امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59471 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ایران‌خودرو و جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه امضا کردند؛

دعوت عظیمی از مراکز علمی و دانشگاهی برای رفع نیازهای فناورانه ایران‌خودرو

خبرایران : مدیرعامل ایران خودرو، از تمامی مراکز علمی و دانشگاهی برای رفع نیازهای فناورانه این گروه صنعتی با هدف تسریع در فرآیند توسعه و ارتقای کیفیت محصولات دعوت به همکاری کرد.
دعوت عظیمی از مراکز علمی و دانشگاهی برای رفع نیازهای فناورانه ایران‌خودرو

به گزارش خبرایران از ایکوپرس- علیمردان عظیمی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جهاد دانشگاهی، با بیان این‌که هر روز شاهد ثبت اختراعات جدید در حوزه‌های مختلف هستیم، اما نتایج آن در سطح جامعه مشهود نیست، اظهار کرد: برای تربیت نیروی انسانی متخصص وقت و هزینه زیادی صرف شده است و لازم است برای استفاده از این نیروها برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا شاهد مهاجرت این ثروت‌های با ارزش کشور نباشیم.

وی با تاکید بر توجه و احترام به نسل فرهیخته و جوانان تحصیل‌کرده و با دانش، تصریح کرد: امکان تامین هر فناوری و محصولی از خارج از مرزهای کشور مقدور است، اما از دست دادن نیروهای متخصص جایگزینی ندارد و نمی‌توانیم بدون آن‌ها برای توسعه و آبادانی کشور برنامه‌ای داشته باشیم. ایران خودرو آماده است تا با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نسبت به جذب نخبه‌های علمی اقدام کند تا از ظرفیت و توانمندی آن‌ها در مسیر توسعه کشور استفاده شود.

مدیرعامل ایران خودرو، جهاد دانشگاهی را سرمایه پرافتخاری دانست که جهادگونه و به‌دور از تشریفات فعالیت می‌کند و اظهار کرد: این مجموعه توان بالقوه‌ای دارد که باید به خوبی از آن بهره‌برداری کرد.

عظیمی با بیان این که ایران خودرو آماده است تا با همکاری نهادها و مراکز علمی نسبت به ارتقای کیفیت و توسعه محصولات خود اقدام کند، افزود: اگر مراکز مرتبط دغدغه توسعه صنعت خودرو کشور را دارند و از توانایی فنی، عملی و ایده برای توسعه محصولات و ارتقای کیفیت در این صنعت برخوردار هستند ایران خودرو آماده همکاری و استفاده از این ظرفیت‌هاست.

وی با تاکید بر این که ایران خودرو خودروساز است و در زمینه قطعه و مواد اولیه فعالیت نمی کند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های قطعه ساز براساس مجوزهای استاندارد و تولید فعالیت ‌می‌کنند و ایران خودرو نیز نسبت به خرید از این شرکت‌ها و یا تولیدکنندگان مواد اولیه اقدام می‌کند.
مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر توسعه همکاری صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: سال‌هاست که این همکاری شکل گرفته و باید دور از شعار و به صورت واقعی نتایج این همکاری‌ها را برای مردم شفاف‌سازی کنیم.

عظیمی ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به تحول در صنعت خودرو و ضرورت همگام شدن با خودروسازان روز دنیا، جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری‌ها جدید ورود و به توسعه صنعت خودرو کشور کمک کند.

وی با بیان این که، ایران خودرو مایل است از تمام ظرفیت‌ها و توان علمی و فنی جهاد دانشگاهی استفاده کند و فقط به یک یا دو دانشگاه بسنده نکند، افزود: این توانایی در مجموعه جهاد دانشگاهی وجود دارد و ایران خودرو آماده است پروژه‌های مختلف دانش‌بنیان خود را با این مجموعه پیش ببرد.

رییس جهاد دانشگاهی نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی یکی از سازمان‌های توانمند در حوزه‌های فنی و علمی است، گفت: این مجموعه سابقه همکاری چند ساله با ایران خودرو دارد و پروژه‌های موفقی با همکاری این خودروساز به اجرا گذاشته که سبب کاهش هزینه های تولید و کاهش ارزبری شده است.

حسن مسلمی نائینی ادامه داد: نتایج مثبت حاصله از همکاری‌های گذشته، سبب شکل گیری تفاهم‌نامه جدید شده است که با امضای آن شاهد توسعه همکاری‌ها در حوزه ماشین آلات، فناوری های نو، هوش مصنوعی، تولید خودروهای جدید و تولید قطعات خواهیم بود.

وی با اشاره به محصول جدید ری‌را گفت: این خودرو دارای تجهیزات و امکانات خوبی است که توسط گروه صنعتی ایران خودرو با امکانات خودروی متصل طراحی و تولید شده است و از نظر امنیت و ایمنی قادر به پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان است.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: وجود ۱۰۲ واحد جهاد دانشگاهی در سطح کشور ظرفیت خوبی برای همکاری با دانشگاه‌ها و موسسات علمی و آموزشی فراهم کرده است و باعث شده جهاد دانشگاهی به عنوان یک سازمان توانمند و دانش‌بنیان با استفاده از توان متخصصان، پاسخ‌گوی نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف دانشی باشد.

گفتنی است، براساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای مدیرعامل ایران خودرو و رییس سازمان جهاد دانشگاهی رسید، توسعه همکاری‌های فناورانه، فنی، تخصصی، پژوهشی، اجرایی و آموزشی در زمینه‌های پژوهش، تحقیقات، فناوری، آموزش و بهره‌برداری از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات دو طرف در دستور کار قرار خواهد گرفت.

تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو، اجرای فعالیت‌های پژوهشی دانش‌بنیان در حوزه ابزار، تجهیزات و قطعات یدکی خطوط تولید، هوشمندسازی و اتوماسیون صنعتی، طراحی، ساخت و توسعه سیستم‌های رباتیک، توسعه شبکه برق و الکترونیک خودرو، خودروهای متصل، فناوری‌های خودروهای برقی و هیبریدی و... از مهم‌ترین محورهای این تفاهم نامه است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب