امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56861 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۳:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

انتشار گزارش دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه دوم سال 2023

خبرایران : نتایج حاصل از درآمدها و میزان بالای بهره‌وری، پایه محکمی را برای دنبال کردن رشد میان‌مدت تا بلند‌مدت از طریق ارتقاء سبد تجاری فراهم می‌کند.
انتشار گزارش دستاوردهای مالی ال‌جی برای سه‌ماهه دوم سال 2023

 ال‌جی الکترونیکس امروز درآمد تلفیقی نهایی خود در سه ماهه دوم سال 2023 را معادل 20 تریلیون وون کره جنوبی (KRW) با سود عملیاتی 741.9 میلیارد وون کره جنوبی گزارش کرد.
این شرکت با این نتایج به رکورد بالاترین سود سه‌ماهه دوم در تاریخ خود دست یافت. نتایج مالی سه‌ماهه دوم موفقیت استراتژی این شرکت مبنی بر رشد مستمر در کنار تقویت مزیت‌های رقابتی تجاری را تأیید می‌کند. این رکورد درآمد، اقدامات این شرکت برای بهبود بنیادین ساختار تجاری خود با پرداختن به تجارت‌های خدمات پلتفرم‌محور جدید و توسعه مستمر بخش B2B را بازتاب می‌کند. سوددهی نیز با وجود این که درآمد عملیاتی 6.3 درصد کمتر از سه‌ماهه دوم سال گذشته بود همچنان قدرتمند بود و کاهش ذکر شده عمدتاً به دلیل اجرای برخی اقدامات خارج از روال هزینه‌ها و بدون نیاز به تکرار در سه‌ماهه دوم 2023 بود.
این شرکت قصد دارد با بهینه‌‌سازی کارایی‌ها و برآورده کردن پیشگیرانه تقاضاهای بازار از طریق پیش‌بینی افزایش تقاضا و رقابت‌پذیری تولید، سودآوری را بیش از پیش تقویت کند. ال‌جی همچنین قصد دارد با تقویت مداوم فروشگاه آنلاین برند خود به تجارت مستقیم با مصرف‌کننده ادامه دهد.
درآمد تلفیقی شرکت راه‌کارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی ال‌جی در سه‌ماهه دوم برابر با 7.99 تریلیون وون با سود عملیاتی 600.1 میلیارد وون بود. این واحد تجاری علیرغم تشدید شرایط رقابتی در بازار با افزایش فروش محصولات پر تقاضا مانند کولرهای گازی و محصولات کم‌مصرف شامل پمپ‌های حرارتی سوددهی بالایی داشت. سود عملیاتی در مقایسه با سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است که مدیریت موثر ساختار هزینه را به خوبی نشان می‌دهد. این شرکت از نوآوری‌های خود در زمینه تولید محصولات دارای بهره‌وری بالای انرژی شامل پمپ‌های حرارتی و سیستم ذخیره انرژی (ESS) برای پاسخ به رشد تقاضای فن‌آوری‌های سبز در اروپا، شمال آفریقا و سراسر جهان استفاده خواهد کرد. در عین حال این شرکت به ترند حرکت به سوی الکترونیکی‌سازی نیز به عنوان فرصتی برای رشد بیشتر در تجارت‌ HVAC نگاه می‌کند. در سه‌ماهه سوم این شرکت از LG ThinQ UP 2.0 جدید با ویژگی‌های شخصی‌سازی سطح بالا، حق اشتراک و خدمات رونمایی خواهد کرد. برخی از خطوط تولید انبوه نیز در پاسخ به تغییرات بازار گسترش خواهند یافت. این شرکت قصد دارد رهبری یک تغییر پارادایم در صنعت لوازم خانگی را با ادغام مدل‌های تجاری خدمات‌محور و محصولات  دارای مزایای رقابتی متمایز در دست گرفته و به تلاش‌های خود برای افزایش بهره‌وری در تولید، خرید و لجستیک برای دستیابی به سودآوری پایدار ادامه دهد.
شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی درآمد تلفیقی سه‌ماهه دوم خود را معادل 3.15 تریلیون وون با سود عملیاتی 123.6 میلیارد KRW گزارش کرد. با ادامه یافتن شرایط چالش برانگیز تجاری برای صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی در سطح جهان این شرکت به تمرکز بر بهبود بهره‌وری عمیاتی و ارتقاء سوددهی با رشد تجارت‌های محتوا و خدمات بر پایه پلتفرم webOS تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی ادامه می‌دهد. این شرکت قصد دارد با توسعه محتوا، خدمات و تبلیغات در محصولاتی متمایز و منحصر به فرد سبد تجاری تلویزیون‌های خود را به یک سبد تجاری "تأمین‌کننده خدمات رسانه و سرگرمی" تبدیل کند. این یونیت تجاری همچنین قصد دارد با ارائه تلویزیون‌ 97 اینچی LG SIGNATURE OLED M به عنوان اولین تلویزیون مصرفی "وایرلس" مجهز به فن‌آوری Zero Connect در جهان پیشگامی ال‌جی در بازار تلویزیون‌های دارای صفحه نمایش بسیار بزرگ تحکیم کند. فروش تلویزیون‌های جدید و محبوب Lifestyle Screens این شرکت که از دیگر پیشگامان بازار جهانی تلویزیون‌های پریمیوم هستند نیز گسترش یافته است.
شرکت راهکارهای تجهیزات اتومبیل ال‌جی درآمد تلفیقی سه‌ماهه دوم خود را معادل 2.66 تریلیون وون گزارش کرد که این رقم بیشترین درآمد تلفیقی سه‌ماهه دوم در تاریخ این شرکت بود. اما سود عملیاتی 89.8 میلیارد وون با کسر هزینه‌هایی که فقط یک بار انجام می‌شوند رتبه دومین بیشترین سود عملیاتی سه‌ماهه دوم در تاریخ عملکرد تجاری را داشت. با وارد کردن هزینه‌های غیر روتین و یک بار برای همیشه 151 میلیارد وون مربوط به فراخوان Chevy Bolt EV توسط جنرال موتورز در محاسبه حاشیه سود عملیاتی به زیان عملیاتی 61.2 میلیارد وون می‌رسیم. این بند از گزارش نشان‌دهنده افزایش هزینه مواد مصرفی است که در طول دوره فراخوان اتفاق افتاده است.
این واحد تجاری تکانه رشد خود را با تمرکز بر توسعه تجارت پر بازده و ارزش‌های افزوده بالا حفظ می‌کند. انتظار می‌رود سفارشات معوقه این شرکت تا پایان سال به 100 تریلیون وون برسد که این امر افزایش فروش را در پی داشته و در نهایت منجر به رشد سوددهی می‌شود. این‌که این واحد تجاری این میزان از گسترش فروش را تجربه می‌کند به ویژه در زمینه سودآوری بسیار مثبت و سازنده است. با افزایش پایدار تقاضای خودروهای برقی در آینده این شرکت فرصت‌های جدیدی را در حیطه حمل و نقل مانند رانندگی خودکار، محصولات نرم‌افزار و محتوا و تأمین محصولات با کارایی بالا برای مشتریان کلیدی حوزه خودرو از سراسر جهان دنبال خواهد کرد.     
درآمد تلفیقی سه‌ماهه دوم شرکت راه‌کارهای تجاری ال‌جی بهبود یافته و به 1.33 تریلیون وون با سود عملیاتی 2.6 میلیارد وون رسیده‌است. به دلیل کاهش مداوم تقاضا برای محصولات فناوری اطلاعات، درآمد تلفیقی و سود عملیاتی هر دو نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته اندکی کاهش داشته‌اند. انتظار می رود از سه‌ماهه سوم، تقاضا برای محصولات فناوری اطلاعات نسبت به نیمه اول سال به تدریج بهتر شود. در این میان، ال‌جی قصد دارد به طور فعال فروش مانیتورها و لپ‌تاپ‌های مجهز به ویژگی‌های گیمینگ و نمایشگرهای OLED را گسترش دهد. این شرکت در زمینه تجارت نمایشگر تجاری با ارائه محصولات سفارشی برای بازارهای مختلف، از هتل‌داری و مراکز بهداشتی گرفته تا آموزش، خرده‌فروشی و فروش به شرکت‌ها به دنبال فرصت‌هایی برای رشد بیشتر خواهد بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب