امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59923 تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۹:۵۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

درچهارمین نمایشگاه خودروی تهران ؛

نشست خبری دنیای ماموت برگزار شد/ مومنی : دنیای ماموت بزرگترین کاربر ساز ایران است/ قیچی نکردن تریلرها با سیستم توزیع نیروی ترمز تریلر یا EBS به کمک دنیای ماموت / رونمایی از تریلر هوشمند در نمایشگاه خودروی تهران

مدیرعامل دنیای ماموت گفت : دنیای ماموت درطول سالها فعالیت خود رویکردی مدرن و ایمن در مورد محصولات خود داشته ، به گونه ای که ما هر 4 الی 5 سال یک نوآوری جدید را که موجب ایمنی و رفاه بیشتر شده معرفی کرده است.
نشست خبری دنیای ماموت برگزار شد/ مومنی : دنیای ماموت بزرگترین کاربر ساز ایران است/ قیچی نکردن تریلرها با سیستم توزیع نیروی ترمز تریلر یا EBS  به کمک دنیای ماموت / رونمایی از تریلر هوشمند در نمایشگاه خودروی تهران

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«تشریح برنامه های شرکت دنیایی ماموت در خصوص تولید تریلرهوشمند»29اردیبهشت ماه 1401 درچهارمین نمایشگاه خودروی تهران با حضور«مهندس شهرام مومنی» مدیرعامل دنیای ماموت،«مهندس مهرداد بشیری» مدیرعامل شتاب سیستم، «دکتر کاووسی» مدیرعامل شتاب تک و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری«مهندس شهرام مومنی» مدیرعامل دنیای ماموت اظهارداشت : شرکت دنیای ماموت خودروساز نیست و درنمایشگاه خودروی امسال حضور داریم ،چرا که تمام خودروهای تجاری از کامیونت های سبک تا کشنده ها نیاز به کاربر سازی دارند.
مدیرعامل دنیای ماموت تصریح کرد: منظور از کاربر سازی طراحی و تولید تریلر ها ،اتاق های بار ،یخچال ها و هر چیزی که منظور حمل و نقل خودروهای تجاری برای جاسازی محموله خود به آن نیاز دارند.
مومنی تاکید کرد : در حال دنیای ماموت در صنعت کاربر سازی سهم 90 درصدی از بازار را در اختیار دارد  وبطور کلی تمامی خودروهای تجاری صفر کیلومتر تولیدی داخل و همچنین وارداتی های دست دوم نیاز ملزم به کاربرسازی دارند و همین امر اهمیت دنیای ماموت را بعنوان بزرگترین کاربر ساز ایران بیش از پیش عیان می کند.

وی با اشاره به قدمت 30 ساله دنیای ماموت در این حوزه ابرازداشت : این شرکت کاربری سازی های متنوعی برای مشاغل و نیازهای متنوع، تریلرهای خاص برای حمل خودرو و گاز مایع و … را تا امروز تولید کرده است.

مدیرعامل دنیای ماموت افزود : دنیای ماموت درطول سالها فعالیت خود رویکردی  مدرن و ایمن در مورد محصولات خود داشته است. به گونه ای که ما هر 4 الی 5 سال یک نوآوری جدید را که موجب ایمنی و رفاه بیشتر شده معرفی کرده ایم.

وی ادامه داد : اولین بار محور بالنی برای تریلر را شرکت ماموت خودرو ارائه کرده است همچنین چند سال قبل سیستم توزیع نیروی ترمز تریلر یا EBS را به بازار ایران عرضه کردیم. اهمیت این سیستم توزیع هوشمند نیروی ترمز در تریلر این بوده که دیگر مشکل قیچی شدن تریلر در هنگام ترمزگیری و لغزنده بودن مسیر به طور کامل برطرف شده است.

مهندس مومنی عنوان داشت : سالهای سال به دلیل قیچی شدن تریلر کامیون کشنده ها، سوانح تلخی در جاده های کشور رخ می داد و تجهیز تریلرها به این سیستم ترمز موجب ایمن تر شدن حمل و نقل جاده ای شده است.
 
وی اضافه کرد : رانندگی خودروهای سنگین به لطف فناوری های مدرن در حال گذر از رویکرد سنتی به دنیای دیجیتالی است. عبور از این مرحله دو اثر مهم دارد که یکی ایمنی و رفاه بیشتر راننده و دیگری امکان استفاده از تکنسین برای کنترل هوشمند و آنلاین ناوگان حمل بار شرکت هاست.

مدیرعامل دنیای ماموت خاطرنشان کرد : همین امر دنیای ماموت را ملزم نموده که این حیطه وارد شود و برای نخستین بار در ایران از تریلر هوشمند در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کند . تریلرهوشمند دنیای ماموت امکان مسیریابی و هواشناسی، کنترل ارتفاع تریلی به همراه امکان ذخیره سازی، امکان موقعیت یابی آنلاین، مانیتورینگ دما و رطوبت یخچالی به همراه امکان آلارم دهی، نمایش دما و میزان فشار باد تایرها، تعیین سرویس های دوره ای به همراه آلارم دهی، نمایش میزان وزن بار تریلر و نحوه توزیع وزن بار روی اکسل ها و کنترل محور اول را دارد.

وی ادامه داد : تمامی این قابلیت ها برای اولین بار است که روی یک تریلر در بازار ایران لحاظ می شود و همه این امکانات به وسیله یک وب اپلیکیشن از روی یک تلفن همراه هوشمند یا هر وسیله دیگری قابل کنترل است. این فناوری نوین توسط شرکت دانش بنیان شتاب سیستم جهانی در این همکاری با دنیای ماموت اولین دستگاه هوشمندسازی تریلی را با رویکرد مدرن و هوشمند کردن تریلی با (GSTECH) بر پایه تکنولوژی اینترنت اشیاء تولید شده است.

مهندس مومنی افزود : هدف از تولید این محصول نظارت و مدیریت آنلاین تریلی توسط راننده و یا سازمان ها بوده که علاوه بر اینکه امکان در دسترس بودن تمامی اطلاعات به تریلی را دارد، می تواند تمامی اطلاعات مربوط به سوابق کارکرد و عملکرد تریلی را بصورت آنلاین ذخیره و ثبت نماید.

وی تصریح کرد : از جمله امکانات کاربردی نرم افزار ioTrailer می‌توان به نظارت و ردیابى تریلر، دیسپاچینگ و مدیریت مأموریتهاى ناوگان حمل و نقل، امکان ردیابى آنلاین تریلر های در حال مأموریت، ثبت و بایگانى اطلاعات ناوگان، یادآورى موارد کاربردی خودرو از جمله پرداخت بیمه نامه، زمانبندی هوشمند تعویض قطعات مصرفی تریلر و...، تهیه گزارش از عملکرد سامانه مدیریت ناوگان، تنظیم بیشینه و کمینه دما و رطوب توسط راننده تریلر یخچال دار و تشخیص سرعت خودرو اشاره کرد.

مدیرعامل دنیای ماموت خاطرنشان کرد : این وب اپلیکیشن هر چند وقت یکبار بروزرسانی می شود و قابلیت های جدیدی به آن افزوده می شود. ضمن اینکه رابطه کاربری بسیار ساده ای دارد و هر فردی امکان کار کردن با این وب اپلیکیشن را دارد. نکته مهم در خصوص این هوشمندسازی این بوده که تنها محدود به مکان یابی نیست. بلکه دارای عملگرهای متعددی است که به وسیله همین وب اپلیکیشن قابل کنترل هستند.
مهندس مومنی ابرازداشت : شرکت شتاب‌سیستم، یک شرکت دانش‌بنیان است که روز اول، یک ایده استارتاپی بود و در قالب یک شرکت مستقل ایفای نقش می‌کرد. این که دنیای ماموت به عنوان سرمایه‌گذار در کنار این شرکت قرار گرفته به این جهت است که دیده این ایده استارتاپی می‌تواند منجر به یک اتفاق بزرگ در حمل و نقل کشور شود.

وی ادامه داد : شاید اگر هم این سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گرفت قطعا کار دوستان متوقف نمی‌شد چراکه کار دانش‌بنیان و کار مبتنی بر فناوری دیجیتال است و ما افتخار این را داریم برای اولین بار این سیستم را بر روی محصولات خودمان عرضه کردیم. و همانطور که اشاره شد، در ادامه قابلیت استفاده از سیستم مشابه بر روی کلاس های خودرویی مختلف نیز وجود دارد. برای اولین بار در دنیا، شرکت آلمانی اشمتیس کارگوبول بود که به این حوزه ورود پیدا کرد. کاری که این اپلیکیشن انجام می‌دهد دقیقا مشابه سیستم بکار رفته در تریلر هوشمند دنیای ماموت است.

مهندس مومنی درپایان سخنان خود گفت : تریلرهای اروپایی امروز به این سیستم مجهز هستند و ما هم به عنوان اولین شرکت ایرانی هستیم که تریلری هوشمند هم‌رده با نمونه های حال حاضر اروپا در کشور عرضه می‌کنیم.



 بشیری:شتاب تک بازوی اصلی ماموت درسرمایه‌گذاری درتکنولوژی و نوآوری‌ها است


مهندس مهرداد بشیری مدیرعامل شتاب سیستم هم در ادامه این نشست خبری درمورد تریلر هوشمند ارائه شده دنیای ماموت اظهارداشت : این دستگاه کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد و این وزن در مقایسه با تقریبا 8 تن وزن تریلر قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد : شتاب تک به عنوان بازوی اصلی ماموت در سرمایه‌گذاری در تکنولوژی و نوآوری‌ها، طی یک رویداد استارتاپی که سال 1398 برگزار کرد، از بین 80 شرکت‌کننده، ایده شرکت مشاوران سیستم را به عنوان ایده برتر انتخاب کرد و این اتفاق، تاسیس شرکت شتاب سیستم جهانی با همکاری شتاب‌تک و مشاوران سیستم جهت توسعه و تکمیل طرح مذکور را به همراه داشت.

مهندس بشیری ابرازداشت : کاری که این شرکت در رابطه با هوشمندسازی استارت زده، بحث تریلر هوشمند و هوشمندسازی تریلرهاست. همین هوشمندسازی را ما برای کشنده‌ها، کامیون‌ها و پیکاپ‌ها نیز در نظر گرفته ایم و حتی بحث کشنده را در حال تحقیق و توسعه و رساندن به نتیجه هستیم اما از آنجایی که فعلا تست های نهایی را پاس نکرده، در نمایشگاه فعلا در مورد آن بحث نمی‌کنیم.
 
مدیرعامل شتاب سیستم عنوان داشت : نکته ای که در مورد این هوشمندسازی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تنها محدود به GPS و مکان‌یابی نیست؛ فرمان ها و عملگرهایی که روی این سیستم کار شده، به عنوان مثال یک کاربر با اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمن دارد، می‌تواند با زدن یک دکمه نسبت به بالا یا پایین بردن محورها اقدام کند و دیگر نیازی نباشد که بخواهد از یک سری قطعات مکانیکی برای آن استفاده کند.

وی ادامه داد : یکی از مهمترین بحث هایی که در مقوله هوشمندسازی مطرح می‌شود این است که این سیستم به عنوان یک عملگر کار می‌کند و ورای آن، اتصال سیستم به مدولاتور است و در واقع می‌شود به وسیله کمباس می‌توانیم تمامی اطلاعات تریلر را بصورت آنلاین در مدیریت حمل و نقل ببینیم.

مهندس بشیری افزود :  یکی دیگر از موضوعات اصلی که می‌توان گفت در بحث هوشمندسازی داریم، بیگ‌دیتاست یعنی دیتایی که هیچ وقت، هیچ جایی ثبت نمی‌شود و اطلاعاتی که ما هیچ وقت نمی‌توانیم به دست بیاوریم و از آن استفاده کنیم. آینده همین کار در بخش کشنده است که بتوانیم با تجمیع اطلاعات تریلر و کشنده، برسیم به اطلاعات تاثیرگذار از رفتار راننده، هزینه‌های هر سفر و مواردی از این دست که می‌تواند بسیار برای شرکت های حمل و نقل حیاتی دارد.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب