امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60215 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جاذبه های گردشگری روستای چلو گهره از توابع بخش فین شهرستان بندر عباس

خبرایران : روستای چَلو (chalow) در دهستان گهره از توابع بخش فین شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان در جنوب ایران است.
جاذبه های گردشگری روستای چلو گهره از توابع بخش فین شهرستان بندر عباس

روستای چَلو در گویش محلی ساکنان اطراف بندرعباس به محلی اطلاق می‌شود که مالامال و لبریز از آب باشد، و مناطقی که آب فراوانی دارند به این نام خوانده می‌شوند . ارتفاع این روستا از سطح دریا ۶۱۰ متر است . روستای چَلو در دو کیلومتری غرب مرکز دهستان گهره واقع شده‌است و فاصله آن تا شهر فین 70 کیلومتر می باشد.

پیشه بیشتر اهالی این روستا دامپروری و کشاورزی است . خرما ، تنباکو ، ذرت ، جو ، سیر و پیاز ، حبوبات و سایر محصولات جالیزی در این روستا کشت می شود .

سد مخزنی چَلو در هفت کیلومتری غرب این روستا بر روی رودخانه فصلی گهره احداث و موجب آبادی بیشتر این منطقه شده است . این سد از نوع خاکی با هسته رسی و سرریز بنونی و طول تاج ۴۹۰ و عرض آن در پی ۱۳۰ و در تاج ۷ متر بوده و با ۲۹ متر ارتفاع گنجایش ذخیره ده میلیون متر مکعب آب را دارد . چشمه ها و قناتهای آب در فین و حومه آن بعد از آبگیری کامل این سد در سال ۱۳۸۷ بسیار پر آب شده است .

جمعیت این روستا ۲۹۶ نفر( در حدود ۸۲ خانوار) می‌باشند( سرشماری سال ۱۳۹۰ ). روستای (چَلو گهره) هرچنداز خشکسالی آسیب زیادی دیده اما هنوز هم از جمله آبادترین مناطق گهره است.

 

دریاچه سد چلو گهره

دریاچه سد چلو گهره

دریاچه  و ابریز سد چلو گهره

دریاچه سد چلو گهره

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب