امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56942 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۳:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ده سال تجربه بی‌نظیر همراهی شما؛ ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان، مسیر راهبردی «بانک آینده»

خبرایران : بانک آینده، با سرمایه یاری خداوند متعال و اعتماد عموم هم‌وطنان گرانقدر، به ویژه، مشتریان و سهامداران، به موازات سایر ارکان شبکه بانکی کشور و با بهره‌گیری حداکثری از سرمایه فنی و انسانی، گام‌های موثری را در استحکام منافع ذی‌نفعان خود برداشته است.
ده سال تجربه بی‌نظیر همراهی شما؛ ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان، مسیر راهبردی «بانک آینده»
شفافیت و افزایش تقارن اطلاعاتی و ارزش‌آفرینی روزافزون برای ذی‌نفعان بانک، به همراه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، عزم تمامی کارکنان بانک آینده، در تمامی سطوح است؛ که مواردی به شرح زیر، مورد اشاره قرار گرفته‌اند:
   حمایت از اشتغال‌زایی و بنگاه‌های خرد
توجه ویژه به مقوله اشتغال‌زایی و حمایت از بنگاه‌های خرد و رونق تولید داخلی، با نظرداشت به نقش‌آفرینی در پیشبرد اهداف متعالی اقتصاد مقاومتی، با پرداخت تسهیلات ویژه و نیز طراحی و ارائه خدمات اعتباری آسان و ارزان‌قیمت از جمله مواردی است که همواره در دستورکار این بانک قرار دارد.
بانک آینده به‌ویژه در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا، با هدف کمک به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده، با اعطای تسهیلات با نرخ پایین، به حدود ۷۰۰ بنگاه اقتصادی مساعدت نمود تا در دوران رکود اقتصادی کرونا، میزان اشتغال خود را حفظ نمایند و به منظورکمک‌معیشتی، به بیش از ۱۴هزار مستاجر، تسهیلات ودیعه مسکن نیز با قید تسریع، پرداخت شد.
   حمایت از نهاد خانواده و جوانی جمعیت
بانک آینده در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و هم‌سویی با سیاست‌ها و برنامه‌های متعالی نظام مقدس ج.ا.ایران، مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان، با پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج، جوانان بسیاری را با اقدام‌های زیر، در عمل به سنت حسنه ازدواج یاری نموده است.
  • پرداخت بیش از 15هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج با مجموع بیش از 19.500میلیارد ریال در سال 1401
  • در سال‌های 1400 و 1401 به بیش از 26هزار نفر از جوانان عزیزمان وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شد
  • پرداخت بیش از 6.300 میلیارد ریال در قالب 16هزار فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در سال 1401 
   حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آوری نوین پزشکی
بانک آینده طی سنوات گذشته، همواره کوشیده است، در قالب تسهیلات حمایتی و ایفای مسئولیت‌اجتماعی خود، یاری‌گر و همراه نظام سلامت کشور باشد و در این زمینه، اقدامات مؤثری را به شرح زیر انجام داده است:
  • تأسیس، راه‌اندازی و توسعه خطوط تولید کارخانه‌های دارویی و تأمین سرمایه در گردش آن‌ها با پرداخت بیش از 1.8 همت تسهیلات ارزان‌قیمت. 
  • در سال ۱۴۰۱، بیش از 1.1 همت توسط این بانک به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی‌شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تسهیلات پرداخت شده است.
   بانک آینده؛ همیار راهبردی فعالان حوزه سلامت و درمان
بانک آینده اثبات کرده که همواره در شرایط دشوار، همیار راهبردی برنامه‌ریزان و فعالان حوزه سلامت و درمان است. به‌عنوان نمونه، در مقطع حساس ورود ویروس کرونا به کشور در سال ۱۳۹۸ که هنوز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فاقد ظرفیت پذیرش و تجهیزات لازم برای اقدامات مقتضی بودند، بانک‌آینده مهم‌ترین مرکز درآمدی خود یعنی«مجموعه ایران‌مال» را  تبدیل به بیمارستان ۳.۰۰۰ تختخوابی با امکانات مراقبت‌های ویژه و نقاهت‌گاه بیماران کرونایی نمود. هم‌زمان با جهت‌گیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کاربری مجموعه ایران‌مال را به مرکز واکسیناسیون تغییر داد.
در مقوله اقتصاد کرونا، صرفاً استفاده از ظرفیت‌های فیزیکی و پرداخت تسهیلات برای خرید و ساخت تجهیزات بیمارستانی مورد نظر قرار نگرفت، بلکه کادر درمان و کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده نیز مورد توجه قرار گرفتند. در همین راستا، بانک آینده به‌پاس قدردانی از تلاش‌های کادر درمان، در قالب «طرح فرشتگان سلامت» به بیش از ۵۰هزار نفر از کادر درمان در ۳۵۶ بیمارستان مرجع  درمان کرونا، تسهیلات ارزان‌قیمت با شرایط ساده و بدون ضامن پرداخت نمود. 
   شفافیت عملکرد و افشای اطلاعات
بانک‌آینده طی یک اقدامی موثر و در راستای شفافیت اطلاعاتی و رعایت ضوابط و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام به افشای 100 اطلاعیه طی سال 1402 در سامانه کدال از جمله افشای صورت‌های مالی بانک و شرکت‌های گروه، پاسخ به کلیه سوالات و ابهامات مورد نظر سازمان بورس و اوراق بهادار و سهامداران محترم (از جمله پاسخ به شایعات منتشره و شفاف‌سازی لازم در این رابطه) و افشای گزارش‌های کارشناسی ارزیابی سهام و دارایی‌های فیزیکی شرکت‌های گروه، نموده است. شایان ذکر است، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401 افشا شده بانک آینده در سامانه کدال، با افشایی بی‌سابقه در سابقه گزارشگری بانک آینده، حاکی از فزونی حدود دویست و چهل هزار میلیارد تومانی خالص ارزش روز سرمایه‌گذاری‌های این بانک نسبت به ارزش دفتری گزارش شده در صورت‌های مالی است که نشاندهنده علائم حائز اهمیتی برای سهامداران بالقوه و بالفعل بانک آینده است. در بهترین جمله می‌توان بیان نمود، فزونی ارزش گفته شده، بدون توجه به مبنای تعهدی، ارزش واقعی فزونی ثروت ذی‌نفعان بانک آینده می‌باشد و نویدبخش آینده‌ای درخشان برای این بانک خصوصی بزرگ کشور و ذی‌نفعان آن است که زیان انباشته حسابداری گزارش شده آن را تحت‌الشعاع قرار داده و حسّاسّیت‌های مربوط به آن‌را مرتفع نموده است.
    استحکام مالی بانک آینده
به خوبی می‌دانیم، استحکام ساختار مالی و سیاست پیشبرد عملیات بانک‌ها در جهت منافع ذی‌نفعان خود را می‌توان در چگونگی تخصیص منابع و به‌عبارت ساده‌تر، در «سرمایه‌گذاری» و «تسهیلات اعطایی» آن‌ها، جست‌وجو نمود.
طی بررسی عملکرد بانک‌های خصوصی، بررسی گزارش‌های مالی بانک آینده، به‌ویژه در بخش‌های تسهیلات، تعهدات کلان و مطالبات از شرکت‌های فرعی و وابسته، حاکی از تخصیص بخش قابل‌توجهی از منابع این بانک به پروژه‌های عمرانی ارزنده(انتقال‌یافته از نهادهای ادغامی تشکیل‌دهنده بانک) است. پروژه‌های عمرانی نامداری هم‌چون: بازار بزرگ ایران (ایران‌مال) و فرمانیه‌مال واقع در پایتخت کشور، تهران بزرگ و مشهدمال و هتل روتانا واقع در پایتخت معنوی کشور، مشهد مقدس؛ موجب بالندگی صنعت گردشگری تجاری، سیاحتی و زیارتی کلان‌شهرهای کشور، به‌منظور بهره‌مندی عموم مردم هستند. 
در مباحث مالی نیز فزونی قابل‌توجه ارزش پروژه‌های مذکور نسبت به بهای تمام‌شده آن‌ها، موجبات انتظار عمومی در خصوص افشای آن در گزارش‌های مالی بانک آینده را فراهم کرده است که این امر با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها میسر خواهد شد. با این وصف، مشارکت هدفمند بانک‌ها در محورهای توسعه اقتصاد ملی به‌طور فزاینده‌ای، رشد اقتصاد ملی را به ارمغان می‌آورد که باید در انتظار خبرهای خوب بانک آینده در این حوزه باشیم.
    شورای عالی بانکداری اسلامی بانک آینده و پیاده‌سازی استانداردهای بانکداری اسلامی
شورای عالی بانکداری اسلامی بانک آینده با ترسیم چشم‌انداز این بانک به‌عنوان «بانک پیشرو در سال 1403 برای اجرای صحیح موازین اسلامی در عملیات بانکداری بدون ربا»، فعالیت خود را آغاز کرد. بانک آینده با تشکیل شورای عالی بانکداری اسلامی، نهادینه کردن رفتار و اخلاق اسلامی کارگزاران بانکی، فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش همکاران در این زمینه و انطباق چارچوب قراردادهای بانک و فرایندهای عملیاتی آن با موازین فقه اسلامی، قانون عملیات بانکداری بدون ربا، راه‌اندازی استانداردهای اسلامی و نظارت شرعی را در دستور کار خود قرار داده است. از دیگر اهداف تشکیل این شورا نیز می‌توان به اجرای دقیق و صحیح قانون عملیات بانکداری بدون ربا، ایجاد مزیت رقابتی و جذب مشتریان بالقوه با رویکرد جدید، پیشتازی بانک آینده در پیاده‌سازی شاخصه‌های بانکداری اسلامی و بانکداری اخلاقی و هم‌چنین ترویج فرهنگ و گفتمان بانکداری اسلامی، اشاره نمود.
    تمرکز بانک آینده بر رشد متوازن منابع، افزایش درآمد و سودآوری در سال 1401
بانک آینده در راستای ارزش‌آفرینی برای مشتریان، سهامداران و عموم جامعه در سال 1401، تمرکز ویژه‌ای بر سودآوری و کسب درآمدهای غیرمشاع داشت. از این‌رو، اقدام به گسترش فعالیت کسب‌و‌کار در زمینه جذب منابع ارزان‌قیمت، افزایش صدور ضمانت‌نامه و اعتبارات اسنادی نمود که به استناد آمارهای کسب‌و‌کار، بانک آینده موفق شده است در سال 1401، مانده منابع ارزان‌قیمت خود را بیش از 80 درصد نسبت به ابتدای سال افزایش دهد که تاثیر بسیاری بر کاهش بهای تمام شده پول و هزینه‌های مالی آن داشت.
از سویی، بانک آینده در زمینه کسب درآمدهای کارمزدی نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. آمارها بیانگر رشد 5 برابری ضمانت‌های صادره توسط شعب این بانک در سال 1401 نسبت به ابتدای آن است. بر این اساس، مبلغ ضمانت‌نامه‌های صادره و درآمد کارمزدی حاصل از آن، به‌ترتیب بیش از 500  و 300 درصد افزایش داشته است. هم‌چنین، درآمدهای کارمزدی گشایش اعتبارات اسنادی و سایر خدمات نیز در سال 1401 نسبت به ابتدای همین سال 4.000 درصد افزایش داشته است. بانک آینده در سال 1401 نسبت به ابتدای همین سال، در مجموع رشدی حدود 140 درصدی در کل درآمدهای کارمزدی داشته است که نشانگر عملکرد مطلوب و رو به رشد این بانک است.
    ارائه خدمات ارزی و تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری
بانک آینده در راستای تکمیل سبد خدمات خود، موفق به اخذ مجوز عملیات ارزی مرحله دوم و سوم از سوی بانک مرکزی ج.ا.ایران شده و قادر است، مجموعه عملیات ارزی بانکی، همچون: افتتاح حساب (جاری، پس‌انداز و سپرده مدت‌دار)، گشایش اعتبار اسنادی (صادراتی و وارداتی)، بروات اسنادی، صدور ضمانت‌نامه ارزی، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، صدور حواله‌های ارزی، انجام قراردادهای تأمین مالی (کوتاه، میان و بلندمدت)، بازارهای بین‌بانکی ارزی، انتشار اوراق بهادار و مواردی از این قبیل را در چارچوب مقررات و بخشنامه‌های ابلاغی، اجرا نماید.
بانک آینده با هدف توسعه ابزارهای نوین سرمایه‌گذاری و همیاری در توسعه اقتصاد کشور از طریق مولدسازی دارایی‌ها، اقدام به اخذ مجوز تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری «املاک و مستغلات» و «زمین و ساختمان» نموده است. از جمله مزایای صندوق‌های پیش‌گفته می‌توان به برخورداری از معافیت مالیاتی، شفافیت بالای اطلاعات به سبب نظارت دوره‌ای و قابلیت نقدشوندگی بالا اشاره کرد که این صندوق‌ها را به یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری در بازار زمین و ساختمان تبدیل می‌نماید. ویژگی‌های یاد شده، تنها بخشی از مزایای صندوق‌های پیش‌گفته می‌باشد؛ که امید است با یاری و حمایت کلیه‌ دلسوزان، علاوه بر کمک به صاحب‌خانه شدن سرمایه‌گذاران، گامی مؤثر در جهت کوتاه نمودن دست سوداگران بازار مسکن و پویایی هرچه بیش‌تر این بازار بردارد.
   خلاصه عناوین و افتخارات بانک آینده
  • دریافت تندیس و جوایز جهانی کیفیت و مدیریت کیفیت جامع
  • دریافت تندیس تجربه برتر جایزه ملی مدیریت مالی ایران
  • دریافت تندیس جایزه ملی مدیریت مالی ایران برای سلامت در تلفیق
  • دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی استانداردهای ایزو
  • دریافت تقدیرنامه سطح «اشتهار به کیفیت یک، دو و سه ستاره»
  • اعطای لوح سپاس ستاره روابط‌عمومی
  • بانک برتر در بخش تکریم ارباب‌رجوع
  • کسب رتبه در رتبه‌بندی 100 شرکت برتر ایران
  • کسب تندیس و لوح تقدیر جایزه ملی مدیریت مالی ایران برای سومین بار متوالی
  • دریافت تندیس رضایت‌مندی مشتری
  • قدردانی از بانک آینده به‌عنوان سازمان شنوا 
  • دریافت تندیس بلورین جایزه ملی مدیریت مالی ایران
  • بانک سال جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 و 2018
  • انتخاب بانک آینده برای دومین سال پیاپی توسط موسسه یورومانی (Euromoney) به‌عنوان بانک برتر ایران در سال 2019 میلادی
  • دریافت چهار جایزه در شانزدهمین اجلاس سرآمدان اقتصاد در ایران
  • پیوستن به انجمن بانکداران آسیایی و اقیانوسیه
   حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
  • ساخت ده مدرسه در مناطق کم‌تر برخوردار کشور
  • احداث یک ورزشگاه چند منظوره در منطقه کم‌برخوردار
  • ساخت 25 خانه‌ بهداشت در مناطق زلزله‌زده کشور
  • توزیع بسته‌های نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار کشور 
  • توزیع بیش از 500هزار مداد کاشتنی و گلدان میان دانش‌آموزان کشور
  • حمایت از نمایشگاه آثار موزه لوور
  • تجهیز شعب منتخب به خدمات بانکی ویژه روشندلان
  • کمک دوازده‌و‌نیم میلیارد ریالی بانک آینده به سیل‌زدگان کشور در سال 1398 
  • توزیع 500هزار جعبه کمک‌های اولیه بین مسافران نوروزی
موارد ذکر شده، تنها گوشه‌ای از عملکرد افتخارآفرین بانک آینده در طول حیات ده‌ساله خود است.
بانک آینده با هدف افزایش مستمر رضایتمندی و خشنودی هموطنان عزیز، با تلاش و کوشش مضاعف در سایه‌ همدلی و وفاق و در سایه الطاف الهی، ضمن تحقق چشم‌انداز و اهداف راهبردی بانک، همچنان در حمایت از تولید ملی، افزایش اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی کشور به سهم خود نقش‌آفرینی مؤثری دارد. 
 امید آن است، در جبهه خدمت‌رسانی شبکه بانکی کشور، خادم‌ترین باشیم.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب