امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46742 تاریخ انتشار: جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۹:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

عادل جلودار درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

هیچ نظارتی به دلیل نداشتن نماینده دولت و بخشدار برمنطقه محروم جزیره لاوان صورت نمی‌گیرد/ درجزیره لاوان هیچ هتلی برای اسکان گردشگران وجود ندارد/ بسیاری از زمین‌ها و خانه‌های لاوان توسط شورای اسلامی به فروش رسیده است

خبرایران : فعال اقتصادی و گردشگری کشورمان گفت: متاسفانه درکنارنادیده گرفتن بسیاری ازحقوق اولیه مردم جزیره محروم لاوان بسیاری از زمین‌هاو خانه‌ها توسط شورای اسلامی به فروش رسیده است. با این وجود، سرمایه‌گذاران بسیاری هستند که در صورت حمایت ارگان‌های بالادستی و سنگ‌اندازی نکردن، آماده سرمایه‌گذاری در لاوان می‌باشند تا صنعت گردشگری این جزیره زیبا رونق بگیرد.
هیچ نظارتی به دلیل نداشتن نماینده دولت و بخشدار برمنطقه محروم جزیره لاوان صورت نمی‌گیرد/ درجزیره لاوان هیچ هتلی برای اسکان گردشگران وجود ندارد/ بسیاری از زمین‌ها و خانه‌های لاوان توسط شورای اسلامی به فروش رسیده است

عادل جلوداراز فعالین اقتصادی و گردشگری کشورمان درگفتگو با خبرنگارخبرایران اظهارداشت : متاسفانه روستای زیبای دهریز از توابع روستای لاوان در زمان جنگ تحمیلی خالی ازسکنه شد وهم‌اکنون نیز مردم بدلیل عدم رسیدگی وشرایط نامساعد آب و هوایی، تمایلی به بازگشت به این منطقه را ندارند.

وی عنوان داشت : این روستای زیبا که بخش کوچکی ازجزیره لاوان است، در صورت تخصیص آب آشامیدنی سالم ظرفیت بالایی برای امر گردشگری، خصوصا کشاورزی و دامداری دارد و ما انتظار حمایت از پالایشگاه نفت جزیره، منطقه ویژه اقتصادی و دولت را داریم که متاسفانه تاکنون هیچ نظارت و کمکی از آنها دریافت نکرده‌ایم و همچون کودکی بی‌سرپرست در میان آب‌های خلیج‌فارس رها گشته‌ایم.

فعال اقتصادی و گردشگری کشورمان افزود : در حال از دست دادن روستای گرت و اختصاص دادن آن به میادین گازی نیز می‌باشیم؛ روستایی که مهد آباء و اجدادماست که سند دستی آن با مهر شورا و دهیار موجود است، ولی سند تک برگ و کد رهگیری و مبایعه نامه که باید به آن استناد داده شود و همچنین نقشه شهرداری صادر نمی‌شود و دست ما به جایی بند نیست.

وی تاکید کرد: متاسفانه جزیره لاوان نماینده دولت و بخشدار ندارد و به همین دلیل هیچ نظارتی بر این منطقه محروم صورت نمی‌گیرد؛ منطقه‌ای که نیمی از مردم آن عرب هستند و در کنار قوم ایرانی همزیستی مسالمت‌آمیزی دارند.

جلودار در خصوص مشکلات جزیره لاوان ابرازداشت : ازجمله مشکلات دیگرجزیره لاوان، نبود نقشه شهرداری، فقر، تبعیض، بی‌آبی و بیکاری جوانان است و بدلیل نبود مدیریت کارآمد، هر کار اداری به بخش‌های مختلف استان هرمزگان محول می‌شود که آن هم در نهایت بی‌نتیجه می‌ماند.

وی ادامه داد: همچنین، سایر حقوق در این جزیره محروم رعایت نمی‌شود و متاسفانه بسیاری از زمین‌هاو خانه‌ها توسط شورای اسلامی به فروش رسیده است. با این وجود، سرمایه‌گذاران بسیاری هستند که در صورت حمایت ارگان‌های بالادستی و سنگ‌اندازی نکردن، آماده سرمایه‌گذاری در لاوان می‌باشند تا صنعت گردشگری این جزیره زیبا رونق بگیرد.

فعال اقتصادی و گردشگری کشورمان درپایان سخنان خود گفت : دراین جزیره هیچ هتلی برای اسکان گردشگران وجود ندارد و هیچ نرخ قیمت گذاری بر روی خانه‌ها و مغازه‌ها وجود ندارد، همچنین سال‌های سال است که با مشکلات مالیاتی و عوارض دهیاری دست به گریبان هستیم، ولی در عوض هیچ امکانات تفریحی و رفاهی نداریم.

 

         

 

         
 

 

         

 

       

 

        
 
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب