امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 43271 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر خارجه بحرین اعلام کرد؛

دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم/ ایران به دنبال صلح با ما باشد

وزیر خارجه بحرین گفت: تهران نمی‌تواند با نادیده گرفتن کشورهای منطقه، مشکلات خود را با جامعه جهانی حل کند..
دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم/ ایران به دنبال صلح با ما باشد

به گزارش خبرایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، شیخ " خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین روز یکشنبه (دیروز) در اظهاراتی در کنفرانس"دیالوگ منامه" گفت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هرگز از تغییر رژیم در ایران دفاع نمی كنند.

"او افزود:" ما در شورای همکاری خلیج ( فارس) ، به عنوان كشورهای مسئول، هرگز و هرگز طرفداری از تغییر رژیم در ایران نخواهیم كرد. ما هرگز در امور داخلی ایران دخالت نکرده و نخواهیم کرد."

وزیر خارجه بحرین گفت: "ما از ایران می‌خواهیم كه بیشتر به همسایگان خود توجه كند و به دنبال صلح با ما باشد."

این دیپلمات ارشد بحرینی گفت: "تهران نمی‌تواند با نادیده گرفتن کشورهای منطقه، مشکلات خود را با جامعه جهانی حل کند.. (زیرا) منافع آنها اینجا و در بین منافع دیگر کشورهای منطقه است."

وزیر خارجه بحرین همچنین مدعی شد:" ما تقریباً 40 سال است که دخالت ایران را تجربه کردیم. علی‌رغم دوره‌هایی از همکاری و علی‌رغم تلاش‌های بی‌شمار ما در طول این سال‌ها برای دستیابی به روابط بهتر، ایران به نظر می‌رسد که نمی‌تواند بحرین را چیزی بیشتر از یک هدف ببیند."

وزیر خارجه بحرین 3 ماه پیش نیز در اظهاراتی مدعی شده بود، ایران از طریق گروه‌های نیابتی تحت حمایت خود،علیه این کشور جنگ به راه انداخته است.

 دولت بحرین به بهانه دخالت ایران در امور داخلی این کشور و به پیروی از دولت عربستان سعودی از ژانویه سال 2016 روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است.

جمهوری اسلامی ایران در پی ناآرامی‌های بعد از آغاز "بهار عربی" در کشور بحرین همواره از دولت منامه خواسته تا به حقوق اکثریت شیعه این کشور که خواهان زندگی بهتر و داشتن حق تعیین سرنوشت خود هستند، احترام گذاشته و از سرکوب آزادی‌های مدنی و سیاسی اکثریت جمعیت این کشور، دست بردارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب