امروز: شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ [2024/07/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59921 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

باحضور مدیر کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛

نشست هم‌اندیشی موزه‌داران بخش خصوصی برگزار شد

خبرایران : نشست هم‌اندیشی موزه‌داران بخش خصوصی باحضور مهندس میرزایی مدیر کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و استاد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران در سالن اجتماعات غارموزه وزیری برگزارشد.
نشست هم‌اندیشی موزه‌داران بخش خصوصی برگزار شد

مهندس میرزایی مدیر کل موزه ها ی کشور اظهارداشت: نوشته‌ها و آثاری که از نظام حکمرانی هویت آثار در موزه‌های کشور دیده می‌شود بیانگر هویت‌محوری در این موزه‌هاست و مدیران موزه‌ها زحمات فراوانی را در حفظ و نگهداری این موزه‌ها متحمل شده‌اند.
وی درخصوص حفظ و حمایت موزه‌ها گفت: دولت مکلف است که در وهله اول از موزه‌های دولتی حمایت کند؛ اما نباید نقش تأثیرگذار موزه‌های خصوصی را نیز از یاد ببریم. بایسته است دولت با دادن مجوز موزه‌داری به بخش خصوصی حمایت‌های لازم را از این افراد در اولویت‌کاری خود قرار دهد و با دادن منابع مالی بخش زیادی از مشکلات مالی این موزه‌ها را مرتفع کند‌.
دکترمحیط طباطبایی رئیس ایکوم نیز در ادامه افزود: خانم دکتر راما وزیری بعد از درگذشت شادروان استاد ناصر هوشمند وزیری بنیانگذار غارموزه وزیری زحمات فراوانی را متحمل شده‌اند و با وجود همه مشکلات اقتصادی تا‌کنون توانسته‌اند به نحو بسیار شایسته‌ای چراغ این مجموعه را روشن نگه دارند.
 وی خاطرنشان کرد: موزه‌داران خصوصی برای حفظ و نگهداری موزه‌هایشان بسیار تلاش می‌کنند و این موزه‌داران توقع حمایت از وزارت میراث فرهنگی را  دارند. مسئله مهمی که در این جلسه مطرح شد تقاضای  موزه‌داران بخش خصوصی از  مدیر کل موزه‌ها درخصوص تشکیل انجمن موزه‌داران خصوصی بود.
خانم دکتر راما وزیری عضو هیأت اجرایی ایکوم و مدیر کارگروه موزه های خصوصی ایکوم خاطر نشان ساخت: چون قدمت تأسیس موزه‌های خصوصی در حدود  بیست سال اخیر  است و در این چند سال رشد موزه‌های خصوصی زیاد بوده، اما قوانین حمایتی برای این سرمایه‌گذاران فرهنگی بسیار کم بوده و احتیاج به حمایت بیشتری از جانب مسئولان دارند.
 وی ادامه داد: با تشکیل انجمنی که در خود وزارت‌خانه به آن مجوز داده شود، در راستای همکاری بیشتر با کل موزه‌های خصوصی، قطعا کمک شایان توجهی به این بخش خواهد شد.
در پایان این نشست نیز از نمایشگاه نقاشی گریگور یعقوبی که با همکاری موزه ارامنه  (ارداک مانوکیان) وغارموزه وزیری  به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی که در بخش گالری موزه وزیری بر پا شده است، رونمایی شد. هدف از برگزاری این نمایشگاه همکاری و تبادل هنرمندان ایرانی و شناساندن هنرمندان ارمنی در ایران بوده است. در این نمایشگاه آثار انتزاعی و طبیعت‌شناسی و فولکوریک ایران به نمایش گذاشته شده است. گریگور یعقوبی تاکنون آثارش را در بیش از ۵۰ کشور دنیا به نمایش گذاشته است. لازم به یادآوری است این نمایشگاه از تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۳ به مدت ۱۰ روز پذیرای علاقه‌مندان به هنر است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب