امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59793 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۴:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

استاندار تهران: اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب مراسم دلدادگان حسینی/ دبیرخانه دائمی ستاد اربعین تشکیل می شود

استاندار تهران از اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب مراسم دلدادگان حسینی خبر داد.
استاندار تهران: اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب مراسم دلدادگان حسینی/ دبیرخانه دائمی ستاد اربعین تشکیل می شود

به گزارش خبرایران ازپایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ جلسه اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم دلدادگان حسینی به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، سردار محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت، حجت‌الاسلام قاضی عسگر تولیت حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، معاونین و مدیران کل استانداری برگزار شد.
 
فخاری در این جلسه اظهار داشت: این جلسه با هدف مرور برای ظرفیت پذیرش جمعیت بزرگ دلدادگان حسینی در مراسم اربعین می‌باشد.
 
وی ادامه داد: امسال همچون سال‌های گذشته دو مسئولیت هم به عنوان ستاد نجف و هم جاماندگان اربعین حسینی داریم که باید پشتیبانی و پوشش داده شود و دستگاه های زیادی درگیر خدمات‌رسانی، پشتیبانی و تامین امنیت این مراسم بزرگ می‌شوند.
 
استاندار تهران با اشاره به لزوم مردمی سازی مراسم دلدادگان اربعین حسینی عنوان کرد: وقتی مردم مشارکت می کنند، پاسخگویی بهتری صورت می گیرد و اگر وجه مردمی تقویت شود باید در الگوی رفتاری خود تغییر ایجاد کنیم که در این راستا ائمه جماعات و شوراهای همیاری محلات باید نقش آفرینی کنند.
 
فخاری سپس گفت: مواردی که قابلیت مردمی‌ سازی در این مراسم دارد، تفکیک و مشخص شود تا تکالیف مجموعه های دولتی نیز مشخص‌تر شود؛ تنوع، کثرت و تکثر جمعیتی باید همسو با این هدف مقدس باشد و فضای تبلیغاتی در این جهت مرور شود.
 
وی با اشاره به اتخاذ تمهیدات ترافیکی تاکید کرد: اطلاعاتی ترافیکی در اختیار عام مردم قرار گیرد، همچنین چگونگی تامین نیازمندی ها از اسکان موقت تا پذیرایی، نگهداری کودکان، امداد موقت و غیره مورد توجه قرار گیرد.
 
استاندار تهران افزود: ظرفیت پذیری ری نیز اهمیت دارد که باید جمعیت مدیریت و هدایت شود، در این زمینه ۲۴ ساعت قبل از آغاز مراسم، قرارگاه تاکتیکی تشکیل و ظرفیت‌سنجی صورت گیرد.
 
فخاری با اشاره به اهمیت موضوع نقل و انتقال زائران خاطرنشان کرد: با کمک شهرداری ها و همچنین فرمانداری‌های مجاور به عنوان معین ری، موضوع نقل و انتقال شهروندان مدیریت شود؛ همچنین پوشش خبری مراسم  نیز اهمیت دارد که محتوا و کثرت در پوشش خبری حائز اهمیت است.
 
وی ادامه داد: در بخش فرهنگی باید اقدامات جدی صورت گیرد و دبیرخانه دائمی برای ستاد اربعین تشکیل شود تا برنامه‌های هدفمند برای فرهنگ سازی در دستورکار قرار گیرد.
 
استاندار تهران به تامین امنیت و برآوردها صورت گرفته شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: محور امدادی مورد توجه باشد تا دچار مشکل نشویم و تمام اقدامات به شکل درست پیگیری شود تا حضور پرشور مردم و استقلال طلبی و بزرگ منشی مردم ایران را به گوش دشمن برسانیم.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب