امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60282 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

منوچهرمتکی درنشست خبری اعلام کرد؛

مشارکت مردم درهمه مناسبت‌های جمهوری اسلامی مورد توجه است/ اجازه دهید مردم در فضای مجازی نشاط انتخابات را رقم بزنند/ تمام افراد شورای وحدت از شفافیت آرای نمایندگان حمایت می کنند/ انتخابات را تحریم نمی‌کنیم

خبرایران : سخنگوی شورای وحدت گفت: لیست شورای وحدت متشکل از افراد متخصص است و تعداد بانوان در لیست به عدد 7 رسیده است، زیرا نقش بانوان نقشی راهبردی برای نظام است و برای درج نام افراد در سایر فهرست‌ها مانعی وجود ندارد.
مشارکت مردم درهمه مناسبت‌های جمهوری اسلامی مورد توجه است/ اجازه دهید مردم در فضای مجازی نشاط انتخابات را رقم بزنند/ تمام افراد شورای وحدت از شفافیت آرای نمایندگان حمایت می کنند/ انتخابات را تحریم نمی‌کنیم

به گزارش خبرایران ، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت صبح امروز سه‌شنبه 8 اسفندماه 1402 در نشست خبری اظهار داشت: در سال 99 مجموعه‌ای متشکل از احزاب، اقشار و روحانیت پایه‌گذار تشکیلاتی به‌نام شورای وحدت شدند که هدف آن حکمرانی نوین در کشور بود و این شورا در انتخابات 1400 فعال و تأثیرگذار بود، امروز هم در سراسر کشور شوراهای وحدت شورای مرکزی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آمادگی پیدا کرده‌اند تا نقش‌آفرین باشند.
سخنگوی شورای وحدت تصریح کرد: در بحث گفتمان‌سازی شورای وحدت معتقد است که در نظام باید  مسائل مشکلات کشور فهرست شود تا برای آنها راه‌حل‌هایی تبیین شود و ما هیچ انتخابات را تحریم نمی‌کنیم؛ زیرا این حق همه مردم است. تاریخچه انتخابات در کشور 117 سال سابقه دارد، همچنین سابقه قانون‌گذاری در کشور به 12 دهه بازمی‌گردد.
وی با اشاره به آخرین انتخابات مجلس قبل انقلاب، ادامه داد: آخرین انتخابات مجلس پیش از انقلاب در سال 53 برگزار شد، اما انتخاب وجود نداشت بلکه افراد باید تأییدیه از دربار کسب می‌کردند و مردم هیچ انتخابی نداشتند، اما امام این حق را به مردم بازگرداند و این شورا از چند ماه قبل برای مجلس آرایش انتخاباتی گرفته بود، راهبردی برای حوزه انتخابیه تهران پی‌ریزی شده است؛ همچنین از نام‌آشنایانی که مسبب وضع موجود بودند، عبور شده است و سراغ دردآشنایان رفته‌ایم.
متکی اضافه کرد: لیست شورای وحدت متشکل از افراد متخصص هست همچنین تعداد بانوان در لیست به عدد 7 رسیده است؛ زیرا نقش بانوان نقشی راهبردی برای نظام است و برای درج نام افراد در سایر فهرست‌ها مانعی وجود ندارد.
سخنگوی شورای وحدت خاطرنشان کرد: میانگین مشارکت انتخابات درایران ازکشورهای دیگر بالاتر است زیرا مؤسسات نظرسنجی در بررسی‌های خود بروز و ظهور لازم مردم برای شرکت در انتخابات را نشان نداده‌اند اما سابقه نشان داده است که مردم ما پدیده‌ساز هستند و شاهد حضور مردم در انتخابات هستیم.
متکی ابراز کرد: مردم بیان می‌دارند که؛  گله و اعتراض داریم، اما در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنیم چون نظام و انقلاب را دوست داریم و ازاین‌رو معتقد هستم در 11 اسفند حضور پرشور مردم رقم خواهد خورد و ما هم نماینده حوزه کارگری و هم نماینده حوزه کارفرمایی را در فهرست خود داریم. شناخت از مسائل کارگری برای رفع مشکلات این قشر بسیار مهم است و بانکداری و ساختار بانکی و پولی کشورمان، نیاز به تحول دارد. شعار انتخاباتی ما نیز تحول برای زندگی بهتر است.
وی بیان کرد: یکی از نکات مهمی که در همه مناسبت‌های جمهوری اسلامی مورد توجه جهانیان است، مشارکت مردم است و محور اصلی فرمایشات رهبری مشارکت بالا است. میانگین مشارکت در انتخابات‌های ایران از میانگین مشارکت در کشورهای دیگر بیشتر است.
متکی همچنین  مواضع مجلس و بسیاری از نمایندگان را انقلابی دانست اما در عین حال عملکرد مجلس یازدهم را قابل دفاع ندانست و گفت:  در 3.5 سال مجلس یازدهم، موشک گرانی ها سیر صعودی خود را ادامه داد و از وزیر ارتباطات درخواست دارم که زیرساخت های لازم برای اینترنت را فراهم کنند و از محدودیت ها دست بردارند و اجازه بدهند مردم در فضای مجازی نشاط انتخابات را رقم بزنند.

سخنگوی شورای وحدت درباره نقش ایران در بهبود وضعیت غزه، گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی تبدیل به نسل‌کشی شده است و مردم غزه به صورت شبانه‌روزی کشته می‌شوند و بسیار متاسفیم که سازمان‌های بین‌المللی به وظایف خود عمل نمی‌کنند. نگاه ایران آن است که حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت شان باید محترم شمرده شود.


وی افزود: نگاه جمهوری اسلامی ایران، دریافت واقعیت های صحنه توسط طرفهای مختلف است و اسرائیل باید این واقعیت را بپذیرد که دوران بزن دررو به اتمام رسیده است. طوفان‌الاقصی نشان داد که همه چیز تحت کنترل رژیم صهیونیستی نیست و تصویرسازی های این رژیم از قدرتش واقعی نیست و همان گونه که در پایان جنگ 33 روزه اسرائیلی ها واقعیت صحنه و آتش بس را پذیرفتند، در غزه هم با پذیرش آتش بس و پایان این جنگ دیگر نتانیاهو قادر به ادامه حیات سیاسی خود نخواهد بود.
متکی درباره همگرایی جبهه پایداری با شورای ائتلاف در انتخابات پیش رو، گفت: شورای ائتلاف و جبهه پایداری از همه جدا نبودند و نیستند، در این جریان برخی سهمیه داشتند و لیست خود را بستند. تفاوت لیست‌ها و مجموعه‌های وارد شده به انتخابات را به تقسیم شدن آرا نمی‌دانیم، بلکه هدف ما نتیجه ملی و مشارکت بالا است، پس از نظر ما تفاوت ندارد که از کدام لیست افراد به مجلس می‌روند ولی مهمترین موضوع برای ما اخلاق انتخاباتی است.
سرلیست انتخاباتی شورای وحدت اظهار کرد: وقتی لیست خود را بستیم بعد از آن از جریان‌های مختلف با افرادِ لیست ما تماس گرفته شد که از لیست شورای وحدت بیرون بیایید که این کار بسیار ناشایست بود، این را بگویم که حال و هوای شهر ما خوب نیست و سیاسیون این حال و هوای شهری را سردتر نکنند.
متکی در ادامه این نشست خبری به انتخابات کنگره آمریکا اشاره وخاطر نشان کرد: 6 ماه قبل انتخابات کنگره آمریکا را داشتیم و 30 درصد از مردم آمریکا در این انتخابات شرکت کردند. انتخابات اخیر ما مربوط به سال‌های 98 و 1400 است که در آن به ترتیب 43 و 48 درصد مشارکت مردم را داشتیم و شورای ائتلاف و جبهه پایداری از همه جدا نبودن و نیستند در این جریان برخی سهمیه داشتند و لیست خود را بستند.
سخنگوی شورای وحدت افزود: تفاوت لیست ها و مجموعه های وارد شده به انتخابات را به تقسیم شدن آرا نمی دانیم بلکه هدف ما نتیجه ملی و مشارکت بالاست پس از نظر ما تفاوت ندارد که از کدام لیست افراد به مجلس می‌روند ولی مهمترین موضوع برای ما اخلاق انتخاباتی است.


وی درپایان سخنان خود گفت: وقتی لیست خود را بستیم بعد از آن از جریانات مختلف با افراد لیست ما تماس گرفته شد که از لیست شورای وحدت بیرون بیایید که این کار بسیار ناشایست بود.این را بگویم که حال و هوای شهر ما خوب نیست و سیاسیون این حال و هوای شهری را سرد تر نکنند و تمام افراد شورای وحدت از شفافیت آرای نمایندگان حمایت میکنیم و خواستار آن هستیم.
 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب