امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 57106 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

زندگی هوشمندتر با فناوری محاسبات محیطی ال‌جی

خبرایران : همین‌طور که هوش مصنوعی (AI) تا سطوحی فراتر از توانایی انسان در جنبه‌های مختلف زندگی تکامل می‌یابد پارادایم‌های اجتماعی و اقتصادی نیز دستخوش تغییر می‌شوند.
زندگی هوشمندتر با فناوری محاسبات محیطی ال‌جی

 همین‌طور که هوش مصنوعی (AI) تا سطوحی فراتر از توانایی انسان در جنبه‌های مختلف زندگی تکامل می‌یابد پارادایم‌های اجتماعی و اقتصادی نیز دستخوش تغییر می‌شوند. این امر باعث می‌شود کنجکاوی مردم درباره تأثیرات این فن‌آوری پیشرفته بر آینده بیشتر شود. بر طبق پژوهش انجام شده توسط پژوهش هوش مصنوعی ال‌جی (LG AI Research) 1000 شرکت کننده از کره جنوبی و آمریکا به کاربردهای هوش مصنوعی و تجربه‌های کاربری‌ای که زندگی را آسان‌تر می‌کنند، مانند لوازمی که می‌توانند کارهای روزمره را به جای انسان‌ها انجام دهند بسیار علاقه‌مند هستند.

چشم‌انداز مردم از آینده عمدتاً با محاسبات محیطی و تصمیمات هوش مصنوعی که بدون دخالت انسان گرفته می‌شوند تحقق می‌یابد. تحقق این چشم‌انداز گسترده مستلزم محیطی شامل دستگاه‌های هوشمند، هوش مصنوعی و داده‌هایی که برای امکان‌پذیر کردن عملکردهای کامپیوتری بی‌نقص برای آسان‌تر کردن زندگی روزمره طراحی شده‌اند می‌باشد.

اگرچه ممکن است این کار شبیه به محاسبات تلفن همراه به نظر برسد، اما محاسبات محیطی بسیار فراتر و پیچیده‌تر از آن است زیرا باید چندین دستگاه به‌ طور هماهنگ کار کنند تا بتوانند یک تجربه شخصی‌سازی شده و یکپارچه را به صورت هم‌زمان به چندین کاربر ارائه دهند. ال‌جی برای این که بتواند به نیازهای تمامی مشتریان خود با این فن‌آوری فراگیر پاسخ دهد در لوازم خانگی و تلویزیون‌های خود از فن‌آوری محاسبات محیطی مانند کمپین هوش مصنوعی خانه هوشمند  ATOM (Ambient computing Technology of Multiverse) استفاده می‌کند.

ATOM به محض وارد شدن یک نفر از درب ورودی تشخیص می‌دهد که او کیست و دمای اتاق را تنطیم کرده و دستورالعمل‌هایی را نیز برای بعد مشخص می‌کند و تمام این کارها را بر اساس سلیقه منحصربه‌فرد آن شخص انجام می‌دهد. هدف نهایی ATOM این است که بر اساس داده‌هایی که به صورت مداوم گردآوری می‌کند الگوهای رفتاری کاربر را درک کرده و بتواند پیش‌بینی‌هایی را برای بهبود بهره‌وری و کارایی محصولات ال‌جی فراهم کند. محاسبات محیطی پس از توسعه کامل می‌توانند مشتریان را از دردسر صرف وقت و انرژی برای استفاده از دستگاه‌ها و یادگیری نحوه استفاده از برخی عملکردها رهایی بخشند.  

سایر فن‌آوری‌های ال‌جی که از محاسبات محیطی استفاده می‌کنند شامل ThinQ Home Concierge که مانند یک نگهبان هتل اطلاعات دقیقی را درباره ویژگی‌های خانه ارائه می‌دهد و فن‌آوری Smart Mat که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از تلویزیون ال‌جی اتاق پذیرایی خود به یک پیاده‌روی دلپذیر و سرشار از مناظر زیبای طبیعت بروند هستند.

لوازم خانگی مجهز به محاسبات محیطی ال‌جی با تکامل مداوم قادر خواهند بود که محیط زندگی را به صورت خودکار برای نیازهای متمایز مشتریان بهینه‌سازی کنند. روزی را تصور کنید که کولر گازی شما هنگام انجام تمرینات ورزشی روزمره‌تان دما را پایین‌تر می‌آورد، ماشین لباسشویی بدون هیچ‌گونه خطایی بهترین چرخه شستشو را برای لباس‌های شما تنظیم می‌کند، تصفیه کننده آب شما را از میزان آبی که می‌نوشید مطلع می‌کند و یخچال مواد غذایی مورد استفاده در آشپزی‌تان را مدیریت می‌کند تا یک رژیم غذایی متعادل و سالم را برایتان تضمین کند.

ال‌جی نهایت تلاش خود را برای کمک به تحقق آینده‌ای که در آن هوش مصنوعی به نحوی ایمن در داخل و خارج از خانه از کاربران مراقبت کند از طریق توسعه فن‌آوری‌هایی فراتر از ارائه پاسخ‌های ساده به سوالات و ارائه خدمات شخصی‌سازی شده به کار می‌گیرد. بر اساس سه فناوری اصلی – AI Sensing که موقعیت‌های مختلف را حس و درک می‌کند، AI Brain که بر اساس داده‌ها قضاوت می‌کند و AI Body که ارتباط با کاربران را امکان‌پذیر می‌سازد – LG AI Research در حال توسعه فن‌آوری‌های متمایز برای تجربه‌های کاربری سطح بالاتر هستند.

این شرکت در انتظار آینده‌ای است که در آن تمامی محصولات به قابلیت اتصال وایرلس مجهز هستند و آزادانه اطلاعات را با یکدیگر مبادله می‌کنند و یک سبک زندگی راحت را برای کاربران فراهم می‌کنند تا بتوانند هر روز را در آرامشی مطبوع سپری کنند.  
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب