امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 42311 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

افشای زوایایی پنهان از قتل محافظ شخصی ملک سلمان + تصاویر

خبرایران: حساب‌های کاربری عربستان تصاویری را منتشر کردند که مربوط به داخل منزلی است که قتل محافظ شخصی ملک سلمان در آنجا صورت گرفته است. عبدالعزیزالفغم پسر بداح هایف الفغم المطیری، محافظ شخصی سابق ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه فقید عربستان بود که بیش از ۳۰ سال برای او کار کرد.
افشای زوایایی پنهان از قتل محافظ شخصی ملک سلمان + تصاویر

به گزارش خبرایران از عربی ۲۱، حساب‌های کاربری سعودی تصاویری از منزلی که قتل عبدالعزیز الفغم، محافظ شخصی ملک سلمان، پادشاه عربستان در آنجا رخ داده، منتشر کردند.

در این تصاویر آثار خون در کف سالن مشاهده می‌شود، مضاف بر اینکه گلوله‌هایی که درب ورودی منزل را سوراخ کرده‌اند قابل رویت هستند، این منزل متعلق به دوست مشترک الفغم و قاتل بوده است.

این منزل در منطقه ساحلی شهر جده در غرب عربستان واقع است.  

مقامات سعودی می‌گویند، قاتل الفغم ممدوح بن مشعل آل علی پسر عضو سابق مجلس شورای عربستان است.

جسد الفغم بعد از نماز عشاء از مسجد الحرام در حضور سهیل المطیری، فرمانده گارد سلطنتی و افسران برجسته گارد تشییع شد.

از سوی دیگر، اسراری در مورد مرگ محافظ شخصی پادشاه عربستان با بالا گرفتن شایعات مبنی بر برکناری وی چند روز قبل از مرگش و اطلاعش از اسرار بسیار جدی در رابطه با قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی شکلی تازه به خود گرفته است.

همچنین حساب‌های کاربری در توییتر روز یکشنه مدعی شدند، اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه عبدالله الفغم جای برادرش عبدالعزیز را در گارد سلطنتی و محافظت از شخص پادشاه گرفته است.

 

پلیس عربستان با انتشار بیانیه رسمی ممدوح بن مشعل آل علی را قاتل الفغم معرفی کرد. در مقابل کاربران عربستانی در توییتر نیز اعلام کردند، او پسر مشعل بن ممدوح آل علی، عضو سابق مجلس شورای عربستان و از قبیله شمر است که اجدادش پیش از دوره حکومت آل رشید که اکنون به عنوان عربستان امروزی شناخته می‌شود، از حاکمان منطقه "حائل" بودند.

کاربران توییتر اظهار کردند، عمه قاتل زنی به نام مشاعل بنت ممدوح آل علی و مطلقه شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز، برادر تنی پادشاه فعلی است.

مشعل آل علی، عضو سابق مجلس شورای عربستان در حساب کاربری خود با انتشار مطلبی درگذشت الفغم را تسلیت گفت.

غانم الدوسری، مخالف عربستانی ساکن انگلیس توییت کرد: قاتل، ممدوح آل علی، یک افسر اطلاعاتی است که شخصا با او آشنایی دارم، من او را در لندن می‌دیدم و او در همان باشگاه ورزشی که من رفت‌وآمد داشتم، ثبت نام کرد، بعدها به شکل مستمر با من در ارتباط بود و سعی داشت من را به بازگشت راضی کند، با مخالفت‌های من، او قصد داشت من را به مزرعه یکی از دوستانش در بیرون شهر لندن ببرد که من قبول نکردم.

روزنامه‌های چاپ عربستان در جستجوی خانواده ممدوح بن مشعل آل علی، قاتل معرفی شده، عکس‌هایی از جشن‌های خصوصی و جشن‌های عروسی برادرش که در آنها شاهزادگان و مسئولان عربستانی نیز حضور داشتند را منتشر کردند.

در اخبار مربوط به جشن‌های این خانواده هیچ‌گونه عکسی از او در این مناسبت‌ها دیده نمی‌شوند عکس‌های زیادی از پدر و برادران او در کنار مهمانان وجود ندارد اما حتی اشاره‌ای به نام او نشده است و این حاکی از حساسیت موقعیت کاری او در یگان ویژه گارد حفاظتی پادشاه است.

عربی ۲۱ پس از بررسی‌های خود به عکسی از او در جشن ازدواج برادرش فهد آل علی دست یافت، او در این عکس در پشت جمعیتی که برای گرفتن عکس یادگاری جمع شده‌اند، دیده می‌شود.

عبدالعزیزالفغم پسر بداح هایف الفغم المطیری، محافظ شخصی سابق ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه فقید عربستان بود که بیش از ۳۰ سال برای او کار کرد.

الفغم فارغ التحصیل دانشکده نظامی ملک خالد وابسته به وزارت گارد ملی بود و از سوی این گارد به عنوان محافظ ویژه تعیین شد سپس به یگان گارد پادشاهی در دوره ملک عبدالله بن عبدالعزیز منتقل شد.

با فوت ملک عبدالله، الفغم به کار خود در این گارد ادامه داد و محافظ شخصی ملک سلمان شد، در سال ۲۰۱۷ ارتقای ویژه‌ای داشت.

عربستانی‌ها به دلیل اینکه الفغم محافظ شخصی دو تن از پادشاهان این کشور بود، به او لقب "محافظ پادشاهان" را داده بودند.

 
 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب