امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56253 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سازمان تأمین‌اجتماعی به مناسبت روز دانشجو اعلام کرد: آمادگی تأمین‌اجتماعی برای پوشش بیمه‌ای دانشجویان

خبرایران : سازمان تأمین‌اجتماعی به‌مناسبت 16 آذر روز دانشجو و ضمن تبریک این روز به همه دانشجویان و فعالان حوزه علم و دانش‌اندوزی، از آمادگی این سازمان برای ارائه خدمات بیمه‌ای به دانشجویان درحال تحصیل در همه مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور خبر داد.
سازمان تأمین‌اجتماعی به مناسبت روز دانشجو اعلام کرد: آمادگی تأمین‌اجتماعی برای پوشش بیمه‌ای دانشجویان

به گزارش خبرایران از سازمان تأمین‌اجتماعی، در اجرای مأموریت و مسئولیت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی براساس اسناد بالادستی مانند اصل 29 قانون اساسی، ماده یک قانون تأمین‌اجتماعی و نیز سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی که در سال 1401 ابلاغ شده است، توسعه پوشش بیمه‌ای به همه اقشار جامعه از راهبردهای دارای اولویت سازمان تأمین اجتماعی است.

در طرح بیمه خانوار ایرانی که در دولت سیزدهم در سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف توسعه پوشش بیمه اجتماعی در حال پیگیری است، دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می توانند در دوران تحصیل، با پرداخت حق‌بیمه مقرر از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی بهره‌‌مند شوند و به این ترتیب دوران تحصیل آنان نیز به‌عنوان سابقه بیمه‌پردازی در استفاده از خدمات بلندمدت سازمان لحاظ خواهد شد.
ثبت‌نام در این طرح و بیمه‌پردازی دانشجویان بسیار ساده است و همه عزیزان دانشجو می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به‌نشانی es.tamin.ir در این طرح ثبت‌نام و حق‌بیمه ماهانه را هم که رقمی حداقلی است، از طریق همین سامانه و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی پرداخت کنند.
براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، طرح بیمه دانشجویی این سازمان در قالب مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و به‌صورت خویش‌فرمایی تعریف و طراحی شده و دانشجویان در سنین بین 18 تا 50 سال می‌توانند در این طرح ثبت‌نام و بیمه‌پردازی کنند. همچنین در صورتی‌که دانشجویی با سن بیش از 50 سال، معادل سال‌های بیش از 50 سال، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشد هم می‌تواند در این طرح ثبت‌نام کند.
نرخ حق‌بیمه دانشجویان هم از کمترین نرخ‌های حق‌بیمه در سازمان تأمین‌اجتماعی است. در این طرح پس از انتخاب درآمد یا دستمزد مبنای کسر حق‌بیمه از سوی فرد دانشجو در قالب مقررات و قوانین، دانشجوی علاقمند به بیمه پردازی می‌تواند به انتخاب خود یکی از سه نرخ 12 یا 14 یا 18 درصد درآمد مبنای کسر حق‌بیمه را برای بیمه‌پردازی انتخاب کند. افرادی که نرخ 12 درصد را انتخاب کنند از خدمات بلند مدت بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی بهره‌مند خواهند بود. افرادی که نرخ 14 درصد را انتخاب کنند از خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند و در نهایت افرادی که نرخ 18 درصد را انتخاب می‌کنند از کامل‌ترین بسته خدمات یعنی بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی بهره‌مند خواهند شد.
بـا پرداخت حق‌بیمه از سوی دانشجویان، سوابق بیمه‌ای برای آنها ایجاد و محاسبه می‌شود که این سوابق در احراز شرایط بهره‌مندی از تعهدات بلندمدت سازمان تأمین‌اجتماعی (بازنشسـتگی، فـوت و ازکارافتادگی) مؤثـر خواهد بود. همچنین بعـد از پایان دوران دانشجویی، دانشجویان می‌توانند سوابق بیمه‌ای خـود را با اشـتغال در کارگاه‌ها، یا بیمه‌پـردازی در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد یا به‌طور اختیاری تکمیل کنند.

 
 
 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب