امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59382 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۳:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد؛

برنامه روسیه استفاده از تسلیحات متعارف در اوکراین است

خبرایران : وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت، کشورش تنها گزینه استفاده از تسلیحات متعارف را در جریان مرحله فعلی عملیات نظامی‌اش در اوکراین مدنظر دارد.
برنامه روسیه استفاده از تسلیحات متعارف در اوکراین است

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با ایندیا تودی در پاسخ به این سوال که آیا روسیه برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین برنامه‌ای دارد یا خیر گفت، برنامه کشورش این است که تنها از تسلیحات متعارف استفاده کند.

این وزیر امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که کشورش مواضع نیروهایش در اوکراین را بعد از مذاکرات استانبول تغییر داده اما کی‌یف از آن ارزیابی مناسبی به عمل نیاورده است.

صحبت‌های لاوروف درباره استفاده از "تسلیحات متعارف" در شرایطی مطرح می‌شود که غرب نگرانی‌هایی درباره احتمال استفاده مسکو از تسلیحات بیولوژیکی در مناطق درگیر اوکراین مطرح کرده است؛ ادعایی که روسیه بارها رد کرده است.

در همین راستا وزارت دفاع ژاپن امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که ماسک و لباس‌های محافظتی مقابل تسلیحات شیمیایی و همچنین پهپاد برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه در اختیار این کشور قرار می‌دهد. حمله روسیه به اوکراین امروز وارد پنجاه و پنجمین روز خود شد.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب