امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 56017 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۶:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر تقی پور: طعم شیرین پهنای باند اینترنت با فیبر نوری مخابرات

خبرایران : دکتر تقی پور وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده کنونی مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح گسترش فیبرنوری شرکت مخابرات ایران، مردم طعم شیرین پهنای باند و اینترنت امن و با سرعت را خواهند چشید.
دکتر تقی پور: طعم شیرین پهنای باند اینترنت با فیبر نوری مخابرات
به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، دکتر تقی پور در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه و بهره برداری از پروژه فیبرنوری شهرک شهید خرازی تهران و در گفت و گو با پیام تهران آنلاین ضمن بیان این مطلب افزود: با تکیه بر توانمندی های داخلی و سکوهای بومی و با اجرای طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران،  پهنای باند بی نهایت و مورد نیاز کسب و کارها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر  اینکه اجرای طرح نجما تا چه میزان در  تحقق شبکه ملی اطلاعات، بعنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری موثر است، تصریح کرد: این موضوع فوری و ضروریست،بنابراین طرحی که در شرکت مخابرات ایران و در استان تهران آغاز شده است، موجب امیداواری هرچه بیشتر شده تا فیبرنوری به منازل و کسب و کارها و تمامی کابرها برسد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه اتصال ۲۰ میلیون اینترنت پرسرعت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با ارتباط و اتصال ۲۰ میلیونی که وزارت ارتباطات تعریف کرده است، امیدوارم بتوانیم ظرف دو سه سال آینده جبران عقب ماندگی را انجام بدهیم و شاهد کیفیت بالاتر سرویس های خدماتی در تهران و سایر مناطق کشور باشیم.
دکتر تقی پور با بیان اینکه از اهداف اصلی شبکه ملی اطلاعات، تامین پهنای باند برای خدمت رسانی و پوشش اطلاعات همه کاربر ها بوده و امروز این نیاز کاملا مشهود است، گفت:  ماامیدواریم همکاری و همگرایی میان کاربران و دولت به نحوی تسریع شود که این پروژه در سایر نقاط کشور نیز گسترش یابد.
وزیر اسبق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون نقش حمایتی  دستگاه های قانون گذار از طرح نجمای شرکت مخابرات ایران اذعان داشت: قطعا در یک پروژه ملی به این وسعت همه دستگاه ها باید با هم تعامل و همگرایی داشته باشند، تا این پروژه به انجام برسد و همانطور که این طرح تا به حال عقب مانده، چنانچه کمک های لازم انجام نشود کماکان بر زمین می ماند.
وی افزود: ما نیز در مجلس سعی کردیم بودجه های لازم را در نظر بگیریم و از سوی دیگر وزارت ارتباطات نیز با جدیت پیگیر است تا بیست میلیون ارتباط در حداقل زمان ممکن برای همه کاربرها تامین شود. بنابراین ضرورت دارد تمامی دستگاه های مرتبط از شرکت مخابرات ایران برای تحقق پروژه ملی فیبرنوری حمایت کنند.

  

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب