امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51681 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۵:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دولت انقلابی مهترین عامل تمدن سازی نوین اسلامی است ؛

نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 1400 / اولین دولت در گام دوم انقلاب

خبرایران : مهمترین عامل انتخاب رییس جمهور آینده توانمندی دولت ایشان برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است.
نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 1400 /  اولین دولت در گام دوم انقلاب
ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی و مسیر توسعه کشور به بیان و فرمان رهبر انقلاب اسلامی در حالی در مسیر اجرایی شدن قرار دارد که کمتر از 9 ماه دیگر اولین انتخابات ریاست جمهوری در این مقطع را برگزار می کند
بیانیه گام دوم که رهبر انقلاب آن را در سالگرد چهل‌سالگی جمهوری اسلامی، خطاب به مردم و جوانان صادر کردند، به دلایل مختلف، مهم‌ترین نقطه اتکای نیروهایی است که به دنبال بازآفرینی محیط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عبور کشور از فروافتادن در دام مسائل عاجل و باز کردن امکان توسعه کشور هستند و قطعا بیشتر تاثیر را در بین شاخص های مهم انتخابات ریاست جمهوری 1400 خواهد داشت . 
به تحلیل بسیاری از سیاستمدارن و نخبگان  این بینایه ارزشمند نقش کلیدی و جامعی انتخابات 1400 و دولت آینده خواهد داشت و این موضوع در اینجا اهمیت پیدا می کند که کدام یک از کاندید های انتخابات ریاست جمهوری این توانمندی را دارند که بتواند با تشکیل دولت انقلابی و جهادی در اجرا شدن بیانیه گام دوم انقلاب گام بردارد.
خبر ها و نقل قول های زیادی از کاندید ها به گوش می رسد هر حزب و طیف سیاسی کاندید و برنامه خاص خود را برای انتخابات ارائه می دهد اما باید توجه داشت که چه شخصی و با چه برنامه ای این توانمندی و ظرفیت را دارد.
سابقه ادواری دولت ها شاهد شعار و تبلیغ های زیادی بوده است و اینبار سابقه ی اجرای انقلابی کاندید های می تواند مهر تاییدی بر برنامه های راهبردی ایشان باشد.
در میان نامزدهای مطرح به نظر می‌رسد که تعداد نه چندان زیادی تا حدودی صلاحیت حضور در انتخابات را دارند که باز هم به فرموده حضرت امام (ره) میزان رای ملت است  و این مردم شریف و آگاه ایران هستند سرنوشت 4 سال دولت جمهوری اسلامی ایران را رقم خواهند زد.
در میان چهره‌های سیاسی اجتماعی مطرح با دیدگاه انقلابی به نظر می رسد لیست ذیل شانس بیشتری برای حضور در انتخابات 1400 دارند : 
 
۱- علی لاریجانی – رئیس سابق مجلس
۲- محمد باقر قالیباف – رئیس مجلس
۳- علی نیکزاد – نایب رئیس مجلس
۴- سعید جلیلی - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
۵- محسن رضایی - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
۶- محمد حسن نامی - وزیر دولت احمدی نژاد
۷- امیر دریادار حبیب الله سیاری - رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران
۸- سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان - وزیر دولت روحانی
۹- عزت الله ضرغامی - رئیس سابق سازمان صداو سیما
۱۰- سردار سعید محمد - فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء
۱۱- پرویز فتاح - رئیس بنیاد مستضعفان
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب