امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59748 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در دیدار صمیمانه با مدیرعامل صندوق شکوفایی و نوآوری مطرح شد؛

بهاروندی: شرکت‌های دانش‌بنیان باید شناسنامه‌دار شوند

خبرایران : در راستای تعاملات اخیر بانک کارآفرین و صندوق نوآوری و شکوفایی نشست صمیمانه و مشترک دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین و دکتر محمد صادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور جمعی از معاونین دو نهاد برگزار شد.
بهاروندی: شرکت‌های دانش‌بنیان باید شناسنامه‌دار شوند
به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک کارآفرین، در این نشست صمیمی دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین گفت: نگاه ما به حوزه دانش‌بنیان، فراتر از اعداد و ارقام است. بانک از جنبه مسئولیت اجتماعی و براساس فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور، به حوزه تأمین مالی این شرکت‌ها وارد شده است.

وی با اعتقادبر اینکه مسیر میان بر برخی عقب‌ماندگی‌ها و کمک به توسعه هرچه بیشتر کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند افزود: می‌توانیم در همکاری مشترک، اتفاقات خوبی را در حوزه دانش‌بنیان کشور رقم بزنیم.

 

نگاه ما به حوزه دانش بنیان ها فراتر از اعدادو ارقام است 

مدیرعامل بانک کارآفرین افزود: یکی از اتفاقات خوب در زیست‌بوم نوآوری کشور، شناسنامه‌دار شدن شرکت‌های دانش‌بنیان است. شاید برخی بانک‌ها به این موضوع بی‌توجه باشند، اما این موضوع، زمینه شناسایی موثرتر، کمک به تجاری‌سازی، تنظیم روابط اقتصادی و پرداخت تسهیلات مجدد به این شرکت‌ها را فراهم می‌کند.

بهاروندی  با تاکید بر اینکه نگاه ما به حوزه دانش‌بنیان، فراتر از اعداد و ارقام است، بر تداوم و استمرار حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان در تعامل و همکاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی، ابراز امیدواری کرد:از طریق تفاهم‌نامه منعقدشده میان دو طرف، زمینه گسترش حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان فراهم شود. 

 

بانک کارآفرین همراه بخش دانش بنیان کشور است

در این نشست دکتر محمدصادق خیاطیان نیز ضمن اشاره به سابقه بسیار خوب بانک کارآفرین در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بانک کارآفرین با حوزه دانش‌بنیان کشور بسیار همراه است و بانک جوانی است و مسئولان جوانی هم دارد که درک بسیار خوبی از جوانان نخبه کشور دارند و به نقش و اثرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور به خوبی آگاه هستند.

 وی با اشاره به گزارش فعالیت های بانک کارآفرین در خصوص حمایت های بانک از شرکت های دانش بنیان ادامه داد : ۶ درصد از تسهیلاتی که بانک کارآفرین در سال گذشته پرداخت کرد، به حوزه دانش‌بنیان‌ اختصاص داشت و امیدواریم با تفاهم‌نامه جدیدی که میان دو نهاد منعقد شده است، اسباب توسعه و گسترش همکاری‌های مشترک فراهم شود. معتقدم با وجود برخی مشکلات موجود، می‌توانیم با همکاری مشترک، کارهای تحول‌گرایانه و نوآورانه‌تر را در سال‌های آتی رقم بزنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: حوزه دانش‌بنیان کشور شاهد رشد و توسعه بسیار خوبی بوده است و امروز نزدیک به ۱۰هزار شرکت دانش‌بنیان درحال فعالیت هستند که به اشتغال‌آفرینی، حل مسائل کشور، توسعه اقتصاد دانش‌‍‌بنیان کمک کرده‌اند و این موارد باعث توجه بیش‌ازپیش مسئولان کشور به این حوزه شده است. نخبگانی که در آستانه مهاجرت قرار داشتند، به واسطه تشکیل این شرکت‌های دانش‌بنیان، در کشور ماندند و اکنون مشغول فعالیت و تولید هستند.

 

برنامه‌ریزی برای انجام کارهای تحول‌گرایانه و نوآورانه‌تر در سال‌های آتی
خیاطیان تصریح کرد: حوزه دانش‌بنیان اکنون توسعه بسیار خوبی پیدا کرده است و در ادامه مسیر باید هدفمندتر کارها را دنبال کنیم، در ادامه مسیر باید فعالیت‌ها را جهت‌دهی کرده و با برنامه پیش برویم. بسته رشد تولید محصولات دانش‌بنیان را درحال اجرا داریم. پیش‌بینی می‌کنیم که ۷۰ همت رشد فروش محصولات دانش‌بنیان با اعطای این تسهیلات محقق شود. تمام تمرکز و فعالیت‌های ما بر توسعه محصولات دانش‌بنیان متمرکز است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اولویت‌های تعیین‌شده برای فعالیت‌های این صندوق در سال آینده گفت: برای جهت‌دهی به فعالیت‌های صندوق، ۳ مسئله و ۳ فناوری را در دستور کار قرار داده‌ایم و تلاش می‌کنیم در این راستا از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم. با تسهیلات صندوق نوآوری تاکنون ۸۵۰ خط تولید محصولات دانش‌بنیان ایجاد شده و درحال برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۰۰ خط تولید جدید بوده و در این مسیر نیازمند حمایت جدی‌تر بانک کارآفرین هستیم.

خیاطیان خاطرنشان کرد: با تصویب قانون جهش دانش‌بنیان، زمینه برای سرمایه‌گذاری بانک‌ها در شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است. موضوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) حوزه‌ای است که می‌تواند به تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند، مسئله‌ای که تاکنون از این موضوع غافل بوده‌ایم. بانک کارآفرین می‌تواند در تعامل و مشارکت با صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب