امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 600 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۷:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در کنفرانس خبری‌ مطرح شد؛

بان‌ کی‌مون: از مشارکت ایران در «ژنو ۲» حمایت می‌کنیم

خبرایران : دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه در کنفرانس خبری‌ای که در نیویورک برگزار شد، خواستار ایفای نقش ایران در دستیابی به صلح در سوریه شد و گفت از حضور ایران در نشست «ژنو ۲» حمایت می‌کند.
بان‌ کی‌مون: از مشارکت ایران در «ژنو ۲» حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرایران ، «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه در کنفرانس خبری‌ای که در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد، گفت ایران باید در کنار دیگران به برقراری صلح در سوریه کمک کند.

وی همچنین به همه طرف‌ها توصیه کرد راه را برای پایان دادن به جنگ در سوریه باز کنند. پیش از این «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل در امور سوریه هم اعلام کرده بود که این سازمان از حضور ایران در نشست صلح سوریه موسوم به «ژنو 2» استقبال می‌کند، اما آمریکا همچنان از این امر ممانعت می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر اینکه نگاه «واقع‌بینانه» حضور ایران در «ژنو 2» را ضروری می‌کند، گفت: از حضور ایران در «ژنو 2» حمایت می‌کنیم، اما متاسفانه اختلاف نظرهایی وجود دارد.

نشست صلح سوریه قرار است روز 2 بهمن ابتدا با دیدار وزیران خارجه کشورهای دعوت‌شده در شهر «مونترو» سوئیس آغاز شود. این نشست سپس بعد از یک روز وقفه در روز 4 بهمن در شهر «ژنو» با دیدار نمایندگان دولت و مخالفان ادامه می‌یابد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب