبرایران، کوبانی در آستانه فاجعه قرار دارد. شهری کردنشین در سوریه که دو هفته است از سه محور در محاصره تروریست های داعش قرار دارد. شهری که رهبر پ ک ک درباره عواقب سقوط آن به دولت ترکیه هشدار داده است.

از صبح امروز برخی رسانه ها از ورود نیروهای داعش به بخش هایی از کوبانی خبر داده اند. شبکه العربیه نیز صبح امروز مدعی شد این شهر کاملا در اختیار داعش است هر چند مقام های رسمی این خبر را تایید نکرده اند. 

این در حالی است که برخی رسانه های کردی خبر داده اند نیروهای  "ی پ گ" در ساعات آینده اطلاعیه ای درباره رویدادهای سه جبهه درگیری با داعش منتشر می کند. همزمان مردم کوبانی نیز برای دفاع از کوبانی آرایش نظامی گرفته اند.

به گفته مقام های "ی پ گ" شب گذشته نیز جنگنده های ائتلاف حملات هوایی به داعش را در اطراف کوبانی ادامه دادند اما این حملات از صبح امروز قطع شده است.

در روزهای اخیر هزاران کرد ساکن کوبانی به سمت اراضی ترکیه خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند که برخی از آنها وارد خاک ترکیه شده‌اند اما بسیاری هنوز در نزدیکی نوار مرزی سرگردان هستند. سازمان های حقوق بشری و فعالان کرد درباره احتمال وثقوع فاجعه انسانی در کوبانی هشدار داده اند.

 

هشدار اوجالان به ترکیه

 

همزمان با این تحولات عبدالله اوجالان، رهبر پ.ک.ک هشدار داد که در صورت ادامه کشتار کرد‌ها در شهر کوبانی توسط تروریست‌های داعش،مذاکرات صلح این گروه با دولت ترکیه را پایان خواهد داد.

او در ادامه گفت: "آن هایی که در ترکیه نمی‌خواهند روند صلح و  دموکراسی از هم فروپاشد را فرامی‌خوانم که مسئولانه و با جدیت لازم از کوبانی پاسداری کنند."

اوجالان در بخش هایی از سخنانش دبه صورت تلویحی داعش را دست پروده سازممان امنیت ترکیه اعلام کرد و جنایات این گروه را کئودتایی بلند مدت در ترکیه نامید.

این درحالی است که از عراق گزارش می‌رسد که تروریست‌های داعش روز گذشته توانستند شهر هیت واقع در استان الانبار را به کنترل خود درآورند و نیروهای عراقی از این شهر عقب‌نشینی کرده‌اند.

در همین حال یک منبع در وزارت دفاع عراق اعلام کرد که ارتش دستور اعزام نیرو و تجهیزات از مناطق مختلف استان الانبار به سمت شهر هیت را صادر کرده تا این شهر هر چه سریع‌تر از تروریست‌ها بازپس گرفته شود.

پیش از تصرف شهر هیت به دست داعش، یک حمله انتحاری در این شهر انجام شد که به کشته و زخمی شدن 30 تن انجامید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب