امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 58497 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پیام رئیس بنیاد ملی نخبگان به همایش ملی نکوداشت علامه ذوالفنون

خبرایران : روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رئیس بنیاد ملی نخبگان در پیامی به همایش ملی نکوداشت علامه ذوالفنون، آورده است، برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی فرصت ارزشمندی است تا نخبگان، صاحبان استعدادهای برتر، دانشجویان و طلاب علوم دینی همراه با سایر اقشار جامعه و علاقه‌مندان به سیره علمی و عملی ایشان بیش از پیش با نوع زندگی و آثار یکی از بزرگان علم و تقوای کشور آشنا شوند.
پیام رئیس بنیاد ملی نخبگان به همایش ملی نکوداشت علامه ذوالفنون

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در پیامی به همایش ملی نکوداشت علامه ذوالفنون، حسن حسن‌زاده آملی(ره) که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، آورده‌ است:

«نقش عالمان و مفاخر دینی جهان اسلام در تحقق جامعه دینی و اسلامی، اثرگذاری، هدایت فکری جامعه، صیانت از هویت اسلامی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی نقشی مهم و بی‌بدیل است.

بی‌تردید وجود چهره‌های ارزشمند و شاخص روحانی در جامعه و حضور معنوی آنان، غنای فرهنگی و ارزش‌مداری انقلاب و نظام را ضمانت کرده و استواری، پویایی و مانایی مؤلفه‌های فرهنگی و معنوی در کشور را موجب می‌شود. یکی از این چهره‌های اثرگذار در سپهر علم، فرهنگ و عرفان در زمان ما علامه مرحوم حسن‌زاده آملی(ره) است.

وی یکی از فیلسوفان و عارفان جهان اسلام به‌شمار می‌رود که با بهره‌گیری از کسب فیض از محضر عالمانی بزرگ چون آیت‌الله قمشه‌ای، علامه شعرانی و علامه طباطبایی(ره) توانست در طول عمر پر برکت خود با مجاهدت علمی و تلاش خستگی‌ناپذیر شاگردان برجسته‌ای را تربیت کند و همچنین تألیفات و آثار فاخر فراوانی را در شاخه‌های مختلف علوم از فلسفه، ادبیات و ریاضی تا عرفان، هنر و نجوم از خود برجای بگذارد که چون چراغی تابان فراروی جویندگان بوده و هست.

افزون بر همه مراتب علمی، معرفتی و معنوی ایشان حضور این عالم پارسا در عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش‌آفرینی در عرصه‌های انقلاب اسلامی و همراهی با انقلاب از دیگر ویژگی‌های این عالم جلیل‌القدر است.

برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی فرصت ارزشمندی است تا نخبگان، صاحبان استعدادهای برتر، دانشجویان و طلاب علوم دینی همراه با سایر اقشار جامعه و علاقه‌مندان به سیره علمی و عملی ایشان بیش از پیش با نوع زندگی و آثار یکی از بزرگان علم و تقوای کشور آشنا شوند.

اینجانب ضمن آرزوی علو درجات برای آن انسان وارسته دوران و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای خانواده محترم و شاگردان آن عالم ربانی، از تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری همایش ملی «علامه ذوالفنون» که همراه با رونمایی از کتاب «در ثنای آفتاب حسن» است، تقدیر نموده و موفقیت عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب