امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54225 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رویداد کم‌نظیری که در صنعت بیمه کشور رخ داد:

حضور مدیران ارشد صنعت بیمه، مدیران عامل اسبق و بیمه‌گذاران در مراسم گرامیداشت ۵۰ سالگی بیمه دانا

خبرایران : مدیران ارشد صنعت بیمه کشور در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال‌روز تأسیس این شرکت در تهران حضور یافتند.
حضور مدیران ارشد صنعت بیمه، مدیران عامل اسبق و بیمه‌گذاران در مراسم گرامیداشت ۵۰ سالگی بیمه دانا

 

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بیمه دانا، به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس این شرکت، روز دوشنبه، 27 آذرماه جاری، گردهمایی صمیمانه‌ای با حضور دکتر علی استادهاشمی رئیس‌کل بیمه مرکزی، دکتر علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، موسی رضایی میرقائد مدیرعامل بیمه البرز، عبدالحسین پهلوان مدیرعامل بیمه امید، دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه دانا و اعضای هیئت‌مدیره این شرکت، دکتر احمد جوادی‌پور قائم‌مقام مدیرعامل، معاونان، مدیران ستادی و شعب، مدیران عامل اسبق بیمه دانا، رؤسای انجمن نمایندگان، سهامداران و بیمه‌گذاران بزرگ این شرکت در تالار کوه نور هتل پارسیان اوین برگزار شد.

 

 

پیام تبریک وزیر امور اقتصادی و دارایی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس بیمه دانا
در این مراسم پس از پخش فیلم مستند «نیم قرن دانایی» درباره تاریخچه تأسیس بیمه دانا و چگونگی ارائه خدمات به بیمه‌گذاران، پیام ویدئویی دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی پخش شد که وی در این پیام، ضمن تبریک پنجاهمین سالگرد تأسیس بیمه دانا، به مخاطرات و ریسک‌های داخلی و خارجی حوزه اقتصاد اشاره و از افزایش مشهود رتبه و ارتقای سطح خدمات بیمه‌ای بیمه دانا، تقدیر کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بیمه دانا سهم قابل توجهی از سهامداران سهام عدالت را برعهده دارد، اظهار داشت: این شرکت به دلیل مشارکت گسترده مردمی، یکی از فراگیرترین شرکت‌های بیمه است که تعداد زیادی از ذینفعان در آن حضور دارند، بنابراین امیدوارم همزمان با این مشارکت گسترده مردمی و بهره‌مندی عموم مردم از آن، در آستانه نیم‌قرن فعالیت خود، به‌عنوان رکن مهمی از صنعت بیمه کشور، بتواند در کنار کارایی، پیشرفت، رشد و ترقی، پاسخگوی نیازهای تمامی اقشار مختلف جامعه نیز باشد. 

تشریح مهم‌ترین اقداماتِ رشد و جهش چشمگیر بیمه دانا در دو سال اخیر  
دکتر رضا جعفری مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بیمه دانا در ادامه مراسم طی سخنانی، با تبریک صمیمانه پنجاهمین سالگرد تأسیس این شرکت، مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات دو سال اخیر را که موجب رشد و جهش چشمگیر این شرکت در صنعت بیمه شد را تشریح کرد.
 وی، استقرار نظام و تفکر برنامه‌ریزی و اصلاحات زیرساختی، توانمندسازی نیروی انسانی و جانشین‌پروری، تقویت روحیه کارمحوری و خدمات‌رسانی مطلوب به بیمه‌گذاران با رعایت اصول مشتری‌مداری، اجرای سیاست توسعه بازار مبتنی بر مدیریت ریسک، پرهیز از نرخ‌شکنی، پیگیری وصول دارایی‌ها و مطالبات، تقویت ذخایر فنی شرکت و توسعه شبکه فروش و نمایندگی‌ها را، از اهم اقدامات این شرکت برشمرد و افزود: با تلاش‌های انجام‌شده توسط نیروهای ستاد و صف، سهم این شرکت از  ۷٫۷ درصد در سال ۱۴۰۰، به حدود ۱۴ درصد در حال‌حاضر رسیده و این اتفاق در حالی رخ داده که جمع کل دارایی‌های شرکت در حال حاضر حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان است.
دکتر رضا جعفری، موفقیت‌های به دست آمده از سوی بیمه دانا را حاصل تلاش‌ها و خدمات شبانه‌‌روزی تمامی مدیران عامل این شرکت از ابتدا تاکنون، مدیران ارشد، رؤسای شعب، کارکنان و شبکه فروش بیمه دانا و همچنین اعتماد، رضایت و وفاداری مشتریانش دانست و گفت: امیدوارم با ادامه این مسیر و حفظ هم‌افزایی موجود در سال آینده، شاهد به ثمر نشستن بیش از پیش این تلاش‌های شبانه‌روزی با کسب رتبه و جایگاه ممتاز در صنعت بیمه کشور باشیم.

لزوم همدلی و هماهنگی تمامی عناصر بیمه برای استمرار خدمت‌رسانی به مردم
دکتر علی استادهاشمی رئیس‌کل بیمه مرکزی هم در این مراسم، ضمن تقدیر از بیمه دانا بابت ارائه خدمات مناسب به مردم و بیمه‌گذاران، خواستار همدلی و هماهنگی تمامی عناصر بیمه، برای استمرار خدمت‌رسانی به مردم شد.
وی گفت: همان‌طور که بیمه دانا با ۵۰ سال قدمت و بالندگی، توانسته در تولید حق‌بیمه، به اولین شرکت بیمه خصوصی در کشور تبدیل شود، انتظار می‌رود در سایر شاخص‌ها نیز پیشتاز بوده و همواره در کنار مردم و همراه آنها بتواند بهترین خدمات بیمه‌ای را به ایشان ارائه کند.
 رئیس‌کل بیمه مرکزی همچنین، با برشمردن ریسک‌های موجود در عرصه اقتصاد کشور، خواستار ارتقای سطح و جایگاه صنعت بیمه در جامعه شد و افزود: در جامعه به طور مکرر حق‌بیمه تولید می‌شود، به همان میزان و بیشتر، شاهد ظهور ریسک‌های مرتبط با آن‌ها هستیم که ضرورت دارد کلیه فعالان صنعت بیمه با هماهنگی و به صورت عادلانه در کنار عرضه محصولات بیمه‌ای، در ارائه خدمات به بیمه‌گذاران نیز با سرعت بیشتری عمل کنند.
دکتر استادهاشمی با اشاره به اهمیت رضایتمندی بیمه گذاران و زیان‌دیدگان از خدمات صنعت بیمه به‌ویژه در دو حوزه خودرو و درمان ادامه داد: پرداخت به‌موقع و منصفانه خسارت یکی از راه‌های توسعه فرهنگ بیمه در میان مردم است.
رئیس شورای عالی بیمه از نقش‌آفرینی شرکت‌های بیمه در روزهای سخت و حوادث ناگوار قدردانی کرد و گفت: برای افزایش سطح رضایتمندی جامعه از خدمات بیمه‌ای همواره در تلاشیم با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، محصولات جدید و متنوعی برای تمام اقشار جامعه طراحی کنیم تا از این طریق بتوانیم در کاهش فرآیند پرداخت خسارت پیشرو باشیم.

تقدیر دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران از خدمات برتر بیمه دانا در حوزه درمان تکمیلی
محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز در این مراسم، با مرور تاریخچه صنعت بیمه در ایران و بیمه دانا، از خدمات برتر این شرکت، به‌ویژه در حوزه درمان تکمیلی تقدیر کرد و با اشاره به مزیت رقابتی بیمه دانا در حوزه بیمه درمان تکمیلی گفت: با توجه به افزایش سالانه میزان تعرفه‌های درمان، بیمه دانا با کسب حدود ۵۷ درصد از سهم بیمه درمان در صنعت بیمه کشور، توانسته خدمات شایسته و در خور شأنی به مردم و بیمه‌گذاران خود ارائه کند.
دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، این شرکت را یکی از چهار شرکت اصلی و قدیمی مطرح در کشور دانست و افزود: بیمه دانا، خدمات شایسته‌ای را در طی این سال‌ها به مردم ارائه کرده و مردم نیز از عملکرد و نحوه خدمت‌رسانی این شرکت راضی هستند.
 وی، ضمن قدردانی از مدیران ارشد بیمه دانا گفت: در طول این سال‌ها، بیمه دانا در دو دوره زنده‌یاد دکتر علی فرهندی و در حال‌حاضر، شاهد رشد و جهش قابل ملاحظه‌ای در صنعت بیمه بوده است که جای تبریک، تقدیر و تشکر بسیاری دارد.

تأکید به اهمیت بازاریابی بیمه توسط معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی
در این گردهمایی، دکتر علی بنیادی نایینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی نیز با تبریک این روز خاص به متولیان بیمه دانا، نکات مهمی را در خصوص بازاریابی بیمه عنوان و یادآور شد.
وی با تشریح برخی اقدامات و برنامه‌های شرکت‌های بیمه در حوزه اجرا، از ضرورت آشنایی و شناخت بیشتر مردم از محصولات بیمه‌ای سخن گفت و تأکید کرد: آنچه در این خصوص اهمیت دارد ورود به بازارهای نوین بیمه‌ای و پاسخگویی مناسب به مطالبات و خواسته‌های بیمه‌گذاران است که خوشبختانه بیمه دانا با توجه به این رویکرد مهم، توانسته از طرح تازه خود در حوزه ارتباط بیمه با مدارس کشور به خوبی بهره بگیرد و این امر موجب افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور خواهد شد.

بزرگداشت و تقدیر از مدیران عامل اسبق بیمه دانا
در این گردهمایی به پاسداشت زحمات مدیران عامل اسبق بیمه دانا به عنوان تاریخ زنده‌ این شرکت از سال‌ها تلاش، خدمت و فعالیت ایشان با اهدای لوح تقدیر، تشکر و قدردانی شد. 
گفتنی است دراین مراسم، از مصطفی نشاط مبین تهرانی به عنوان اولین مدیرعامل شرکت بیمه دانا پس از انقلاب اسلامی که از تاریخ 19 فروردین‌ماه 1368 تا 15 اردیبهشت‌ماه 1375 سکان رهبری این شرکت را برعهده داشتند، خانواده زنده‌‌یاد دکتر علی فرهندی مدیرعامل بیمه دانا از تاریخ 25 اردیبهشت 1375 لغایت 17 دی‌ماه 1380، عبدالرضا قاسمی مدیرعامل این شرکت از 18 دی‌ماه 1380 لغایت 10 آذرماه سال 1383، همسر زنده‌یاد سیدشمس‌الدین وهابی مدیرعامل اسبق بیمه دانا از تاریخ 11 آذرماه 1383 تا 28 اسفندماه 1385، هادی اویارحسین مدیرعامل این شرکت از 29 اسفندماه 1385 تا 21 فروردین‌ماه1391، دکتر ابراهیم کاردگر که طی دو دوره  از 22 فروردین 1391 تا 1 مهرماه 1392 و از 1 مهرماه 1397 لغایت 24 بهمن ماه سال 1400  و دکتر بیژن صادق، که از تاریخ 1 مهرماه 1392  لغایت 1 مهرماه 1397 به عنوان مدیران عامل بیمه دانا فعالیت داشتند، تقدیر شد.
همچنین گفتنی است در ادامه مدیران عامل اسبق بیمه دانا در سخنان کوتاهی، ضمن ابراز خشنودی از حضور در مراسم گرامیداشت ۵۰ سالگی این شرکت، با مرور خاطرات خود در سال‌های حضور در این شرکت، افزودند: امیدواریم در سایه افزایش توانمندی و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند بیمه دانا، شاهد ارتقای رتبه و سطح خدمات این شرکت در صنعت بیمه کشور باشیم.

 

رونمایی از طرح سفیران فرهنگی با هدف ارتقاء ضریب نفوذ بیمه در کشور
گفتنی است در این مراسم، با حضور دکتر علی استادهاشمی رئیس‌کل بیمه مرکزی، عباس دانشور رئیس اداره بیمه وزارت آموزش و پرورش و دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه دانا، از طرح تازه این شرکت با عنوان طرح سفیران فرهنگی که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود نیز رونمایی شد.
لازم به ذکر است بر اساس این طرح قرار است حدود ۱۶ میلیون نفر دانش‌آموز کشور تحت عنوان سفیران فرهنگی، با مشارکت در امر بازاریابی بیمه، ضمن تقویت پیوند صنعت بیمه با مدارس، ضریب نفوذ بیمه را در کشور ارتقاء دهند.

صدور و اهدای بیمه‌نامه حوادث به خواننده مطرح کشور
در ادامه این مراسم، گروه هنری راغب با اجرای قطعاتی زیبا از موسیقی سنتی و مدرن، سهم خود را در گرامیداشت این روز ادا کرد و یک فقره بیمه‌نامه حوادث (پوشش حنجره) از سوی مدیرعامل بیمه دانا به خواننده گروه هنری راغب، اهداء شد که طبق آن حنجره این خواننده تحت پوشش بیمه دانا قرار گرفت.

تقدیر از بیمه‌گذاران بزرگ بیمه دانا
تقدیر از وزارت آموزش و پرورش، صندوق اعتباری هنر، شرکت ذوب‌آهن اصفهان، گمرک جمهوری اسلامی ایران، شرکت فولاد، کانون حمل‌و نقل کالای کشور، سازمان تأمین اجتماعی، شرکت مخابرات ایران، شرکت سنگ آهن بافق، وزارت نیرو و شرکت دخانیات ایران به‌عنوان بیمه‌گذاران بزرگ بیمه دانا بخش دیگری از مراسم گرامی‌داشت پنجاهمین سالگرد تأسیس این شرکت بود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب