امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53101 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۴:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

باریج اسانس کاشان قهرمان لیگ والیبال زنان ایران شد

خبر ایران : پرونده لیگ برتر والیبال زنان امروز (28 بهمن 1400) با قهرمانی باریج اسانس کاشان در دیدار نهایی این فصل از رقابتها بسته شد.
باریج اسانس کاشان قهرمان لیگ والیبال زنان ایران شد

در فینال این مسابقات، امروز در سالن فدراسیون والیبال و از ساعت ۱۵:۱۵ تیم های باریج اسانس کاشان با هدایت فاطمه شعبان خمسه و سایپا با رهبری مریم هاشمی به مصاف هم رفتند.

باریج اسانس با شکست ذوب آهن اصفهان به فینال رسیده و سایپا نیز با غلبه بر پیکان فینالیست شده بود.

ست اول : شروع خوب باریج

باریج اسانس ست اول را فوق العاده شروع کرد و نشان داد برابر قهرمان ۲ دوره اخیر لیگ والیبال بانوان، از پیش بازنده نیست.

باریج اسانس شجاعانه برابر مهره های باتجربه سایپا عمل کرد و به سایپا اجازه نداد برتری این تیم در جریان ست نخست را جبران کند.

آبشارهای مهسا کدخدا در این ست، خودنمایی می کرد و در سوی مقابل پوران زارع، سلاح اصلی سایپا برای ضربه زدن به باریج اسانس کاشان بود.

بازی در این ست بارها به دلیل استفاده از ویدئو چک متوقف شد. در امتیازات پایانی باریج اسانس، نقش مونا آشفته، آیتک سلامت و زهرا کریمی شاخص تر بود.

در نهایت باریج اسانس ۲۵ بر ۱۹ این ست را به سود خود پایان داد و  با پیروزی در اولین بخش از مسابقه، عزم خود را برای قهرمانی به نمایش گذاشت.

ست دوم ، باز هم در چنگال باریج

بر خلاف آنچه تصور می شد، ست دوم، ست برانگیختگی سایپا نبود و ثبات باریج اسانس در امتیازگیری، باز هم مچ سایپا را خواباند.

تغییرات پیاپی در ترکیب سایپا هم کارساز نبود. آبشارهای مونا خواجه کلایی و پوران زارع، فوق العاده اما نهایتا یک مرهم برای سایپا بود.

باریج اسانس با اعتماد به نفس این ست را پیش برد و آیتک سلامت و مونا آشفته یکی پس از دیگری توپ ها را به زمین حریف رساندند.

پیروزی ۲۵ بر ۱۴ باریج اسانس در ست نتیجه شگفت انگیزی بود و کسی فکر آن را نمی کرد که سایپا در ست دوم با چنین اختلافی بازنده شود.

ست سوم ، سایپا با صابری برگشت

ست سوم، بخشی از بازی بود که به اوج جذابیت رسید. سایپا که خود را در لبه پرتگاه نایب قهرمانی می دید به آب و آتش زد و این، قابل پیش بینی بود.

ست سوم را می توان ست “تجربه” نام گذاری کرد جایی که تجربه و فهم والیبالی شبنم علیخانی و مهسا صابری کفه ترازو را به سود باریج اسانس سنگین کرد.

باریج اسانس در پوئن های پایانی و در شرایطی که پا به پای سایپا پیش می رفت غافلگیر شد و عنان کار را از دست داد و ۲۱ بر ۲۵ مغلوب سایپا شد.

ست چهارم ؛ این باریج اسانس فوق العاده

در ست چهارم، باریج اسانس دوباره توانست جریان بازی را در اختیار بگیرد و در برابر آبشارهای مونا آشفته، آیتک سلامت و مهسا کدخدا و دریافت های فوق العاده متقیان، سایپا به اندازه کافی کارآمد نبود.

مهسا کدخدا در این ست طوری عمل می کرد که گویی این بازی مهم ترین بازی زندگی اش است . باریج اسانس با تمام وجود این پیروزی را می خواست و با پیروزی ۲۵ بر ۲۰ در این ست به هدفش رسید.

بدین ترتیب باریج اسانس کاشان ۳ بر یک پیروز این بازی شد و قهرمانی لیگ برتر والیبال زنان ۱۴۰۰ را به دست آورد آن هم در حالی که این تیم در جدول گروهی، پس از سایپا و ذوب آهن، سوم شده بود.

تفکرات فاطمه شعبان خمسه به عنوان یک مربی جوان اما فکور و دقیق با همت جوان های باریج اسانس به ثمر نشست و روزی تاریخی برای باریج اسانس و تک تک اعضای این تیم رقم خورد.

باریج اسانس به آخرین تیم قهرمان قرن لیگ والیبال زنان ایران تبدیل شد.

© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب