امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60169 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۴:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ابوالفضل کیانی در نشست خبری اعلام کرد؛

اولین رویداد ملی صنعتگران سرآمد با مشارکت بنیاد ملی نخبگان و سازمان مدیریت صنعتی 28 شهریور ماه در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود

خبرایران : ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت : اولین رویداد ملی صنعتگران سرآمد با مشارکت بنیاد ملی نخبگان و سازمان مدیریت صنعتی 28 شهریور ماه در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود
اولین رویداد ملی صنعتگران سرآمد با مشارکت بنیاد ملی نخبگان و سازمان مدیریت صنعتی 28 شهریور ماه در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود

به گزارش خبرایران، کیانی بختیاری با اشاره به تجربه و سابقه 60 ساله سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: جایگاه سازمان مدیریت صنعتی در زیست بوم توسعه مدیریت کشور، بر مبنای آمار تاریخی جایگاهی ارزنده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی، نخستین و معتبرترین مرکز آموزش مهارتی مدیران و صنعتگران کشوربا بیش از 310000 فارغ التحصیل و همچنین نخستین مرکز مشاوره صنعتی با انجام بیش از 5000 پروژه ملی است که با پایه گذاری فرایند رتبه بندی در عرصه کسب و کار به ایفای نقش مرجعیت و رهبری بازار درعرصه آموزش، مشاوره،  رتبه بندی، همایش و ... پرداخته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: به همین علت رتبه بندی ای که با مشارکت بنیاد ملی نخبگان انجام می دهیم براساس پذیرش مرجعیت سازمان مدیریت صنعتی در رتبه بندی از سوی بنیاد ملی نخبگان صورت می گیرد.

کیانی بختیاری تاکید کرد: از سوی دیگر در عرصه صنعت با مطالبه ای مواجه بودیم که صنعتگران تحول آفرین یا دارای سبک خاص، در طبقه بندی بنیاد نخبگان قرار نمی گرفتند، بنابراین با شناسایی این افراد بر اساس شاخص های تعیین شده، این صنعتگران در طبقه بندی بنیاد لحاظ شدند و در این رویداد معرفی می شوند.

وی با تاکید بر ایفای نقش  ملی  سازمان مدیریت صنعتی و هم افزایی آن با سایر دستگاه های اجرایی گفت: برگزاری این رویداد که 28 شهریور ماه شاهد نخستین دوره آن هستیم یکی از افتخارات سازمان مدیریت صنعتی است که با انتشار درس آموخته های صنعتگران سرآمد و الگوسازی از آنان برای جوانان در جامعه همراه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برنامه ها و عملکردهای سازمان مدیریت صنعتی برای تسهیل ارتباط صنعتگران سرآمد با اقتصادبین‌المللی با توجه به تحریم‌ها، اظهار داشت: دستاوردهای بسیاری از دانشمندان برجسته کشورها در شبکه‌های استنادی بین‌المللی قابل دسترسی است و این امکان برای بهره‌برداری همگان وجود دارد. صنعتگران ایران به ویژه در بخش خصوصی نیز زنجیره تامین بین‌المللی خود را داشته و حفظ کرده‌اند. کما اینکه در بحث آموزش، سازمان مدیریت صنعتی دیپلماسی آموزشی را حفظ کرده و هنوز هم با کشورهایی همچون آلمان و فرانسه در ارتباط هستیم.

وی در خصوص ضرورت  توانمندسازی دانش بنیان ها گفت: در انتخاب صنعتگران سرآمد، بحث آگاهی از کسب و کارهای جهانی، هوش نوآوری، مدیریت در شرایط سخت و پیچیده و توانمند‌سازی دانش‌بنیان‌ها را نیز هدف‌گذاری کردیم و به عنوان شاخص‌های انتخاب در نظر گرفته ایم.

کیانی با بیان اینکه بیش از 8 هزار شرکت دانش‌بنیان وجود دارد ، ادامه داد: در انتخاب صنعتگران سرآمد به این موضوع توجه خواهیم کرد که صنعت‌گر در این حوزه دانش‌بنیانی چه اثرگذاری‌هایی داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی همچنین موضوع تفکر اقتصاد مقاومتی را در انتخاب صنعتگر سرآمد حائز اهمیت خواند و گفت: صنعت‌گر سرآمد علاوه بر اینکه باید درون‌زایی اقتصادی داشته باشد و در صنعت داخلی تاثیرگذار باشد،  باید دارای برون‌گرایی اقتصادی و تفکر برون‌گرایی باشد.

 بنا به این گزارش، عباس ابراهیمی معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان نیز در این نشست خبری ضمن معرفی بنیاد مطبوعش اظهار داشت: استراتژی جدید بنیاد ملی نخبگان، افزایش دایره نخبگانی علاوه بر نخبگان علمی است.

وی افزود: هدف بنیاد، ایجاد مسیری برای تواناسازی مستعدان برتر کشور و هدایت‌ آنان به سمت تأثیرگذاری بیشتر و بهتر در حوزه تخصصی از یک‌سو و تسهیل مسیر به‌کارگیری و الگوسازی از سرآمدان و نخبگان در اجتماع تخصصی خود است.

معاون بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: جامعه مخاطب حوزه سرآمدان معمولاً افرادی نیستند که خودشان به ما مراجعه کنند و بنیاد باید این افراد را شناسایی کند و شناسایی در حوزه ما باید از جنس فعال باشد، از همین رو با توجه به سابقه و مرجعیت سازمان مدیریت صنعتی در رتبه بندی در کشور، شناسایی صنعتگران سرآمد را با مشارکت فعال این سازمان انجام می دهیم.

 ابراهیمی هدف از برگزاری این رویداد ملی را انتخاب، معرفی و الگوسازی افراد برجسته در خدمت به پیشرفت فعالیت‌های صنعتی کشورعنوان کرد.

وی اذعان داشت: بنیاد ملی نخبگان و سازمان مدیریت صنعتی سالیانه از میان فعالان صنعتی و براساس شاخص‌های فردی و سازمانی شیوه‌نامه «صنعت‌گران سرآمد» در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های صنعتی، افراد برجسته را انتخاب و معرفی می‌کنند.

معاون بنیاد ملی نخبگان اهداف این انتخاب را شامل پاس‌داشت تلاش و خدمات برگزیدگان به صنعت کشور و الگوسازی از شخصیت ایشان؛ پشتیبانی و بهره‌گیری از ظرفیت برگزیدگان در توسعه صنعتی و حل مسائل کشور؛ همکاری برگزیدگان با بنیاد برای شناسایی، تربیت و توانمندسازی افراد/ گروه‌های صاحب استعداد برتر؛ و حمایت از ایفای مسئولیت اجتماعی و اثرگذاری بیشتر برگزیدگان در اجتماع تخصصی اعلام کرد.

رشد و تولید، مدیریت بهره‌وری، اشتغال، تولید صادرات‌گرا، موفقیت در مواجهه با چالش‌ها و مسائل صنعتی کشور، به‌کارگیری دانش فنی و فناوری نوین، خوداتکایی و داخلی‌سازی محصولات، خدمات برجسته و ماندگار در سطح ملی و بین‌المللی، تأثیرگذاری بر دیگران و جانشین‌پروری، مولدسازی و احیاگری واحدهای صنعتی راکد، انجام فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی، مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی صنعتگران سرآمد است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب