امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59331 تاریخ انتشار: شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛

مرحله اول عملیات در اوکراین به پایان رسید/ کشته شدن ۱۳۵۱ سرباز روسی در اوکراین

خبرایران : نگرانی‌ها نسبت به طولانی شدن مناقشه نظامی در اروپا با نتیجه‌بخش نبودن تلاش‌های دیپلماتیک بیش از پیش افزایش یافته است.
 مرحله اول عملیات در اوکراین به پایان رسید/ کشته شدن ۱۳۵۱ سرباز روسی در اوکراین

به گزارش خبرایران، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که مرحله اول عملیات نظامی این کشور در اوکراین «به طور کامل» محقق شده است و گفت که نیروهای این کشور از این پس بر «آزادسازی» منطقه دونباس شرقی اوکراین تمرکز خواهند کرد.

بنابر اعلام سرگئی رودسکوی، رئیس اداره کل عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، جدایی‌طلبان تحت حمایت این کشور اکنون کنترل «۹۳ درصد از لوهانسک» و «۵۴ درصد از دونتسک» دو جمهوری‌ خودخوانده در شرق اوکراین را در اختیار دارند. این دو با هم معمولاً به عنوان منطقه دونباس شناخته می‌شوند.

روسیه گفته است هدف اصلی عملیات نظامی این کشور در اوکراین «آزادسازی دونباس» بوده است. این در حالی است که پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، گفته بود که «نازی‌زدایی هیئت حاکمه اوکراین» انگیزه اصلی حمله به اوکراین بوده است.

معاون رئیس ستاد کل ارتش روسیه افزود: در حال حاضر نیروی هوایی و سیستم پدافند هوایی اوکراین تقریبا به‌طور کامل منهدم و نیروی هوایی این کشور نابود شده است.

وی تصریح کرد که جنگنده‌های روسیه ۱۶ فرودگاه نظامی اوکراین را هدف قرار دادند و ۳۹ انبار مهمات که ۷۰ درصد سلاح و تجهیزات متعلق به ارتش اوکراین در آنجا نگه‌داری می‌شد، منهدم شده است.  ۷ سامانه موشکی توچکا-یو به همراه ۸۵ درصد مهمات منهدم و ۳۰ شرکت اصلی صنایع نظامی که ۶۸ درصد از تعمیرات تسلیحات و تجهیزات ارتش اوکراین را انجام می‌دادند نیز به‌طور کامل تخریب شدند. بنابراین، به‌طور کلی نخستین مرحله عملیات در اوکراین پایان یافت.

معاون رئیس ستاد کل ارتش روسیه افزود: متاسفانه تاکنون ۱۳۵۱ نفر از سربازان روس (در اوکراین) کشته و ۳ هزار و ۸۲۵ نفر نیز مجروح شده‌اند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب