امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54235 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آیین بهره برداری از پروژه فیبرنوری مخابرات تهران برگزار شد

خبرایران : با حضور سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران و مسئولین لشگری و کشوری، آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه سه هزار پورت فیبرنوری دوشنبه ۲۸ فروردین ماه سال جاری برگزار شد.
آیین بهره برداری از پروژه فیبرنوری مخابرات تهران برگزار شد
به گزارش خبرایران از روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، در ادامه سلسله افتتاحات پروژه های فیبرنوری مخابرات استان تهران و در راستای تحقق طرح نجما ( نهضت جهادی مخابرات ایران) مراسم بهره برداری از یکی دیگر از پروژه های فیبرنوری مخابرات منطقه تهران در آستانه روز ارتش و با حضور مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و مخابرات منطقه تهران، نمایندگان فاوای ارتش، سپاه، وزارت دفاع، عضو شورای راهبردی محیط زیست کشور، معاون شهردار منطقه چهار، رییس ناحیه سه شهرداری منطقه چهار و حجت السلام مرتضوی از معتمدین محلی به انجام رسید.
 
در این مراسم پس از سخنرانی سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران و همچنین ارایه گزارش نحوه اجرای طرح نجما توسط صادقی مجری طرح نجما، بهره برداری از پروژه فیبرنوری سه هزار پورتی در محدوده جغرافیایی مراکز مخابراتی شهید لطیفی و شهید محلاتی اداره کل مخابرات منطقه دو انجام و  ساکنان مجموعه های مسکونی و تجاری این محدوده تهران بزرگ از خدمات و سرویس های نوین مخابراتی بر بستر فیبرنوری بهره مند شدند.
 
سلطانی: نهضت جهادی توسعه فیبرنوری مخابرات، اثرات ملی به همراه دارد
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در آیین بهره برداری از پروژه فیبرنوری مخابرات استان تهران گفت: طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران (نجما) موجب جهش در توسعه زیرساخت های ارتباطی می شود و اثرات ملی به همراه دارد.
 
سلطانی در این مراسم، ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، از تلاش ها و زحمات ملک جعفریان و همکاران مخابرات منطقه تهران در توسعه پروژه های فیبرنوری استان تهران تقدیر و از ملک جعفریان بعنوان مدیری کوشا، با تجربه و با روحیه جهادی نام برد و افزود: طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران از دو ماه پیش به مناطق مخابراتی کشور ابلاغ شد، که هم اکنون شاهد سلسله افتتاحات هفتگی در مخابرات منطقه تهران هستیم.
 
سلطانی با تاکید بر ضرورت ارتقای شبکه مخابراتی کشور با محوریت توسعه فیبرنوری، خاطرنشان ساخت: شرکت مخابرات ایران با وجود تمامی کمبودها و تنگناها در راستای ایفای رسالت های خود و تحقق اهداف و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش جهادی برای رشد اقتصادی و افزایش تولید، طرح نجما را با هر شرایطی در دستور کار قرار داد و بستر ارتباطی برای هرگونه رشد و توسعه در سایر حوزه های کشور را فراهم آورد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مخابرات، پیشران صنعت و از مولفه های موثر در رشد و توسعه اقتصادی در تمام کشورهای دنیا به شمار می رود، افزود: زیرساخت ارتباطی هر کشوری اثر مستقیم در تولید ناخالص ملی دارد و تمامی بخش های غیردولتی فعال در این زمینه از سوی نهادهای حاکمتی کشورها مورد حمایت های گوناگونی قرار می گیرند.
 
وی تصریح کرد: داشتن محدودیت ها در حوزه منابع مالی، مانع از آن نشد تا کار بر زمین بماند و تلاش و روحیه جهادی همکاران مخابرات مناطق سراسر کشور بویژه مخابرات منطقه تهران، موجب شد تا پای در میدان گذاشته و لایه دسترسی را برای خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم شریف ایران اسلامی در بخش های خانگی، تجاری، نهادها و سازمان ها بر بستر فیبرنوری به ارمغان آورند.
 
سلطانی از تمامی استانداران، فرمانداران، شهرداران و مسئولان مرتبط که با حمایت های خود شرکت مخابرات را در تحقق هرچه بهتر نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران یاری می کنند، تقدیر و اظهار امیدواری کرد با همیاری تمامی نهادها و دستگاه های مرتبط با موضوع، زمینه تحقق افزایش تولید و رونق کسب و کارها ی مبتنی با بر اقتصاد دیجیتال فراهم شود.
 
ملک جعفریان: مهار تورم و رشد تولید بر مدار فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی محقق می شود
مدیر مخابرات منطقه تهران در مراسم بهره برداری از بخش دیگری از پروژه های فیبرنوری مخابرات استان تهران گفت: توسعه فیبرنوری و استقرار مطلوب فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی منجر به شفافیت و اعتماد آفرینی می شود و محور اصلی در مهار تورم و رشد تولید بشمار می رود.
 
ملک جعفریان دراین مراسم با مروری به روند رشد فناوری های ارتباطی و مخابراتی، به تاثیرات روزافزون صنعت مخابرات و ارتباطات بر انواع خدمات از جمله حوزه سلامت، آموزش و اقتصاد دیجتال اشاره کرد و افزود: گریزی از حرکت بسوی ارایه سرویس های نوین مخابراتی نظیر ارایه اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری وجود ندارد و تنها گزینه مقابله با اینترنت ماهواره ای همین فیبرنوری است.
 
وی فناوری هایی نظیر هوش مصنوعی، پهبادهای ارتباطی و پستی، خانه های هوشمند، خودروهای خودران، در اختیار داشتن دیتابیس های زیاد برای تحلیل محتوا و تبدیل داده ها به اطلاعات، واقعیت مجازی و فناوری هایی از این دست را صرفا بر بستر فیبرنوری ممکن و میسر دانست و افزود: هوش مصنوعی اثرات شگرفی بر جوامع انسانی در حوزه مشاغل و کسب و کارها و سایر حوزه ها برجای می گذارد، بنحوی که بخش زیادی از مشاغل را در آینده ای نه چندان دور هوش مصنوعی به انجام می رساند.
 
مدیر مخابرات منطقه تهران با بیان اینکه در حال حاضر مخابرات بسترهای ارتباطی موردنیاز اپراتورها و سایر حاضران در صنعت مخابرات و ارتباطات کشور را فراهم کرده است، افزود: گسترش فیبرنوری موجب رشد و ارتقای سطح کیفی ارتباطات امن و پایدار می شود و زمینه رشد حوزه های اقتصادی و خدمات رسانی را نیز به نحو مطلوبی به ارمغان می اورد.
 
ملک جعفریان با اشاره به افتتاح و بهره برداری از پروژه سه هزار پورتی فیبرنوری در مجتمع مسکونی محدوده اداره کل مخابرات منطقه دو تهران، به تشریح مزایا و ویژگی های راه اندازی فیبرنوری پرداخت و از حمایت های مجموعه شرکت مخابرات ایران بویژه سلطانی و سایر همکاران مخابرات منطقه تهران در اجرای هرچه بهتر طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران تقدیر کرد.
 
گفتنی است در این مراسم صادقی مجری طرح نجمای شرکت مخابرات ایران نیز به ارایه گزارشی از روند اجرای طرح در سطح کشور پرداخت و ۵۰ درصد پروژه های فیبرنوری در سراسر کشور را متعلق به مخابرات تهران دانست.
شایان ذکر است بهره برداری از پروژه فیبرنوری سه هزار پورتی سه مجموعه مسکونی، بطور همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس در مراکز مخابراتی شهید لطیفی و شهید محلاتی اداره کل مخابرات منطقه دو همراه با تست سرعت اینترنت انجام شد و پورت های اینترتت پرسرعت بر بستر فیبرنوری آماده بهره برداری شهروندان و ساکنان مجتمع های یادشده قرار گرفته است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب