امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4397 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

خط و نشان کشیدن‌های آمریکا برای ایران در میانه مذاکرات هسته‌ای

لس آنجلس تایمز: سازش نکنید، مذاکرات را قطع خواهیم کرد

یکی از مقامات ارشد دولت اوباما نسبت به قطع مذاکرات هسته ای وین از سوی گروه 1+5 هشدار داد.
لس آنجلس تایمز: سازش نکنید، مذاکرات را قطع خواهیم کرد
 

به گزارش خبر ایران ، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در این باره می نویسد: یکی از مقامات ارشد دولت اوباما که خواست نامش فاش نشود، روز پنجشنبه هشدار داد که در صورت آنکه ایران با گروه 5+1 به سازش نرسد مذاکرات هسته ای را قطع خواهند کرد.
وی افزود: 6 کشور حاضر در مذاکرات هسته با ایران این گزینه را پیش روی خود دارند که مذاکرات بر سر پرونده هسته ای ایران را برای 6 ماه دیگر ادامه دهند اما این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که دو طرف احساس کنند ادامه مذاکرات ارزش وقت گذاشتن را دارد.
وی که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، افزود: تمدید مذاکرات هسته ای با ایران آنطور که برخی در نشست های خبری عنوان کردند به طور اتوماتیک و خودکار صورت نخواهد گرفت.
لس آنجلس تایمز در ادامه می نویسد: این هشدار بخشی از برنامه مقامات آمریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران برای پیشرفت در مذاکرات با هدف دست یابی به توافق هسته ای تاریخی است.آمریکا و پنج قدرت جهانی –فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین- طی پنج ماه گذشته مذاکراتی را برای دستیابی به توافقی که تحریم های بین الملل علیه اقتصاد ایران را کاهش دهد و در مقابل از دستیابی تهران به آنچه توانایی ساخت بمب اتمی خوانده می شود، جلوگیری کنند، آغاز کرده اند.
این مقام آمریکایی همچنین گفت: مذاکرات هسته ای همانند نشست دو حزب نیست که هرازگاهی بایکدیگر دیدار می کنند، نشست های هسته ای با هدف وساطت برگزار نمی شود، این نشست ها به نیاز جامعه بین المللی از ایران برای عمل به تعهداتش است.وی با اشاره به اینکه اختلافات مهمی همچنان باقی مانده است می گوید: در 2 روز گذشته از این دور از مذاکرات هیچ پیشرفت مهمی را از سوی ایران شاهد نبودیم.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب