امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56063 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترجعفرکوشا درنشست خبری اعلام کرد؛

آزمون وکالتللللللل باید رفع انحصارشود / قوه قضاییه با دریافت وثیقه آزادی چند تن از وکلای بازداشتی ما را فراهم کند/ ماهیت وکالت نباید با تجارت ختم شود/ باید از حقوق عامه دفاع کنیم / متاسفانه برای رفع بیکاری و به بهانه اشتغال به نهاد وکالت حمله می‌کنند

خبرایران : رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) گفت : ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که مصوبه طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار به کمیسیون حقوقی اعاده شود زیرا نمایندگان این طرح آنرا باید به کمیسیون مربوطه ارائه دهند تا حقوقدانان درباره آن تصمیم گیری کنند و طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار برای آینده خوب نیست و امروز متاسفانه برای رفع بیکاری و به بهانه اشتغال به نهاد وکالت حمله می‌کنند.
آزمون وکالتللللللل باید رفع انحصارشود / قوه قضاییه با دریافت وثیقه آزادی چند تن از وکلای بازداشتی ما را فراهم کند/ ماهیت وکالت نباید با تجارت ختم شود/ باید از حقوق عامه دفاع کنیم / متاسفانه برای رفع بیکاری و به بهانه اشتغال به نهاد وکالت حمله می‌کنند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری مشترک «بررسی جوانب طرح تسهیل صدور برخی مجوز های کسب و کار درحوزه وکالت وتعیین جزئیات آزمون وکالت ۱۴۰۰ »با حضور«دکترجعفرکوشا» رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) ، «دکتر جلیل مالکی » رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز امروز شنبه 20 شهریورماه 1400 با حضور اصحاب رسانه درمحل کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار و دراین نشست خبری«دکترجعفرکوشا» رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) با اشاره به طرحی که قرار است فردا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود و براساس آن وکالت را کسب و کار تلقی کنند، اظهارداشت : سوگند، وضع قوانین و مقررات نظارتی و انتظامی و در نهایت تربیت وکیل امر مهمی است که در سایر شغل‌ها به این سختی و شدت دیده نمی‌شود.

دکترکوشا ابرازداشت: چند تن از وکلای ما بازداشت شدند و از رئیس قوه قضاییه خواهش می‌کنم ترتیب خلاصی این وکلا را با دریافت وثیقه فراهم کنند. چرا که ماهیت امر دفاع، ماهیت حقوقی وکیل و ماهیت حقوقی وکالت نباید با بحث تجارت و رقابت خلط شود.

وی عنوان داشت : برای نهاد مدنی آنچه که با ارزش است رکن رکین استقلال و آزادی در دفاع است و لایحه استقلال کانون وکلا در دهه ۳۰ به تصویب مجلس رسید و قوانین و مقررات مربوط به این نهاد باید توسط کسانی تصویب شود که از ماهیت وکالت اطلاع داشته باشند و ماهیت وکالت نباید با تجارت ختم شود وجود آزمون و نظارت بر آن در هر جامعه از بدیهیات است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) تاکید کرد: از روسای دادگستری‌ها بپرسید که آیا با افزایش تعداد وکلا موافق هستند یا نیستند، همچنین باید از قوه قضاییه پرسید که آیا توانایی افزایش تعداد وکلا را دارد یا ندارد.

وی افزود: ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که مصوبه طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار به کمیسیون حقوقی اعاده شود زیرا نمایندگان این طرح آنرا باید به کمیسیون مربوطه ارائه دهند تا حقوقدانان درباره آن تصمیم گیری کنند و طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار برای آینده خوب نیست و امروز متاسفانه برای رفع بیکاری و به بهانه اشتغال به نهاد وکالت حمله می‌کنند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) تاکید کرد: آزمون وکالت باید رفع انحصارشود و در کانون وکلا انحصار وجود ندارد؛ هیچ فردی بی‌نیاز از وکیل نیست اما مبحث انحصار مطرح می‌شود و کسانی بحث انحصار را مطرح می‌کنند که چندین مرتبه در آزمون شرکت کردند اما قبول نشدند.

وی خاطرنشان کرد : بعضی از رشته‌های غیر مرتبط اکنون لیسانس گرفته‌اند و می‌خواهند وکیل هم بشوند اما وکالت تخصصی است و در دنیا دو روش برای جذب وکیل وجود دارد یکی فردی که قبلا کار کرده و پروانه می‌گیرد و روش دوم گذراندن دوره کارآموزی بعد از آزمون است و اگر این طرح به تصویب برسد تنها زمانی ما پروانه صادر می‌کنیم که شخص بتواند اختبار را بگذراند.

دکترکوشا درخصوص شایعاتی به تعویق افتادن آزمون وکالت تصریح کرد: آزمون از اهمیت خاصی برخوردار است. ما به نمایندگی از کانون‌ها آزمون را برگزار می‌کنیم و به موجب قانون باید هرسال حداقل یک بار آزمون برگزار شود و آیین نامه اخیرالتصویب قوه قضاییه چالش‌هایی برای آزمون وکالت ایجاد کرد؛ چون آیین نامه فعلا قابلیت اجرایی ندارد بنابراین آزمون وکالت براساس مصوبه هیأت عمومی کانون‌های وکلا معوق شده اما به زودی زمان را اعلام می‌کنیم.

وی درخصوص اقدامات اتحادیه وکلا تاکنون برای دفاع از حقوق وکلای بازداشتی که علیه مسببان مدیریت ناکارآمد کرونا طرح دعوی کردند، هم تاکید کرد: در خصوص دوستانی که به این موضوع پرداختند یعنی نارسایی در توزیع واکسیناسیون مردم، اینها اقدام ملی برای دفاع از حقوق مردم کردند اما قبل از طرح دعوی ما را در جریان قرار ندادند بلکه ما زمانی در جریان قرار گرفتیم که این دوستان در بازداشت بودند و تلاش کردیم به صورت محرمانه و نامحسوس از اینها دفاعیاتی را انجام داده باشیم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) درپایان سخنان خود گفت: متاسفانه موضوع بعد سیاسی گرفته و امیدوارم زودتر شرایط مناسبی پیدا کنند و از طرفی ما صنفی هستیم که باید از حقوق عامه دفاع کنیم بنابراین تلاش ما دفاع از حقوق مردم بوده و وظیفه داریم از حقوق وکلا مدافع حقوق مردم دفاع خوبی داشته باشیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب