امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56053 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اطلاعاتی مختصر درباره اعجوبه های سرمایه گذاری بیل گیتس و وارن بافت

خبرایران : بیل گیتس و شریک تجاری او پل آلن، از طریق نوآوری تکنولوژی، استراتژی کسب و کار و تاکتیک های تجاری، بزرگترین تجارت نرم افزاری جهان، مایکروسافت را تاسیس کردند.
اطلاعاتی مختصر درباره اعجوبه های سرمایه گذاری بیل گیتس و وارن بافت

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام چارت ایران، شراکت در تاسیس مایکروسافت، بیل را به یکی از معروف ترین و البته ثروتمندترین افراد جهان تبدیل کرد. به طوری که چند سال پیاپی، نام او در لیست ۱۰ نفر اول دنیا بود. 
بیل گیتس در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت تا از مدیرعاملی مایکروسافت استعفا دهد و وقت خود را صرف امور خیریه نماید. پیش تر از این، وی به کمک همسرش بنیادی به نام بیل و ملیندا تاسیس کرده بود.

زندگی بیل گیتس

آغاز زندگی :

ویلیام هنری گیتس سوم متولد روز ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ در شهر واشنگتن است. وضعیت مالی خانواده اش متوسط بود و او به همراه دو خواهرش کریستیان و لیبی رشد کرد. پدرشان نیز تحصیلات حقوق داشت و ذاتا فردی کم رو و خجالتی بود. 
فضای خانواده بیل گیتس گرم و صمیمی بود و هر سه کودک تشویق به رقابت و تلاش برای برتری بودند. بیل رابطه ی بسیار نزدیکی با مادرش داشت. مادر بیل در کنار شغل معلمی و تربیت فرزندانش، در امور خیریه و مدنی نیز بسیار فعال بود.

تحصیلات بیل گیتس :

بیل در دوران کودکی بسیار کتاب خوان بود و ساعت های زیادی را صرف تفکر در مورد کتاب های مرجع مانند دایره المعارف ها می کرد.
اگرچه والدینش معتقد به آموزش عمومی بودند، اما وقتی گیتس ۱۳ ساله شد او را در مدرسه مقدماتی سیاتل ثبت نام کردند. او تقریباً در همه دروس با استعداد و پویا بود. موفقیت های تحصیلی اش ادامه داشت تا اینکه وارد دانشگاه هاروارد شد.
گیتس در سال ۱۹۷۳ دانشجو شد و در سال های اول تمرکز خود را برای تحصیل در رشته ای حقوقی گذاشت. با وجود این که او از نظر درسی بسیار با استعداد و ممتاز بود اما طی اقدامی عجیب، سال ۱۹۷۵ از تحصیل دست کشید و با آلن به دنبال شراکت در مایکروسافت رفت.

بیل و ملیندا

تأسیس مایکروسافت :

در سال ۱۹۷۵ ، بیل گیتس و آلن Micro-Soft را بر اساس ترکیبی از "میکرو کامپیوتر" و "نرم افزار" تشکیل دادند. نرم افزار  BASICنخستین محصول معرفی شده توسط کمپانی مایکروسافت است. این نرم افزار در ابتدا بر روی سیستم های Altair قابل اجرا بود و در میان دوست داران حوزه تکنولوژی بسیار محبوب شد. 
به عنوان یکی از علت های محبوبیت بیسیک، میتوان به رایگان بودن نسخه های آپدیت شده این نرم افزار اشاره کرد. اما پس از مدتی گیتس با این کار مخالفت کرد و توزیع رایگان را مانند سرقت دانست. به عقیده ی او محصولاتی که برای فروش ساخته می شوند؛ نباید نسخه ی رایگان داشته باشند.

زندگی مشترک :

بیل گیتس پس از ۷ سال آشنایی با دختری به نام ملیندا که از کارمندان مایکروسافت بود؛ درسال ۱۹۹۴ با وی ازدواج کرد. آوازه موفقیت و همکاری این زوج به سوژه ی رسانه ها در سال های اخیر تبدیل شده بود و تاسیس بنیاد خیریه را میتوان یکی از مهم ترین اقدامات مشترکشان معرفی کرد.
چند ماه قبل، ملیندا و بیل رسما اعلام کردند که از یکدیگر جدا شدند و نیمی از اموال بیل گیتس به همسرش رسید. در راستای این اقدام، در رتبه بندی ثروت مند ترین افراد جهان، گیتس با دو پله سقوط به رده ی پنجم رسید.

زندگینامه وارن بافت سرمایه گذار بورس

وارن بافت ۹۱ ساله، یک تاجر نیکوکار و یکی از موفق ترین و معتبر ترین سرمایه گذاران بورس در سطح جهان است. دارایی خالص وی تا ژانویه سال ۲۰۲۰ مبلغ ۷۱.۸ میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین فلسفه سرمایه گذاری بافت در سراسر جهان به طور گسترده دنبال می شود.
بافت نیمی از ثروت خود را به امور خیریه اختصاص داده است و قصد دارد بخش اعظمی از ثروت باقی مانده اش را نیز پس از مرگ وقف نماید. با وجود میلیارد ها دلار سرمایه، وارن بافت سبک زندگی کاملا متوسط و معمولی دارد؛ به طوری که هنوز در منزلی که ۶ دهه پیش خریداری کرده بود زندگی می کند. او طی مصاحبه ای در ژوئن ۲۰۲۱ توضیح داد : نیازهای من ساده هستند. آنچه در ۴۰ سالگی من را خوشحال می کرد در ۹۰ سالگی نیز من را خوشحال می کند.

وارن بافت

آغاز زندگی وارن بافت :

وارن بافت در سال ۱۹۳۰ در زمانی که سرمایه گذاری در بورس آمریکا رکود بزرگ اقتصادی آمریکا شروع شده بود متولد شد. او از سنین نوجوانی به دنبال کسب و کار بود یعنی مدت ها قبل از اینکه به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شود.
در حالی که هنوز دانش آموز مدرسه ابتدایی بود، بسته های آدامس و بطری های کوکاکولا را از مغازه خواربار فروشی پدربزرگش خریداری می کرد و آن ها را در محلات با سود می فروخت. او در ۱۱ سالگی اولین سهام خود را خرید.

آغاز فعالیت های تجاری :

در نوجوانی به همراه یکی‌ از دوستانش در آرایشگاه ها دستگاه نوبت دهی کاغذی راه اندازی می کردند و کسب درآمد می نمودند. وارن بافت در ۱۵ سالگی توانست با جمع کردن سود حاصل از کارهای خود یک زمین کشاورزی ارزشمند به مساحت ۴۰ هکتار خریداری کند.
بلافاصله پس از اتمام تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کلمبیا، بافت در کنار مربی خود، بنیامین گراهام، اسطوره سرمایه گذاری در شهر نیویورک کار کرد. زمانی که گراهام بازنشسته شد وارن به زادگاه خود برگشت و صندوق های سرمایه گذاری موفقی به نام صندوق مشارکت بافت تاسیس نمود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب