امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 59190 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

انتشار 2 میلیارد دلار اوراق مرابحه در سال آینده/ اختصاص تسهیلات 100 میلیون دلاری به طرح های پتروشیمی

خبرایران : معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اختصاص تسهیلات 100 میلیون دلاری به طرح های پتروشیمی، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در حدود 2 میلیارد دلار اوراق مرابحه ارزی با هدف توسعه صنعت پتروشیمی در سال آینده توسط بانک مرکزی منتشر خواهد شد.
انتشار 2 میلیارد دلار اوراق مرابحه در سال آینده/ اختصاص تسهیلات 100 میلیون دلاری به طرح های پتروشیمی

به گزارش خبرایران، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه برگزاری دومین جلسه کارگروه تخصصی بازار سرمایه اظهار کرد: درحال حاضر 125 طرح پتروشیمی با مجموع ارزش سرمایه‌گذاری حدود97 میلیارد دلار در دست اجرا است.

وی افزود: همسو با مسیر توسعه زنجیره ارزش افزوده پتروشیمی طرح هایی در مناطق ماهشهر، عسلویه، کنگان، پارسیان، چابهار و قشم را به عنوان هاب های صنعت پتروشیمی ایران برای سرمایه‌گذاری به هلدینگ‌های بزرگ کشور معرفی و پیشنهاد شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: طرح های پتروشیمی که در برنامه هفتم و هشتم توسعه تعریف شده اند، با توجه به نوع اقلیم به ویژه در سواحل جنوبی اجرا خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح های جدید پتروشیمی نیازمند جذب سرمایه گذاری های جدید هستیم و در این مسیر شرکت ملی صنایع پتروشیمی مشوق های لازم را فراهم کرده است، افزود: صنعت پتروشیمی در مقایسه با سایر صنایع پیشرو، شاهد رشد منفی اقتصادی نبوده است و این امر یکی از کشش ها و جاذب سرمایه گذاران در این حوزه است.

شاهمیرزایی با تاکید براینکه صنعت پتروشیمی بهشت سرمایه گذاری است، تصریح کرد: قانون گذار تخفیف پلکانی قیمت خوراک را برای طرح های زنجیره ارزش پیش بینی کرده است و براساس برنامه هفتم توسعه مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از ۵ درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد مسیرهای جدید مشارکت سرمایه گذاران در طرح های توسعه ایی صنعت پتروشیمی هستیم، افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده در حدود 2 میلیارد دلار اوراق مرابحه ارزی با هدف توسعه صنعت پتروشیمی در سال آینده توسط بانک مرکزی منتشر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: طرح هایی که در مراحل پایانی قرار دارند و در سال آتی به بهره برداری می رسند در صورت نیاز می توانند تا 100 میلیون دلار از بانک مرکزی تسهیلات دریافت کنند.

وی تصریح کرد: هرگونه سرمایه گذاری به معنای ایجاد ارزش افزوده است و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هرگونه سرمایه گذاری های جدید حمایت می کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین بر ضرورت استفاده از ایده های جدید برای جذب ارزهای خرد در داخل و خارج از کشور تاکید کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب