امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54188 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه یک : آبیاری فضای سبز شهری در شمال تهران مکانیزه می شود

خبرایران : طرح مکانیزه کردن آبیاری بخشی از فضاهای سبز شهری در شمال تهران در سال ۱۴۰۲ به عنوان یکی از اولویت های معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک، اجرا می شود.
شهردار منطقه یک : آبیاری فضای سبز شهری در شمال تهران مکانیزه می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: یکی از مواردی که امسال با جدیت پی گیری می شود بحث مکانیزه کردن آبیاری فضاهای سبز شهری است که با هوشمند سازی و استفاده از سنسورهای لازم آبیاری به صورت مکانیزه و در موقع خشکی خاک و نیاز گیاه انجام می شود که می تواند به مقدار قابل توجهی نیاز آبی و هدر رفت آب را کاهش دهد.

او افزود:این طرح به صورت پایلوت برای سه بوستان قیطریه، نیاوران و مهرگان اجرا خواهد شد و همچنین چندین سپتیک نیز در سال جاری برای ذخیره آبهای سطحی و تامین آب برای آبیاری فضاهای سبز در فصل تابستان اجرا خواهیم نمود تا از منابع آبهای زیرزمینی کمتر استفاده شود.

صباغ با اشاره به رشد ۲۰۷ درصدی اعتبار منطقه یک در سال جدید نیز تصریح کرد: با اعتبار داده شده به منطقه شاهد سالی پر تلاش و پرتکاپو در حوزه خدمات رسانی به شهروندان خواهیم بود و چندین طرح موضوعی و موضعی را نیز در این حوزه ها به اجرا خواهیم رساند.

شهردار منطقه یک تکمیل کمربند سبز شمال تهران در محدوده منطقه یک و اجرای طرح های زیباسازی و فضای سبز با هدف ایجاد فضاهای متنوع و مفرح بصری برای شهروندان را از دیگر اقدامات اجرایی این معاونت در سال جدید اعلام کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب