امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56844 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با اکران چهار فیلم کوتاه ایرانی؛

سیزدهمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه برگزار می‌شود

خبرایران : فیلم‌های کوتاه «چگونه منتظر گودو باشیم»، «یخ آن تابستان»، «نامه شماره چهل‌وچهارم» و «استراتوسفر» در سیزدهمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه، با حضور مرتضی علی عباس میرزایی اکران، تحلیل و نقد می‌شوند.
سیزدهمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه برگزار می‌شود

به‌گزارش خبرایران از روابط‌‌‌ عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سیزدهمین جلسه از هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز دوشنبه 19 تیرماه 1402 با نمایش 4 فیلم کوتاه ایرانی در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در سیزدهمین جلسه از فصل هشتم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌ کوتاه داستانی «چگونه منتظر گودو باشیم» به کارگردانی عرشیا زینعلی، «یخ آن تابستان» به کارگردانی مهرداد عبداللهی، «نامه چهل‌وچهارم» به کارگردانی سید امین جواهری و «استراتوسفر» به کارگردانی محمود پوینده به نمایش در می‌آیند.

در این رویداد مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، نویسنده، کارگردان و مدرس سینما به‌ عنوان کارشناس جلسه سیزدهم، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفتگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد قاسمی، مجری تلویزیون، کارگردان و تهیه کننده، به عنوان مجری و کارشناس فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور خواهد داشت.

«چگونه منتظر گودو باشیم» به نویسندگی و کارگردانی عرشیا زینعلی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر رشت و عرشیا زینعلی تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «در دو دقیقه مانده به نیمه شب آن‌ها منتظر هستند.»

فیلم کوتاه «یخ آن تابستان» به کارگردانی مهرداد عبداللهی، نویسندگی قاسم شمسی‌پور و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر رفسنجان تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان «یخ آن تابستان» آمده است: «پسر بچه‌ای ایرانی در یک ظهر داغ تابستانی با پسرهای افغان درگیر می‌شود.»

«نامه شماره چهل‌وچهارم» به کارگردانی سید امین جواهری و نویسندگی سید امین جواهری و نوید زارع و به تهیه کنندگی مینا معین فرد و شاهین نظری تهیه و تولید شده است و سیاوش چراغی‌پور، امین علی شهسواری و صبا مهدوی در این فیلم کوتاه نقش آفرینی کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «بهزاد معلم محبوب مدرسه در رنج مرگ معشوقه خودش، در آخرین روز خدمتش، قصد دارد، چهل‌وچهارمین و آخرین نامه خودش را بنویسد.»

«استراتوسفر» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی محمود پوینده تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «دختر جوانی قصد دارد برادرش را در یک مدرسه غیردولتی ثبت نام کند، ولی مدیر مدرسه فکر می‌کند که خواهرش نمی‌تواند شهریه مدرسه را پرداخت کند.»

سیزدهمین جلسه فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز-پخش رویش، پس از دو هفته تعطیلی، دوشنبه‌ 19 تیرماه 1402 ساعت 15 در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

خواهش‌مندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت ورود به سالن را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب